شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » در “تالاب هورالعظیم” یک “آیت الله” را از آب گرفتند

در “تالاب هورالعظیم” یک “آیت الله” را از آب گرفتند

پیش از وقوع “ایست قلبی ناشی از خفگی”،”عبدالکریم فرحانی” -عضو مجلس خبرگان از خوزستان-  را از تالاب هورالعظیم بیرون کشیدند.

چیزی نمانده بود سرِ عبدالکریم فرحانی عضومجلس خبرگان از خوزستان را هم زیر آب کنند و او را به سرنوشت آیت الله هاشمی رفسنجانی – رئیس سابق مجلس خبرگان و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام- دچار کنند. اما مردم محلی مانع این اتفاق شدند.

آیا با توطئه ای برعلیه جان عضومجلس خبرگان او را به تالابهای هور العظیم کشانده بودند؟

فرماندار هویزه: برای سفر  آقای عبدالکریم فرحانی – عضومجلس خبرگان از خوزستان-  به هویزه و بازدید از تالاب هورالعظیم هیچ هماهنگی با فرمانداری و نیروی انتظامی هویزه و هنگ مرزی انجام نشده بود و بنده به عنوان فرماندار از سفر عبدالکریم فرحانی مطلع نبودم.

واژگونی قایق عضو مجلس خبرگان در تالاب هورالعظیم

فرماندار هویزه با اشاره به حادثه واژگونی قایق عضو مجلس خبرگان رهبری در تالاب هورالعظیم گفت: واژگون شدن قایق حامل آیت‌الله فرحانی در تالاب هورالعظیم خوشبختانه هیچ مشکلی یا اتفاق خاصی ایجاد نکرد.ناظم ثبوتی اظهار کرد: ۴ فروردین ماه، آیت‌الله عبدالکریم فرحانی، عضو مجلس خبرگان رهبری از خوزستان  در جریان سفر به هویزه پس از بازدید از قرارگاه شهید هاشمی و بخش رفیع، ساعت حدود 16:30 جهت بازدید از تالاب هورالعظیم سوار قایق شد که به فاصله زمانی و مسافتی بسیار کمی قایق مزبور حامل  عبدالکریم فرحانی که از قایق‌های محلی و سنتی هور بود، واژگون گردید و این حادثه منجر به سقوط عبدالکریم فرحانی و سایر سرنشینان قایق در تالاب شد.

با توجه به اینکه قایق حامل عبدالکریم فرحانی در فاصله حدود 10 متری از اسکله واژگون شده بود، تیم حفاظتی همراه و همچنین تیم حفاظتی تالاب هورالعظیم سریعا نسبت به کمک به عبدالکریم فرحانی و سایر سرنشینان قایق اقدام کردند و خوشبختانه هیچ مشکلی برای این افراد  ایجاد نشد.

ظاهرا علت حادثه غیراستاندارد بودن و ایمن نبودن قایق حامل فرحانی بوده است. البته عبدالکریم فرحانی از بومیان منطقه است و با شرایط تالاب و منطقه کاملا آشنایی دارد.در هر حال خوشبختانه این حادثه ختم به خیر شد.