جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر ریاست جمهوری بازداشت شد

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر ریاست جمهوری بازداشت شد

یک مقام ارشد امنیتی از بازداشت رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی رئیس‌جمهور خبر داده و گفته ممکن است این بازداشت به صورت موقت و برای «پاره‌ای تحقیقات» صورت گرفته باشد.

به گزارش خبرنگار «آمدنیوز»، در ادامه‌ی موج بازداشت‌ها پس از افشای ۶۳ حساب بانکی شخصی «صادق آملی لاریجانی» رئیس قوه قضاییه، «طاهره قیومی» رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌‌رسانی رئیس‌جمهور بازداشت شده است. وی دست‌کم دو روز است که در بازداشت نیروهای امنیتی سپاه پاسداران به سر می‌برد.

گفته شده این بازداشت به صورت «موقت» است و خانم قیومی «به زودی» آزاد خواهد شد.

برخی منابع دیگر از آزادی وی تا ساعات پایانی شب گذشته خبر داده بودند؛ موضوعی که تا لحظه مخابره این خبر انجام نشده است.

یک منبع اگاه امنیتی گفته است که این افراد با گزارش «پرویز اسماعیلی» معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی نهاد ریاست‌جمهوری به نهادهای امنیتی بازداشت شده‌اند.

«پرویز اسماعیلی» برادر عضو شورای نگهبان و سخنگوی ستاد محمدباقر قالیباف در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۲ است که توسط «محمد نهاوندیان» به سمت معاون اطلاع‌رسانی و ارتباطات نهاد ریاست‌جمهوری منصوب شد. وی اختلافات عمده‌ای با «طاهره قیومی» داشت و یک‌بار نیز به دلیل اختلاف با او، از سمت خود استعفا داده است.

کارشناسان معتقدند وجود «پرویز اسماعیلی» در رأس تیم اطلاع‌رسانی رئیس‌جمهور و گزارشات متعدد وی به نهادهای امنیتی از سویی و عدم اطلاع‌رسانی صحیح از فعالیت دولت تدبیر و امید از سوی دیگر سبب شده محبوبیت دولت حسن روحانی کاهش یابد؛ امری که با هشدارهای متعدد کارشناسان رسانه‌ای همراه بود، ولی رئیس‌جمهور اهمیتی به این دغدغه‌ها نداده است.

از سوی دیگر «زینب کریمیان» که مدتی از نزدیکان خاص «پرویز اسماعیلی» در نهاد ریاست‌جمهوری بوده و در ضیافت افطاری روزنامه‌نگاران با رئیس‌جمهور توسط وی به رئیس‌جمهور معرفی و گروه «خط خبری داغ» را با امکانات ریاست‌جمهوری راه اندازی کرد، پس از مدتی با «پرویز اسماعیلی» رو در رو و وی را تهدید کرد. این تهدید باعث گزارشات کذب «پرویز اسماعیلی» از افراد مختلف به نهادهای امنیتی شد و منجر به بازداشت «زینب کریمیان» گردید.

به نظر می‌رسد این بازداشت‌ها که با اختیارات ویژه رئیس‌قوه قضاییه به دادستان تهران هدایت و سازماندهی شده، با هدف رودر رویی با «حسن روحانی» رئیس‌جمهور انجام می‌پذیرد.

«صادق آملی لاریجانی» که از افشای ۶۳ حساب بانکی شخصی خود و دریافت ماهیانه ۵۰ میلیارد تومان دور از چشم نهادهای نظارتی کشور و مجلس شورای اسلامی توسط «آمدنیوز» و «در تی وی» و هم‌چنین افشای کارچاق کنی«فاضل لاریجانی» برادر وی با دریافت مبالغ هنگفت عصبانی است، قصد دارد هر طور شده قدرت خود را به رخ رئیس‌جمهور بکشد.

گفتنی است «رضا رشیدپور» مجری برنامه تلوزیونی «حالا خورشید» پس از شنیدن خبر بازداشت «زینب کریمیان» دچار حمله عصبی در آنتن زنده تلوزیونی شد و به بیمارستان منتقل گردید.

«کریمیان» یکی از اعضای مورد اعتماد «رشیدپور» در تیم تهیه‌کنندگی این برنامه بوده است.

منبع: آمدنیوز