جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » واکنش عجولانه صادق لاریجانی به انتقادات دکتر حسن روحانی به « برخورد قوه قضائیه با سرمایه‌گذاران »

واکنش عجولانه صادق لاریجانی به انتقادات دکتر حسن روحانی به « برخورد قوه قضائیه با سرمایه‌گذاران »

یک روز پس از انتشار انتقاد دکتر حسن روحانی  از شیوه برخورد قوه قضائیه با سرمایه‌گذاران در شبکه جهانی «در تی وی» ، صادق سارق (لاریجانی)  به این سخنان واکنش نشان داد و با فرافکنی گفت افرادی در داخل کشور سخنان رسانه‌های “ضد انقلاب”  را تکرار میکنند  و مسئولان دولت دکتر روحانی را متهم کرد که نظرشان «چنان‌که باید معطوف به استعدادهای داخلی و سرمایه‌های مردم نشده است.»

دکتر حسن روحانی پس از « انتقاد رهبر نظام از کارکرد اقتصادی دولت در پیام نوروزی خود » با اشاره به قوه قضائیه اظهار داشت: «با تلاش و خواهش و التماس یک آقایی را می‌آوریم که اینجا سرمایه‌گذاری کند، سر یک چیز جزئی یک دفعه یک آقایی هوس می‌کند این طرف را احضار کند. اینگونه نمی‌شود کار کرد».

به گزارش خبرگزاری ایرنا، صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه روز دوشنبه ۷ فروردین، در پاسخ به این انتقاد رئیس جمهوری گفت: «گاهی برخی توقعات عجیب مطرح می‌شود. برخی می‌گویند دستگاه قضایی نباید از روی هوس و به خاطر تخلفات کوچک، بگیر ببند راه بیندازد. ما اساساً چنین چیزی نداریم.»

او افزود: «اگر تخلفی در حد جرم نباشد نه کسی را احضار می‌کنیم و نه اساساً به موضوع ورود خواهیم کرد. به هیچ عنوان دستگاه قضایی جایی نیست که از سر هوس کسی را احضار کند و اینکه چنین کاری را سبب عدم سرمایه‌گذاری عنوان می‌کنند کاملاً نادرست است.»

صادق لاریجانی تأکید کرد: «می‌گویند قوه قضائیه به کسی که مرتکب اقدام خلاف قانون شده است، تذکر بدهد و از او خواهش کند. ظاهراً قوه قضاییه را با نهادهای دیگر اشتباه گرفته‌اند. دستگاه قضایی جای خواهش کردن از کسی نیست».

صادق لاریجانی همچنین ضمن انتقاد از افرادی که به گفته او، «سخنان سایت‌ها و رسانه‌های ضد انقلاب را تکرار می‌کنند» افزود که قوه قضائیه «نه تنها مانع سرمایه‌گذاری سالم و قانونی نیست بلکه با برخورد قاطعانه با مفسدان اقتصادی مسیر سرمایه‌گذاری سالم را تسهیل می‌کند».

البته جای تعجب است که چگونه نمکی که فاسد شده میتواند از فاسد شدن مواد غذایی جلوگیری کند، و این دقیقترین تفسیری است که سال گذشته رئیس جمهور در ارتباط با قوه قضائیه بکار برد.

قوه قضائئیه ای که ریاست آن « اعظم السارقین صادق سارق آملی لاریجانی » طی سالهای طولانی اموال بیت المال و قوه قضاییه را در 63 حساب شخصی خود واریز میکرد و با حاشیه کاملا امن این قوه را در فساد و اختلاس غرق کرده است چگونه میتواند با فساد که به جوهر وجودش تبدیل شده مبارزه کند، قطعا منظور صادق لاریجانی از برخورد با مفسدان کسانی می باشد که به ایشان و مافیای تحت امرشان باج نمی دهند ، و با همین روش هم رسانه های مستقل، مردمی و متعهدی مانند شبکه جهانی « در تی وی » را ضد انقلاب میخواند .

باید متذکر شد که با رجوع به اسناد تاریخی «ضد انقلاب، خمینی ستیز دو خمینی زدا » دقیق ترین صفاتی است که می توان برای خاندان لاریجانی بکار برد، خاندانی که نه در انقلاب کوچکترین فعالیتی داشتند، و نه یک روز در جبهه ها حضور پیدا کردند، و حتی بالاتر « میرزا هاشم لاریجانی»  بارها از بنیانگذار انقلاب ، « آیت الله سید روح الله موسوی خمینی » برائت جسته بود و آیت الله خمینی در ارتباط با خاندان لاریجانیها پس از انقلاب گفت ، لاریجانى ها انگلیسى هستند به آنها پست ندهید!!