شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » قرار است دوباره زنگوله کاندیداتوری ریاست جمهوری را برای چهارمین بار گردن محسن رضایی بیندازند!

قرار است دوباره زنگوله کاندیداتوری ریاست جمهوری را برای چهارمین بار گردن محسن رضایی بیندازند!

ادعای تازه حدادعادل در جمع خبرنگاران:«جبهه مردمی نیروهای انقلاب» در موعد مقرر به کاندیدای واحد می‌رسد

نماینده سابق گفت: جبهه مردمی نیروهای انقلاب برای ایجاد وحدت بین نیروهای انقلاب به وجود آمده است.

غلامعلی حدادعادل

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، غلامعلی حدادعادل نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در حاشیه نخستین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران، گفت: هدف از تشکیل جبهه مردمی در قدم اول حضور موثر در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده است و معنای حضور موثر هم از نظر ما رسیدن به وحدت است و تلاش می‌کنیم تا این مقصود حاصل شود. تا اینجا هم حضور همه نیروها حکایت از این می‌کند که این وحدت دست نیافتنی نیست و انشاءالله ما می‌توانیم در موعد مقرر به یک نامزد واحد برسیم.

نماینده سابق مجلس با بیان اینکه خودم برای ورود به انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام آمادگی نکردم، گفت: کار سیاسی همیشه با فراز و نشیب مواجه است و یک جریان سیاسی زنده و بالنده از این اتفاقات تجربه‌اندوزی می‌کند. ما هم سعی می‌کنیم با جمع‌بندی تجربه‌ها، راه بهتری را انتخاب کنیم.فعلا برای ارزیابی طرف مقابل زود است و ما بیش از اینکه به دنبال گمانه‌زنی در این باره باشیم، به دنبال اتخاذ سازوکارهای لازم برای وحدت در بین همه نیروهای انقلاب هستیم و رسیدن به نامزد واحد هستیم.انتخابات مجلس با انتخابات ریاست‌جمهوری قابل مقایسه نیست و تفاوت ماهوی دارد. همچنین ما برای آنکه اتفاقات سال 92 تکرار نشود، تلاش کرده‌ایم با تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی به وحدت برسیم.

حدادعادل در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه گفته شده قرار است همراه با معرفی کاندیدای جبهه مردمی، برنامه‌های او نیز اعلام شود، عنوان کرد: این موضوع یکی از نوآوری‌های جبهه مردمی است، به دلیل آنکه مردم بدانند که به یک فرد واحد رای نمی‌دهند و این‌طور نیست که یک نفر نداند که چه کاره می‌خواهد بشود و ظرف دو ماه بخواهد سرنوشت کشور را به دست یک دولت بسپارد. ما تلاش می‌کنیم که مجموعه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی به همراه نامزد مورد نظر خودمان را به مردم معرفی کنیم.

وی درباره حضور سعید جلیلی در جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی هم عنوان کرد: ما از تمام دوستان اصول‌گرا دعوت کرده‌ایم که به این روند وحدت‌بخش بپیوندند.

آخوند موحدی‌کرمانی در جمع خبرنگاران:جامعه روحانیت از تصمیم نهایی «جبهه مردمی نیروهای انقلاب» حمایت می‌کند

موحدی کرمانی

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز گفت: تصمیم نهایی این جبهه برای انتخابات سال آینده را تأیید می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز صبح امروز (پنجشنبه 5 اسفندماه) در حاشیه اولین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران درباره تفاوت کار این جبهه با فعالیت‌های گذشته، گفت: تفاوت این کار این است که حرکت از پایین به بالا و از مردم شروع شده و آنچه تصویب می‌شود، مصوبه مردمی است.

موحدی‌کرمانی در پاسخ به این سؤال که مشکل اصلی مردم در کشور چیست، گفت: مشکلات مردم فراوان است، اعم از مشکلات بیکاری، رکود و عدم بهره‌گیری از امکانات کشور، و باید خواسته‌های مقام معظم رهبری در کشور پیاده شود.

وی درباره حمایت جامعه روحانیت مبارز از جبهه مردمی نیروهای انقلاب اظهار داشت: ما این حرکت را کاملاً تأیید می‌کنیم. نظرات مشورتی خود را داده‌ایم و باز اگر نظری بخواهند خواهیم داد، حرکتی کاملاً ارزنده است و از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنیم و در نهایت آنچه این جبهه تصمیم بگیرد، تأیید می‌کنیم.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز درباره حمایت سایر گروه‌های انقلابی از این جبهه، گفت: ما امیدواریم اگر هم گروهی تاکنون ملحق نشده، به این جبهه پیوند بخورد. این حرکت با اخلاص شروع شده و همه نیروهای انقلابی مخلص به این جبهه خواهند پیوست.

