جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » فرمانده نیروهای نظامی امارات در یمن کشته شد.

فرمانده نیروهای نظامی امارات در یمن کشته شد.

منابع رسانه‌ای از کشته شدن «ناصر مشبب العتیبی» فرمانده نیروهای نظامی اماراتی مستقر در یمن، در استان تعز خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه المنار، «ناصر مشبب العتیبی» فرمانده نیروهای اماراتی مستقر در یمن، در استان تعز کشته شد.بر اساس این گزارش، رسانه های کودتاچی های یمنی اعلام کردند که وی در منطقه المخاء کشته شده است. مقامات امارات تاکنون هیچ واکنشی به این خبر نشان نداده اند.گفتنی است، نیروهای نظامی اماراتی در چارچوب ائتلاف نجات بخش سعودی علیه کودتاچی های یمن، هم اکنون در برخی نقاط این کشور حضور دارند.

در همین حال یک منبع نظامی یمنی از کشته و زخمی شدن شماری از نیروهای دولت قانونی یمن به ریاست جمهوری عبد ربه منصور  در حمله موشکی کودتاچیها و صالح مخلوع  به مواضع آنها در المخاء خبر داد.شبکه العربیه به کشته شدن احمد سیف الیافعی موسوم به معاون رئیس ستاد یمن که از سوی عبد ربه منصور هادی  تعیین شده بودد در المخاء در غرب تعز اشاره کرد.

یک منبع نظامی کودتاچیهای  یمنی اعلام کرد: الیافعی بر اثر هدف قرار گرفتن خودرو وی در المخاء کشته شد. هدف قرار گرفتن فرماندهان دولت قانونی دستاورد جدیدی برای اطلاعات کودتاچیها در موضوع شکار کردن فرماندهان نیروهای مهم ائتلاف عربی است.شرف لقمان سخنگوی نیروهای کودتاچی روز گذشته اعلام کرد که دستگاه اطلاعات یآنها نقش موثری ایفا می کند.