جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » گوشه دیگری ازفساد کلان و سیستماتیک در قوه قضاییه به ریاست صادق سارق!

گوشه دیگری ازفساد کلان و سیستماتیک در قوه قضاییه به ریاست صادق سارق!

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی از بررسی پرونده‌ی خود توسط «ابوالقاسم صلواتی» رییس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب خبر داده و گفته است که به خاطر «ایفای وظایف نمایندگی» به حبس محکوم شده‌ است.

به گزارش «آمدنیوز»، «هدایت‌الله آقایی» با بیان روند رسیدگی به پرونده‌اش گفت: «پس از وقایع سال ۸۸ بنده به پنج‌سال حبس که دو سال و نیم آن قطعی و دو سال و نیم آن تعلیقی بود، محکوم شدم و آن را گذراندم؛ اما یک بند مفتوحی در پرونده سال ۸۸ وجود داشت که اتهام توهین به مسئولان نظام بود که به آن رسیدگی نشده بود.»

عضو حزب‌ کارگزاران‌ سازندگی گفت: «در تیرماه امسال به شعبه ۱۵ دادگاه‌ انقلاب به ریاست قاضی صلواتی احضار شدم و به دو سال حبس تعزیری محکوم شدم که به آن اعتراض کردم و پرونده به دادگاه تجدیدنظر رفت. در بهمن ماه امسال جلسه تجدیدنظر تشکیل شد و چند روز پیش هم حکم به من ابلاغ شد. حکم دو سال حبس به شش ماه حبس تعزیری لازم‌الاجرا تقلیل یافت و فعلا منتظر اجرای حکم هستم.»

یک منبع آگاه خبری به خبرنگار «آمدنیوز» گفته است که دلیل اصلی تشکیل پرونده جدید برای «هدایت‌الله آقایی»، باج خواهی «ابوالقاسم صلواتی» از این عضو حزب کارگزاران سازندگی بوده است.

این منبع خبری اظهار داشته که «هدایت‌الله آقایی» با «احمدرضا محمد ولی گودرزی» به صورت اشتراکی باغی هفت هزار متری را در منطقه گیلاوند دماوند از سال‌ها قبل خریداری کرده بودند. و «ابوالقاسم صلواتی» از طریق «گودرزی» به «هدایت‌الله آقایی» فشار آورده که در صورت عدم واگذاری سه دانگ باغ منطقه‌ی گیلاوند در دماوند، حکم حبس وی صادر و به زندان محکوم خواهد شد.

این منبع آگاه می‌گوید که «هدایت‌الله آقایی» مدت زیادی است که تحت فشار و تهدید نیروهای امنیتی وابسته به «صلواتی» قرار دارد و این نیروها از وی خواسته‌اند سه دانگ مربوط به سهم خود در باغ گیلاوند را به «ابوالقاسم صلواتی» (با واسطه‌‌گری آقای گودرزی) واگذار کند. این تهدیدها تا جایی ادامه یافته که «آقایی» قبول کرده هر چه سریع‌تر حکم صادره توسط صلواتی برای وی اجرا شود تا به زندان برود تا از تهدیدها رهایی یابد.

گفته می‌شود صلواتی قصد دارد وی را با یورشی غافلگیرانه بازداشت و با تحقیر وی را به زندان منتقل کند.

«احمدرضا محمد ولی گودرزی» واسطه‌ی مالی «ابوالقاسم صلواتی» برای باج‌گیری از افراد سرشناس سیاسی و مختومه کردن پرونده آن‌هاست که «آمدنیوز» پیش‌تر در گزارشی به نقش وی در «تشکیل باند فساد مالی با ابوالقاسم صلواتی» اشاره کرده بود.

پیش‌تر یک منبع آگاه در حفاظت اطلاعات قوه‌‌ی قضاییه به خبرنگار «آمدنیوز» گفته بود که «ابوالقاسم صلواتی» سال‌ها قبل در باغی در کرج در حال عیش و نوش و بهره‌ از مجلس فساد با حضور بانوان بازداشت و پرونده‌ی قضایی برای وی در حفاظت اطلاعات قوه‌ی قضاییه تشکیل شد. وی همان زمان در یک پروسه زمانی قبول کرد پرونده‌های مختلف را که با خواست نیروهای امنیتی تشکیل شده، رسیدگی و احکام مورد نظر نهادهای امنیتی را درباره افراد مختلف صادر کند، به شرطی که پرونده‌ی قضایی‌اش به جریان نیفتد.