موحدی‌کرمانی در نخستین مجمع ملی جبهه مردمی مدعی شد:«آمریکاستیزی» ویژگی‌ الزامی رئیس‌جمهور آینده است/ رئیس دولت باید مردم را به نزدیکان خود ترجیح دهد

موحدی‌کرمانی

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز آمریکاستیزی را از ویژگی‌های الزامی رئیس‌جمهور آینده کشور دانست و گفت: رئیس‌جمهور آینده باید شجاع باشد و مردم را به نزدیکان خود ترجیح دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، آخوندمحمدعلی موحدی‌کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز صبح امروز در نخستین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی که در مجموعه شهر آفتاب برگزار شد، گفت: بنده از تشکیل چنین جمع دلسوز، انقلابی، بصیر و آگاه که برای انجام یکی از مهمترین مسائل انقلاب جمع شده‌اند و خود را برای امر مهم انتخابات ریاست جمهوری آماده کرده‌اند، خرسندم.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز افزود: خوشحالم که این توفیق نصیب این حقیر شد که در جمع شما اعضا و چهره‌های نورانی حضور یابم.

وی با بیان اینکه مردم نشان دادند که حقیقتاً بصیر، موقعیت‌شناس و وظیفه‌شناس هستند، افزود: مردم با بصیرت راه صحیح را تشخیص می‌دهند و برای رسیدن به اهداف مقدس راه صحیح را انتخاب می‌کنند که نمونه‌های آن راهپیمایی عظیم 22 بهمن و حضور سر صندوق‌های رأی است و اینک چنین جنبشی برای انجام یکی از برنامه‌های بسیار خطیر یعنی انتخابات ریاست‌جمهوری است.موحدی‌کرمانی در بیان شاخص‌های کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری، اظهار داشت: کسانی که کاندیدا می‌شوند به‌دلیل اینکه از فیلتر شورای نگهبان عبور می‌کنند، باید گفت که همه‌شان سالم هستند، اما عقل، دین و تجربه به ما نشان می‌دهد که باید اصلح را انتخاب کنیم.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز اضافه کرد: کار خوبی که جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی برای اولین بار انجام داده، انتخاب از پایین به بالا بوده، یعنی از مردم شروع کرده‌ و از مردم خواسته که شما تصمیم بگیرید چه‌کسی رئیس‌جمهور باشد و دستور از بالا نیامده، بلکه از متن مردم این حرکت شروع شده و شما اعضا و نمایندگان این مردم انقلابی هستید.

وی خطاب به مؤسسان و اعضای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: شما به‌عنوان نماینده مردم ایران جمع شدید تا در این زمینه تصمیم بگیرید و در نهایت رئیس‌جمهور را انتخاب کنید، البته در این زمینه روحانیت احساس وظیفه می‌کند و باید با شما همراه باشد و همراه نیز هست. روحانیت باید به شما کمک کند و این کار را انجام می‌دهد و از هرآنچه بیانش را لازم می‌داند مضایقه نخواهد کرد و حمایت خودش را انجام می‌دهد.موحدی‌کرمانی تصریح کرد: علما و روحانیت از خودشان هیچ ندارند و آنچه دارند به‌تعبیر معروفی، سخن انبیاست و موظفند این سخن و پیام را به گوش مردم برسانند، مخصوصاً در مسائل مهم اجتماعی باید این کار انجام شود.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز به ذکر روایتی از ائمه(ع) اشاره کرد و گفت: روایت است که هر وقت برای‌تان امری مشتبه شد، به قرآن مراجعه کنید و آن کسی که متخصص در امر قرآن است، علمای ربانی هستند.

