چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » 49 تن از پژوهشگران عرفان حلقه در شکوائیه ای به «علی عسگری» خواهان پاسخگویی او شدند.

49 تن از پژوهشگران عرفان حلقه در شکوائیه ای به «علی عسگری» خواهان پاسخگویی او شدند.

چهل و نُه تن از پژوهشگران و محققان مکتب عرفان حلقه طی نامه‌ای سرگشاده از عملکرد شبکه سه سیما به دلیل پخش مستندی بر علیه عرفان حلقه، اعتراض کردند. آنها در این شکوائیه خواستار پخش جوابیه مستند در شبکه‌های مختلف صدا و سیما شده‌اند.

این پژوهشگران  عرفان حلقه”، خطاب به «علی عسگری» رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نوشته‌اند: «این ارگان دولتی، طبق اصل قانون اساسی و ماده‌ی ۱۸۸ قانون آئین دادرسی کیفری و ماده‌ی ۶۹۷ قانون مجازات اسلامی مرتکب خلاف شده و بر طبق قانون اساسی شما مجرم محسوب می‌شوید؛ چرا که هتک حرمت و تهمت و افترا و از بین بردن حیثیت فردی که بازداشت یا زندانی و یا تبعید یا به هر دلیل دیگری… مجازات شده باشد، ممنوع و موجب مجازات است.»

یکی از معترضان پس از مراجعه به این سازمان در روز یک‌شنبه ۲۲ اسفندماه ۱۳۹۵ (۱۲ مارچ ۲۰۱۷) گفت: «سی‌دی جوابیه که به دادگاه تحویل داده شده بود و نامه آماده شده را با خود بردیم. روابط عمومی اجازه نداد داخل شویم، به قسمت حقوقی رفتیم. با مدیرکل بخش حقوقی صدا و سیما گفتگو و شکایتمان را مطرح کردیم و نامه‌ها را تحویل دادیم. ایشان گفتند اعتبار بالایی دارند و سریعا پاسخ نامه‌ها را خواهند داد.»

وی افزود: «شماره تماس همه ما را گرفتند تا جواب نامه‌هایمان را بدهند. به آنها گفتیم که به صورت قانونی از سازمان صدا و سیما شکایت رسمی کرده‌ایم، گفتند شکایت به ما نرسیده است و هیچ شکایت‌نامه‌ای نیز دریافت نکرده‌ایم. یعنی نه شکایت رسمی ما و نه شکایت محمد علی طاهری و نه شکایت علیزاده طباطبایی وکیل مدافع به بخش حقوقی صدا و سیما ارسال نشده است.»

جلسه رسیدگی مجدد به پرونده «محمد علی طاهری»، روز دوشنبه ۱۶ اسفندماه ۱۳۹۵ (۶ مارچ ۲۰۱۷)، در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب برگزار شده، و پس از آن انتشار برنامه‌های تبلیغاتی علیه این زندانی عقیدتی از رسانه‌های جمهوری اسلامی شدت گرفته است. در این راستا پیش‌تر، روز سه‌شنبه ۱۰ اسفندماه ۱۳۹۵، فیلم مستندی تحت عنوان «حلقه شیطان»، علیه «محمد علی طاهری» و مجموعه عرفان حلقه از شبکه ۳ سیما پخش شد.

«محمود علیزاده طباطبایی» این قبیل اعمال تخریبی علیه متهمی که در زندان به سر می‌برد را ”هتک حرمت و حیثیت فرد زندانی“ نامیده و آن را مغایر با اصل ۳۹ قانونی اساسی و ”عمل مجرمانه“ دانسته است.

گفتنی است اعتراض‌های مدنی شهروندان نسبت به عملکرد شبکه سه صدا و سیما کماکان ادامه دارد.

متن کامل شکوائیه جمعی از شاگردان محمد علی طاهری به رئیس سازمان صدا و سیما را در پی می‌خوانید.

 

حضور محترم ریاست سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

با سلام و احترام؛

همانطور که مستحضرید قریب به ۱۵ روز پیش مستندی با نام «حلقه شیطان» از شبکه ۳ سیما و بعد از آن در شبکه خبر پخش گردید.

