جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » «رابرت هاروارد» پیشنهاد دونالد ترامپ برای تصدی پست مشاور امنیت ملی دولت آمریکا را رد کرد.

«رابرت هاروارد» پیشنهاد دونالد ترامپ برای تصدی پست مشاور امنیت ملی دولت آمریکا را رد کرد.

«رابرت هاروارد» پیشنهاد دونالد ترامپ مبنی بر جایگزینی «مایکل فلین» را برای پست مشاور امنیت ملی دولت آمریکا به دلیل ملاحضات مالی و اختلاف با دونالد ترامپ نپذیرفت.

به گزارش مشرق، «رابرت هاروارد» پیشنهاد دونالد ترامپ برای تصدی پست مشاور امنیت ملی دولت آمریکا را رد کرد.

«واشنگتن پست» به نقل از افرادی نزدیک به «رابرت هاروارد» درباره دلیل کناره‌گیری وی گزارش داد که یکی از عواملی که موجب  شد دریاسالار «هاروارد» پیشنهاد ترامپ را نپذیرد این بود که در نحوه انتخاب همکاران خود با دونالد ترامپ به توافق نرسیده است.

بنا به این گزارش اما برخی دیگر از مقامات کاخ سفید معتقدند که نگرانی‌های مالی «هاروارد» به خاطر ترک شغلش در شرکت «مارتین لاکهید مارتین» که در آنجا مدیر ارشد بوده و تأثیری مالی که ممکن است تغییر شغل او بر خانواده‌اش داشته باشد از جمله دلایل انصراف وی هستند.

«رابرت هاروارد» قرار بود که جانشین «مایکل فلین» شود که به خاطر اتهام وعده به سفیر روسیه درباره رفع تحریمهای آمریکا علیه روسیه در دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ و همچنین ارائه اطلاعات غلط به «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا تحت فشار سازمانهای امنیتی  روز دوشنبه هفته گذشته مجبور به استعفا شد.

دونالد ترامپ در کنفرانس مطبوعاتی خود در روز پنج‌شنبه بدون اشاره به «رابرت هاروارد» اعلام کرد که یکی از دلایلی که موجب شده که به  «مایکل فلین» بگوید استعفایش را بنویسد این بوده که جایگزین بهتری در ذهن دارد.

منبع: میزان