وی ضمن تبریک به اعضا و هیئت مؤسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی به‌دلیل تشکیل این جبهه، تصریح کرد: ارزش عمل شما بسیار بالاست، شما جمع شدید تا سرنوشت کشور را برای 4 سال رقم بزنید، شما تجمع کردید که نفر دوم این کشور را انتخاب کنید که این نکته بسیار مهم است، نفر اول مقام معظم رهبری است و نفر دوم در سراسر کشور این آقاست که به‌عنوان رئیس‌جمهور توسط شما انتخاب می‌شود.موحدی‌کرمانی اضافه کرد: نفر دوم یعنی کسی که برای سرنوشت کشور بعد از مقام معظم رهبری تلاش دارد و بزرگ‌ترین کسی است که تصمیم می‌گیرد، اما تصمیماتش در مقام اجراست.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز  با تأکید بر اینکه رئیس قوه مجریه باید منویات، فرامین و دستورات رهبر و سیاست‌های کلی ایشان را اجرا کند، اظهار داشت: رئیس قوه مجریه باید از هوا و هوس دور و کسی باشد که نسبت به اسلام بینش قوی داشته و همانند رهبر ساده‌زیست باشد، او باید اشدّاء علی الکفّار باشد و باور کند که آمریکا دشمن است؛ باید چنین فردی توسط شما انتخاب شود.

وی به بیان دیگر شاخص‌های رئیس قوه مجریه اشاره کرد و افزود: باید رئیس قوه مجریه نسبت به مردم مهربان باشد و درد مردم را درد خود بداند و از فقر مردم ناراحت شود و از بیکاری مردم رنج ببرد و از گرفتاری آنها غصه بخورد؛ او باید به سیاست دنیا آشنا باشد و از حب دنیا دلش خالی بوده و مردم را به خویشاوندان و باند خودش ترجیح دهد.موحدی‌کرمانی ولایت فقیه را عمود خیمه نظام دانست و اظهار کرد: تا امروز هر توفیقی که به دست آوردیم، به‌واسطه تبعیت از ولایت بوده است، دیروز تابع امام(ره) بودیم و امروز نیز تابع رهبری هستیم و به همین دلیل بینی دشمن را به خاک مالیدیم که نتوانست هیچ غلطی کند.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: باید هر کسی که به‌عنوان رئیس مقام اجرا انتخاب می‌شود، در عمل و نه در شعار تابع محض رهبر انقلاب باشد.

وی با تأکید بر اینکه پیاده کردن منویات رهبری وظیفه هر 3 قوه است، افزود: اجرای منویات ایشان برای قوه مجریه مهمتر است. ما به‌برکت تبعیت از رهبری توانستیم تمامی توطئه‌های دشمن را خنثی کنیم و از دریای ظلمانی و مخوف خود را به ساحل برسانیم، منتخب شما در جبهه مردمی باید این چنین باشد.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز اضافه کرد: به‌خوبی می‌دانیم که بیانات امام و رهبری برای‌مان روشن شده و آن فردی که می‌تواند در این مسیر قرار گیرد، باید چه شرایطی داشته باشد. از خداوند می‌خواهم که به همه شما کمک کند، زیرا این وعده الهی است و به شما کمک خواهد کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید این انقلاب را که خون‌های بسیاری برای آن ریخته شده حفظ کنیم و از خداوند متعال برای شما توفیق فراوان مسئلت می‌کنم، کارتان را با اخلاص شروع کنید.

آخوند رحیمیان در نخستین مجمع ملی جبهه مردمی:«جبهه مردمی نیروهای انقلاب» نمی‌خواهد پدرانه برای احزاب و گروه‌ها نقش ایفا کند/ این جبهه حزب جدیدی نیست.

رحیمیان

رئیس هیئت مؤسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: این جبهه حزب جدیدی نیست و نمی‌خواهیم پدرانه برای احزاب و گروه‌ها نقش ایفا کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، آخوندی موسوم به محمدحسین رحیمیان رئیس هیئت مؤسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی صبح امروز در نخستین مجمع ملی این جبهه مردمی که در مجموعه شهر آفتاب در حال برگزاری است، گفت: برگزاری اولین مجمع این جبهه در جوار مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و بزرگ‌ترین مجموعه شهدای جهان که 33 هزار شهید در بهشت زهرا مدفون هستند، امری مبارک است.

وی تصریح کرد: آنچه موجب حضور نیروهای انقلاب با این جبهه شده، به‌دلیل دو مسئله است که باعث شده انگیزه‌ای شود تا هزاران هزار نفر در سراسر ایران با اشتیاق به این جبهه بپیوندند.

رئیس هیئت مؤسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه دغدغه‌ها باعث شده تا در شرایط فعلی جبهه مردمی نیروهای انقلاب شکل بگیرد، گفت: نگرانی اول دلبستگی و امید به دشمن، نگرانی از عدم توجه به عدم تمرکز بر معیشت مردم، گرفتاری اقتصادی مردم و اشتغال و امثال این گرفتاری‌ها در جامعه است.