عرفان حلقه یا عرفان کیهانی و دو طب فرادرمانی و سایمنتولوژی، قریب به ۴۰ سال است که توسط استاد محمد علی طاهری بنیانگذاری شده است و در سراسر دنیا، با شاگردان میلیونی ایشان در داخل و خارج از کشور در حال معرفی است و نتایج آن ارائه حداقل ۲۴ نظریه پژوهشی درخصوص راهکارهای نوین درمان بوده که از آن جمله می‌توان به اختصار به نظریه فراکل‌نگری، نظریه پیوند شعوری اجزاء، تئوری میدان شعوری، تئوری انتقال اطلاعات در درمان نازایی، نظریه سیستم عصبی ثانویه و… اشاره کرد. دریافت مدارک علمی متعدد ایشان و امتیازات بین‌المللی بر هیچ‌کس پوشیده نیست؛ و با علم به یقین اینکه هیچ اندیشه‌ای تا از زیر تیغ تجربه و بررسی‌های متعدد نگذرد به هیچ عنوان به این‌گونه در سطوح ملی و فراملی مطرح نخواهد شد.

استاد محمد علی طاهری اندیشمند عارف و شیعه به دلایل و اتهامات واهی (اتهام فرقه، ضاله، ارتداد، توهین به مقدسات، مفسد فی الارض) در سال ۱۳۹۰ در بند ۲ الف زندان اوین دوران محکومیت خود را با گذراندن ۵ سال انفرادی، پرداخت ۹۰۶ میلیون تومان جریمه نقدی، و ۷۴ ضربه شلاق، در تاریخ ۱۸ بهمن ۹۴ به پایان رسانید؛ لذا با وجود اتمام دوره محکومیت و صدور قرار منع تعقیب از سوی دادسرای اوین همچنان به صورت غیر قانونی در انفرادی به سر می‌برند.

ما جمعی از شاگردان استاد محمد علی طاهری شکایت نامه خود را از همین طریق از حضرتعالی اعلام می‌داریم؛ سیمایی که متعد به آرمان‌های انقلاب و امام رحمه‌الله و قوانین آن پایبند نباشد چگونه به اعتماد مردم ادامه‌ی حیات می‌دهد…

این ارگان دولتی، طبق اصل قانون اساسی و ماده‌ی ۱۸۸ قانون آئین دادرسی کیفری و ماده‌ی ۶۹۷ قانون مجازات اسلامی مرتکب خلاف شده و بر طبق قانون اساسی شما مجرم محسوب می‌شوید؛ چرا که هتک حرمت و تهمت و افترا و از بین بردن حیثیت فردی که بازداشت یا زندانی و یا تبعید یا به هر دلیل دیگری… مجازات شده باشد ممنوع و موجب مجازات است.

لذا خواهشمند است برای نشان دادن حسن نیت خود در این امر که اشتباه شما به عمد نبوده و مرتکب عمل سهو شده‌اید کاملا به صورت بی‌طرفانه و نه مغرضانه ، کلیه پاسخ‌های تهیه شده از جانب شاگردان مکتب عرفان حلقه را، با عنوان جوابیه به مستند حلقه‌ی شیطانی… از شبکه‌های متخلف پخش کنید… باشد که مردمان فهیم ما خود به قضاوت بشینند.

 

با آرزوی توفیق الهی

جمعی از پژوهشگران و محققان مکتب عرفان حلقه

محمد آباریان، سمیرا حیدری دستجردی، اکرم درویشی (دلارام)، فاطمه خونساری، آمنه حکمت مرام، مینا امیر معزی، مجید شکری، شاه نساء اسماعیلی، فرناز علیزاده، هنگامه وطن پور، سعید اردشیر، علی برمکی، زهرا شفیعی، ملیکا کاوندی، مهناز سرچشمه، عصمت کاوندی، ابراهیم سلامت، علی مولایی، مهین محمودی، بهنام منصور یار، فخرالنساء محمدی، عباس ملکوتی خواه، منصور یادگاری، بهاره رادکیانپور، الهام هدایتی، سعیده گودرزی، زهرا عریضی، فاطمه فتحعلی بختیاری، مریم فردوس آرا، نیره جعفری، مهزاد خسروانی وفا، مژده درخشان، داوود محمدی پور، زهرا سادات ابراهیمی، کیارمین محمد نژاد، علی انهاری، امیر نصری، فیروزه یعقوب رازلیقی، بهارک آذر نیا، رویا ارباب، علی مولایی، حدیث دستجردی، پریسا بام افکن، الهه کریم‌نژاد، سهیلا حیدری، سودابه حیدری، فرهاد حیدری، صدیقه ابراهیمی، سارا میر سجادی

منبع : (اِنا)