شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » رژیم فرقه گرا و بحرانساز حاکم بر ایران موضوع محوری روز آخر نشست امنیتی-سیاسی مونیخ بود

رژیم فرقه گرا و بحرانساز حاکم بر ایران موضوع محوری روز آخر نشست امنیتی-سیاسی مونیخ بود

شبکه خبری یورو نیوز اعلام کرد رژیم ایران موضوع محوری روز آخر نشست امنیتی-سیاسی مونیخ بود.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری یورونیوز، در سومین و آخرین روز نشست امنیتی مونیخ صحبت ها درباره مناقشات و چالش های سیاسی در خاورمیانه بود.
آویگدور لیبرمن، وزیر دفاع اسرائیل از این فرصت برای انتقاد از توافقنامه هسته ای قدرت های جهانی با رژیم ایران استفاده کرد. او در این باره گفت: توافقنامه هسته ای ایران با ایران رونوشت قراردادی است که ما با کره شمالی داشتیم و اکنون می بینیم که نتیجه آن در مورد کره شمالی چه بوده است.
در این خصوص هیچ شکی وجود ندارد. اگر شما از هرکسی، از هر زن و مردی در خاورمیانه بپرسید به شما می گوید که رژیم ایران نمونه دیگر از توافقنامه هسته ای کره شمالی خواهد بود.
عربستان سعودی نیز از زبان وزیر خارجه عربستان سعودی خود اعلام کرد که رژیم ایران نه بخشی از راه حل بلکه بخشی از مشکل در خاورمیانه است.
وزیر امور خارجه عربستان هر گونه گفتگو با رژیم ایران را در شرایط کنونی رد کرد.

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در کنفرانس امنیتی مونیخ به طور مستقیم به موضعگیری شفاف وزیر امور خارجه عربستان پاسخ داد و هراس زده ادعاکرد که رژیم ایران تحت تاثیر تهدیدات قرار نخواهد گرفت. رژیم ایران به احترام پاسخ خیلی خوبی خواهد داد اما به تهدیدات خوب پاسخ نخواهد داد.

تنها نکته امیدواری که در نشست امروز وجود داشت سخنان استفان دومیستورا نماینده سازمان ملل در سوریه بود. استفان دی میستورا اعلام کرد مذاکرات صلح سوری -سوری هفته آینده در ژنو از سرگرفته می شود.وی افزود اگر شما خواهان شکست داعش هستید باید در سوریه به یک راه حل سیاسی فراگیر و معتبر دست یابید.این چالشی است که در چند هفته آینده با آن روبرو خواهیم شد.