به گزارش وب‌سایت کلمه، فائزه هاشمی، فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی طبق ماده ۱۸ قانون جرایم رایانه‌ای به حبس محکوم شده است.این پرونده قضایی پس از اظهارنظر فائزه هاشمی در مورد حساب‌های قوه قضاییه گشوده شده و شاکی آن نیز قوه قضاییه و سپاه پاسداران هستند.اعلام حساب‌های قوه قضاییه به نام صادق آملی لاریجانی از جمله مصادیق اتهام برای این نماینده دوره پنجم مجلس است.از دیگر اتهامات علیه فائزه هاشمی این است که او گفته بوده قوه قضاییه گرفتار جناح‌های سیاسی شده است. همچنین اعلام وضعیت برادرش، مهدی هاشمی، نیز مصداق سیاه‌نمایی علیه نظام اعلام شده است.اردیبهشت سال جاری عکسی منتشر شد که در آن فائزه هاشمی در کنار تعدادی از زنان بی‌حجاب جامعه بهایی نشسته است. انتشار این عکس که از دیدار فائزه هاشمی با فریبا کمال‌آبادی، یکی از رهبران جامعه بهایی ایران بود، واکنش شماری از روحانیان منتخب مجلس پنجم خبرگان رهبری را برانگیخت. غلامحسین محسنی اژه‌ای، معاون اول و سخنگوی قوه قضاییه این دیدار را «زشت و قبیح» خواند.

میزان، خبرگزاری قوه قضاییه ایران، از مصاحبه فائزه هاشمی با تلویزیون اینترنتی «در تی‌وی» انتقاد کرده بود و گفته بود این تلویزیون با بهاییان و نیروهای «معاند نظام» در ارتباط است و در عملیاتی جدید سعی دارد قوه قضاییه را تخریب کند.

این دومین بار است که فائزه هاشمی به شش ماه زندان محکوم می‌شود.

فائزه هاشمی نماینده پیشین تهران در مجلس پنجم و از اعضای لیست کارگزاران سازندگی است. او در دوره اصلاحات روزنامه زن را راه‌اندازی کرد که با ممنوعیت فله‌ای مطبوعات توقیف شد. او در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۸ از هواداران میرحسین موسوی بود و پس از انتخابات نیز به اقدامات حکومت در سرکوب معترضان انتقاد کرد.

 

به گزارش انتخاب به نقل از جام نیوز، فائزه هاشمی دختر آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دادگاه انقلاب اسلامی تهران به اتهام فعالیت تبلیغی علیه امنیت نظام به شش ماه حبس تعزیری و پنج سال محرومیت از فعالیت های سیاسی محکوم شد.
“علی جوانمردی” مجری شبکه صدای آمریکا voAپنج شنبه 8مارس (18اسفند) در گزارشی از حکم تجدید نظر دادگاه فائزه هاشمی گفت: «حکم شش ماه زندان فائزه هاشمی در دادگاه تجدید نظر تأیید شده است. فائزه هاشمی دختر اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دادگاه انقلاب اسلامی تهران به اتهام فعالیت تبلیغی علیه امنیت نظام به شش ماه حبس تعزیری و پنج سال محرومیت از فعالیت های سیاسی محکوم شد.»وی در ادامه افزود: «هاشمی رفسنجانی در جریان حوادث پس از اتخابات ریاست جمهوری سال88 از سوی رهبری جمهوری اسلامی مورد انتقاد تلویحی قرار گرفت و در حال حاضر در انتظار انتصاب مجدد به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام است.»

لازم به ذکر است چندی پیش جلسه محاکمه فائزه هاشمی در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی صلواتی تشکیل و وی به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام محاکمه شده بود.