شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » دانش و تکنولوژی » بازیگرهای اصلی در اداره دانشگاه های کشور، سیاست بازها هستند.

بازیگرهای اصلی در اداره دانشگاه های کشور، سیاست بازها هستند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این سال ها بیشتر افرادی که سیاست باز بوده اند و این نوع رویکرد را (سیاست بازی)داشتند انتخاب  (!!!)  شدند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: فضای دانشگاهها به سمت و سوی سیاسی شدن رفته است و در انتخاب روسای دانشگاهها نیز افراد کاملا سیاسی تعیین شدند.

محمدمهدی زاهدی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در سال های اخیر بیشتر فضای دانشگاه ها به سمت و سوی سیاسی شدن رفت و مسائل سیاسی در اولویت قرار گرفت.حتی در انتخاب روسای دانشگاه ها نیز سعی شد تا افراد کاملا سیاسی تعیین شوند این درحالی است که در دانشگاه ها باید افراد در کنار فعالیت سیاسی دارای اولویت علم و فناوری باشند.

زاهدی عنوان کرد: ما نمی گوییم که در دانشگاه نباید کار سیاسی انجام شود بلکه باید در قالب کرسی های آزاد اندیشی، حمایت از تشکل های دانشجویی و حمایت از انجمن های علمی و به صورت قاعده مند صورت گیرد.

وی گفت: در کنار فعالیت های سیاسی در دانشگاه ها باید اولویت اصلی توجه به علم و فناوری باشد چراکه ما نمی خواهیم تنها سیاست مدار پرورش دهیم بلکه وظیفه دانشگاه ها تربیت افراد خبره مهارتی و آموزشی است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: دانشگاه نباید پایگاه و خانه احزاب باشد بلکه دانشگاه باید خط دهنده و جهت دهنده جامعه باشد.

زاهدی اظهار داشت: نباید این نگاه وجود داشته باشد که احزاب بخواهند از درون دانشگاه سربازگیری کنند چراکه شان دانشگاه بسیار بالاتر از این حرف ها است.

وی عنوان کرد: همچنین به عقیده من پژوهش از نظر بودجه وضع بدی دارد و دولت نتوانست بودجه لازم را علی رغم قوانین بالا دستی و قوانین دائمی بودجه لازم را در این زمینه اختصاص دهد.