جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » بسته خبری 3/ حسن روحانی و فضای بین المللی

بسته خبری 3/ حسن روحانی و فضای بین المللی

حضور پاسدار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس در منزل مادر اسحاق جهانگیری معاون اول حسن روحانی

معاون اول رییس جمهور طی یادداشتی در صفحه اینستاگرام از حضور سردار سلیمانی در منزل مادری خود در روز اول فروردین ماه خبر داد.در یادداشت اسحاق جهانگیری آمده است :اولین روز بهار سردار قاسم سلیمانی به دیدار مادرم بعنوان مادر شهیدان یعقوب و محمد آمد. ایشان رسم دارد که به دیدار خانواده های شهدا برود. از مادرم پرسیدم؛ مادر چقدر سردار را دوست داری؟ با لحنی مهربان و مادرانه گفت: خیلی.رفتار مادرم با سردار مثل فرزند خود بود و به ایشان عیدی هم داد. امروز سردار سلیمانی در نزد ملت بزرگ ایران، قهرمان ملی است.

موضعگیری  نشریه آمریکایی  “فارین پالیسی” (سیاست خارجی) در مورد حسن روحانی

نشریه آمریکایی «فارین پالسی» در تحلیلی که چهارشنبه منتشر ساخت، «حسن روحانی» رییس جمهور ایران را «گرگی در لباس میش» نامید که دولت ترامپ رییس جمهور آمریکا باید اقدامی در جهت سرنگونی او نماید.این نشریه با توجه به انتخابات ریاست جمهوری پیش‌روی ایران با ارائه راه‌کارهایی به دولت «دونالد ترامپ» رییس جمهور آمریکا به عنوان تاکید بر تغییر سیاست خارجی آمریکا در قبال ایران، خواهان اعمال تحریم‌های مجدد بر مقام‌های ارشد ایران،تحریم سپاه پاسداران به ویژه بخش اقتصادی آن و مواجهه با آنچه که تهاجم‌های منطقه‌ای این نیرو نامید و لغو قراردادهای فروش هواپیماهای بوئینگ و ایرباس به ایران شد.

رای دادگاهی در لوکزامبورگ به ادامه توقیف دارایی‌های ایران

دادگاهی در لوکزامبورگ پس از رسیدگی به درخواست ایران مبنی بر غیرقانونی بودن بلوکه شدن 1.6 میلیارد دلار از دارایی‌های این کشور، درخواست ایران را رد کرد.تعدادی از قربانیان حملات تروریستی 11 سپتامبر خواستار ضبط دارایی‌های بلوکه شده ایران به نفع خود هستند. قاضی دادگاه در این مرحله به قانونی بودن ضبط 1.6 میلیارد دلار از دارایی‌های ایران رای داده است و هنوز تصمیمی در ارتباط با واگذاری این مبلغ به قربانیان حادثه 11 سپتامبر اتخاذ نشده است.

نقل قول خیالی ترامپ از کوروش

“دونالد ترامپ”، رئیس جمهور آمریکا، روز چهارشنبه برای تمام افرادی که در سراسر جهان نوروز باستانی را جشن می گیرند، آرزوی تعطیلاتی خوش کرد. این پایگاه اینترنتی افزود: کاخ سفید پیام تبریک خود را به مناسبت نوروز که آغاز سال ایرانی است؛ اما مردم زیادی در خاورمیانه و آسیای مرکزی آن را جشن می گیرند، با چند روز تاخیر منتشر کرد. ترامپ در پیام نوروزی خود به نقل قولی از کوروش کبیر، بنیانگذار امپراتوری هخامنشی که از بالکان تا آسیای جنوبی را شامل می‌شده است، پرداخت و گفت: کوروش کبیر، رهبر امپراتوری باستانی ایران گفته است آزادی، منزلت و ثروت در کنار هم بزرگترین شادی را برای بشر به ارمغان می آورند. اگر شما این سه را برای مردم به ارث بگذاری، عشق آنها به شما هرگز پایانی نخواهد داشت.اما به گفته کارشناسان و مورخانی که درباره هخامنشیان مطالعه کرده اند، کوروش چنین مطلبی بیان نکرده است.