رحیمیان ادامه داد: در حالی که نظام اسلامی در درجه اول هدف و فلسفه وجودی‌اش خدمت به مردم و رفع کاستی‌های مردم است.

وی دغدغه دوم برای شکل‌گیری جبهه مردمی نیروهای انقلاب را بر زمین ماندن مطالبات رهبری دانست و عنوان کرد: آنجا که رهبر معظم انقلاب اظهار نگرانی و مطالبه کردند، کارها بر زمین مانده که نمونه‌های آن اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی اسلامی، مشکلات فضای مجازی و ده‌ها مطالبه دیگر رهبر معظم انقلاب همچنان بر زمین مانده است.

رئیس هیئت مؤسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تصریح کرد: نگرانی‌هایی از یک‌سو درباره جابه‌جایی ارزش‌ها با ضدارزش‌ها و از سوی دیگر اعتقاد بر اینکه تنها راه درمان این دردها، مسئله وحدت و همدلی و همسویی مجموعه نیروهای انقلاب است، دلیل شکل‌گیری این جبهه بود.

رحیمیان ادامه داد: دردمندان و دغدغه‌مندان و همه مؤمنانی که نگران آینده کشور و انقلاب هستند به این نتیجه رسیدند که باید دور هم و گرد یک جبهه جمع و متحد شوند و به حل و فصل مسائل بپردازند.

وی با بیان اینکه این جبهه یک حزب جدید نیست، گفت: این جبهه به این دلیل حزب جدید نیست که خدای نکرده مشکلات و انشقاقی بر انشقاق‌های دیگر نیفزاید، بلکه این جبهه یک حلقه وصل، محل اتصال و پیوند بین همه نیروهای انقلاب است.

رئیس هیئت مؤسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اظهار داشت: این جبهه نقش پدری ندارد، بلکه برادرانه به‌دنبال حل دغدغه‌های موجود است.

وی تصریح کرد: این جبهه سعی دارد احزاب، جناح‌ها و اقوام را حول محور انقلاب، خط امام، پیروی از مقام ولایت و رهبری منسجم کند تا در راه رضای خدا و برای رفع مشکلات قدم برداشته شود.

رحیمیان ادامه داد: تأسیس جبهه یک کار جدیدی بود که تاکنون شکل نگرفته بود و امیدواریم این راه برای همیشه در جامعه استمرار یابد.

رئیس هیئت مؤسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست‌جمهوری سال 96 و انتخابات شهر و روستا، گفت: هرچند این انتخابات پیش رو ایستگاه اول این جبهه است، اما اصل حرکت، انسجام نیروهای انقلاب زیر چتر مقام ولایت است.

رحیمیان ادامه داد: این راه، راهی است که برای عبور از مشکلات آن باید وحدت ایجاد شود و آنچه در این ایستگاه باید مورد توجه قرار گیرد رسیدن به بهترین گزینه اصلح از میان گزینه‌ها برای جایگاه مسئولیت اجرایی کشور است.

وی در پایان تصریح کرد: آنچه نتوانست ملت ایران را در برابر تحریم‌های فلج‌کننده از پای در بیاورد، خط‌مشی و زندگی بنیانگذار انقلاب اسلامی بود؛ همان شخصی که در منزلی استیجاری، موکتی را پهن کرده بود و از میهمانان میزبانی می‌کرد.

وحیددستجردی در نخستین مجمع ملی جبهه مردمی:شرایط امروز کشور نیازمند تغییر است/ مجمع امروز برگرفته از ۵۰ هزار فرد شاخص انقلابی در کشور است

نشست خبری مرضیه وحید دستجردی عضو هیئت مؤسس و سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: مردم انقلاب کردند که فرهنگ و عزت اسلامی در کشور جاری شود و شرایط امروز کشور نیازمند تغییر است.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، مرضیه وحیددستجردی سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی صبح امروز در نخستین مجمع ملی این جبهه که در مجموعه شهر آفتاب تهران برگزار شد، گفت: 5 دی‌ماه امسال جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با هدف بازگشت به آرمان‌های انقلاب و مردم تشکیل شد که بیانیه تشکیل آن نیز قرائت شد.

وی افزود: تشکیل این جبهه با توجه به مشکلات کشور و تهدیدات بین‌المللی و تاکیدات و سفارشات و هشدارهای پی در پی مقام معظم رهبری بود.

