جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » حقوق بشر » احکام غیابی دادگاه های مسخره و فاقد صلاحیت قضائی داخل کشور برعلیه ایرانیان ساکن خارج کشور!!

احکام غیابی دادگاه های مسخره و فاقد صلاحیت قضائی داخل کشور برعلیه ایرانیان ساکن خارج کشور!!

دادگاه های مضحکی که اصول قوانین دادرسی در سطح بین المللی را مورد سخره خودقرارمیدهند برای ساکنین خارج از مرزهای ایران نیز دستور جلب و بازداشت و حبس صادر مینمایند. احکام اعدام و سنگسار و شلاق و شکنجه برعلیه شهروندان درداخل کشور کافی نیست، حالا قلمرو بین المللی را نیز میخواهند ضمیمه پاتوق و جولانگاه جنایتکاریهای خودبکنند! این احمقها گویا از پیش پاافتاده ترین موارد ناظر بر تعارض قوانین بین المللی نیز بی اطلاعند. در اکابر حوزه تحصیایشان نیاموخته اند که فقط دادگاهی صلاحیت رسیدگی پرونده ای را دارد  که جرم در قلمرو حاکمیتش رخ داده باشد. کسی که ساکن آمریکا و اروپا است توسط دادگاه های صالحه اروپا و آمریکا میتواند محاکمه و محکوم شود، آن هم درصورتی که جرمی در قلمرو دادگاه صالحه محل سکونتش انجام داده باشد، نه توسط یک تریاکی مانند قاضی مقیسه یا یک دزد مال مردم خوار مانند قاضی صلواتی یا یک جنایتکار مزدور مانند قاضی سعید مرتضوی.

این نکبتهای بیسواد که اصول بین المللی قانون ناظر برجرم و مجازات را به سخره گرفته اند، هر خیال و وهمی که به ذهن علیلشان درپای منقل تریاک میرسد مبنا قرار میدهند، اما مبنای رسوایی و بی حیثیتی مکرر خود.

فائقه آتشین از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست محمد مقیسه، به صورت غیابی به ۱۶ سال حبس محکوم شده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، شعبه‌ی ۲۸ دادگاه انقلاب فائقه آتشین، معروف به “گوگوش” و خواننده‌ی سرشناس ایرانی را به اتهامات «فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی»، «جرم علیه امنیت کشور» و «ایجاد مراکز فساد و فراهم نمودن موجب فساد مردم» به ۱۶ سال حبس محکوم کرده است.

در ابلاغیه ای که از سوی وبسایت تقاطع منتشر گشته، تاکید شده که این احکام تا دو ماه قابل واخواهی در شعبه‌ی ۲۸ دادگاه انقلاب و یا دادگاه‌های تجدیدنظر استان تهران است.

این شعبه از جمله سعید کریمیان مدیر شبکه‌‌های ماهواره‌ای “جم‌ تی.وی” (Gem TV) را نیز به دو اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «جرم علیه امنیت کشور» مجموعا به ۶ سال حبس محکوم کرده است.

“نیک‌آهنگ کوثر”، روزنامه‌نگار و کارتونیست مقیم امریکا نیز از سوی همین شعبه به اتهامات توهین به خمینی و خامنه‌ای، رهبران پیشین و کنونی جمهوری اسلامی و نیز «تشویش اذهان عمومی از طریق انتشار مطالب کذب» به ۴ سال حبس محکوم شده است.

هم‌چنین “مرضیه آرمین”، وبلاگ‌نویس و نویسنده مقیم فرانسه با اتهاماتی مشابهِ نیکاهنگ کوثر با حکم غیابی ۴ سال حبس روبه‌رو شده است.

شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب، “تارا اینانلو”، عکاس و هنرمند مقیم بریتانیا را نیز به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به یک سال حبس محکوم کرده است.

Source: حقوق بشر