پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » حمایت مشاور وزیر دفاع عربستان‌ از موضع سرسختانه آمریکا علیه نظام حاکم بر ایران

حمایت مشاور وزیر دفاع عربستان‌ از موضع سرسختانه آمریکا علیه نظام حاکم بر ایران

ژنرال احمد العسیری مشاور وزیر دفاع عربستان طی مقاله‌یی که در فاکس‌ نیوز درج شده از سیاستهای آمریکا در مبارزه با گروه‌های تروریستی و رژیم ایران حمایت کرد و نوشت:‌ «عربستان توجه جدید دولت آمریکا به خاورمیانه و حمایت آن از دوستان آمریکا که علیه تروریستهای فرا اقیانوسی هم‌چون داعش و عقب راندن دخالتهای رژیم ایران در کشورهایی هم‌چون یمن می‌جنگند استقبال می‌کند. همان‌گونه که آمریکایی‌ها می‌گویند شما از حمایت ما برخوردارید و حمایت آمریکا غیرقابل انکار است چرا که ما با همدیگر در مقبال یک سلسله از تهدیدات علیه ثبات منطقه متحد هستیم. متقابلاً دولت ما از موضع دیرین آمریکا در حمایت از نیروهای دفاع عربستان استقبال کرده است. دولت جدید در عین‌حال نسبت به تهدید رژیم ایران علیه ثبات این منطقه، برخورد سختی کرده است تهدیدی که با توافق اخیر اتمی بین رژیم ایران و شش قدرت جهان شامل خود آمریکا تقویت شده است.

جیمز ماتیس وزیر دفاع و مایک پومپیو مدیر سیا هر یک رژیم ایران را بزرگترین حامی دولتی تروریسم خوانده‌اند و این در شرایطی است که مایک پنس معاون رئیس‌جمهور، توافق اتمی با رژیم ایران را یک توافق وحشتناک نامیده‌اند.

عربستان آماده است با آمریکا و متحدانش کار کند تا حرکات رژیم ایران را مهار سازد همان‌گونه که ما به تثبیت خلیج‌فارس و منابع انرژی آن از جنگ جهانی دوم تاکنون کمک کرده‌ایم.

برای اطمینان از این‌که کمکهای خیریه‌یی به جیب تروریسم نریزند ما مساجد سعودی و سازمانهای کمک‌رسانی را از انتقال پول به خارج کشور را منع کرده‌ایم.

ما همچنین گامهایی محکم در متوقف‌ساختن کشتیهای غیرمجاز تجهیزات نظامی از عربستان را منع کرده‌ایم و در عین‌حال از تردد مردم خودمان به خارج برای پیوستن به داعش در عراق یا سوریه را جلوگیری کرده‌ایم.

در ماه مارس گذشته، در بزرگترین مانور نظامی که تاکنون در خاورمیانه تشکیل شده، حدود 350هزار سرباز، 20هزار تانک و 2500هواپیمای جنگی از 20کشور با همدیگر به بازیهای جنگی در کویر عربستان پیوستند تا نیروهای امنیتی ما را در عملیات علیه گروه‌های مسلح غیردولتی تعلیم بدهند.

رژیم ایران با آزمایشات موشکی بالستیک در ماه گذشته و مداخله در یمن، لبنان، سوریه، عراق و شبه جزیره سینا و حتی در کشورهای خلیج، ثبات در منطقه ما را به خطر انداخته است.

حتی آزاردهنده‌تر این‌که رژیم ایران تکنولوژی موشکی بالستیک خود را با شبه‌نظامیان افراط‌گرای حوثی و گروه‌های مشابه در سایر کشورها به شراکت گذاشته و بنابراین، امنیت کل این منطقه را به خطر انداخته است.

در یمن که 1100مایل مرز مشترک با عربستان دارد، رژیم ایران از شبه‌نظامیان حوثی حمایت تسلیحاتی کرده و آنها را به سبک نهضت تروریستی حزب‌الله که لبنان را بی‌ثبات ساخته تربیت کرده است.

حوثیها که یمن را غیرقابل حکومت ساخته‌اند، حالا حملات به عربستان را شروع کرده‌اند و تاکنون بیش از 40هزار خمپاره، موشک و سایر گلوله‌ها به شهرهای ما پرتاب کرده است که طی آن 375نفر از شهروندان سعودی جان خود را از دست داده‌اند، 500مدرسه بسته شده و بیش از 17هزار نفر از ساکنان 24روستا جابه‌جا شده‌اند.

اما، تجاوز، بی‌ثبات کردن فعال و اعمال تروریستی شامل تجاوزات رژیم ایران به یمن یک پاسخ نظامی را ایجاب می‌کند.

از جنگ سرد تا جنگ علیه ترور، آمریکا به عربستان کمک کرده است تا دفاع خود را تقویت کند که از طریق مانورهای نظامی و تعلیمات مشترک و فروش سیستمهای دفاعی بالستیک بوده است و کشورمان بزرگترین خریدار تجهیزات نظامی آمریکا بوده است.

امروزه ما با آمریکا و متحدانش برای شکست دادن داعش، القاعده و افراط‌گرایی و توسعه‌طلبی حمایت شده رژیم ایران کار می‌کنیم.

ما در کنار یک خاورمیانه امن و باثبات برای جهانی صلح‌آمیز و خوشبخت ایستاده‌ایم و از آن حمایت می‌کنیم.