وحید دستجردی گفت: تشکیل نیروهای مردمی انقلاب اسلامی در حقیقت پاسخی بود به دغدغه‌های رهبر انقلاب که ما پیام ایشان را شنیدیم. این مردم انقلاب کردند که احکام اسلامی حاکم باشد و از یک رفاه نسبی اجتماعی برخوردار باشند و فرهنگ و عزت اسلامی در کشور حاکم باشد.

وی ادامه داد: اما آنچه امروز می‌بینیم بایستی تغییر کند و این کار جز با وحدت نیروهای انقلابی و مردمی که متاسفانه روز به روز به کنار رانده می‌شوند، میسر نیست.

عضو هیئت موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور، تصریح کرد: مشکلات ناشی از بیکاری و رکود بی‌سابقه در کشور و مشکلات اجتماعی را شاهد هستیم و بایستی برای حل آنها دست به دست هم دهیم تا مشکلات اجرایی غیرکارآمد با کمک مردم و روحیه انقلابی‌گری حل شود.

وحیددستجردی افزود: به دنبال اعلام موجودیت حرکت مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در 5 دی‌ماه امسال، برای اولین بار بعد از 4 دهه مجامع شهرستانی تشکیل دادیم تا از تمرکزگرایی در مرکز خارج شویم. در بیش از 450 شهرستان مجامعی تشکیل شد تا نیروهای مردمی کنار گذاشته نشوند؛ همچنین برای شهرستان‌های 20 هزار نفره یک نماینده انتخاب شد.

وی ادامه داد: پس از آن مجامع استانی تشکیل شد و در هر استان از افراد شاخص انقلابی آن دعوت شد تا با تشکیل مجامع 25 نفری و انتخابات استانی از هر استان 8 نفر را انتخاب کنند که امروز شاهد حضور آنها هستیم.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین ما 27 قشر در کشور را شناسایی کردیم که اینها نیز مجامع مخصوص خود را تشکیل دادند و با انتخابات صورت گرفته در این مجامع ما 600 نفر را به عنوان نمایندگان اقشار در مراسم امروز داریم.

وحیددستجردی با اشاره به حمایت‌های صورت گرفته از جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اظهار داشت: تقریبا تمام شخصیت‌های ملی از این جبهه اعلام حمایت کردند که از این میان نیز 160 نفر در مجمع ملی این حزب حضور دارند.

وی ادامه داد: اعضای هیئت موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب تاکنون بیش از 20 جلسه برگزار کردند تا اساسنامه، مرامنامه، راهکارهای اصولی مجمع و خصوصیات کاندیداهای ریاست‌جمهوری مورد نظر جبهه را مشخص کنند.

عضو هیئت موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه از ابتدا بنای کار جبهه بر این بود که کار با نظارت علما انجام شود، عنوان کرد: همه اسناد بالادستی جبهه با نظارت و رضایت علمای بزرگوار و تایید آنها در سامانه جمعی جبهه برای اظهارنظر و ارشاد هیئت موسس قرار داده شده است.

وحیددستجردی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مجمع امروز در حقیقت برگرفته از 50 هزار نفر از افراد شاخص انقلابی در سراسر کشور است که افراد حاضر به عنوان نمایندگان آنان در این جلسه حاضر شدند تا به هدف اصلی این مجمع عمومی و ملی و مردم دست پیدا کنند.

وی ادامه داد: امروز در این مجمع بایستی در مورد اساسنامه و مرامنامه از حضار محترم نظر بخواهیم و انتخابات شورای مرکزی و جبهه و بعد از آن انتخابات کاندیدای مورد نظر را انجام دهیم.

سخنگوی هیئت موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با بیان نوآوری‌های صورت گرفته در جبهه مردمی نیروهای انقلاب، تصریح کرد: برای اولین بار است که این جبهه کار را از پایین به بالا انجام می‌دهد که کار نو و بی‌بدیلی است و شهرستان‌ها حضور جدی‌تری نسبت به مرکز دارند و همه کارها نیز به جای آنکه پشت درهای بسته باشد، در پیش چشم مردم است.

وحیددستجردی در پایان تاکید کرد: این اولین بار است که اعضای هیئت موسس یک جبهه خودشان را در معرض رای مردم قرار می‌دهند. در زیرمجموعه‌های جبهه، کمیته‌های متعددی تشکیل شده و جبهه فقط به انتخابات ریاست‌جمهوری بسنده نکند، بلکه یک تشکیلات برای پایداری انقلاب اسلامی باشد.