جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » واعظی: همواره اعلام کرده ایم که دسترسی آزاد به اطلاعات را حق همه مردم می دانیم و این جزو حقوق شهروندی است.

واعظی: همواره اعلام کرده ایم که دسترسی آزاد به اطلاعات را حق همه مردم می دانیم و این جزو حقوق شهروندی است.

به گزارش ایرنا، محمود واعظی روز چهارشنبه پس از پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره کنترل فضای مجازی و فیلترینگ های احتمالی، افزود: همواره اعلام کرده ایم که دسترسی آزاد به اطلاعات را حق همه مردم می دانیم و این جزو حقوق شهروندی است.

وی ادامه داد: دسترسی آزاد به اطلاعات به این معنا نیست که فضای مجازی باید رها شود و در فضای مجازی کانال ها، بخش ها و سایت هایی باشند که این سایت ها از نظر عفت عمومی و دینی مطالب نامناسب و مستهجن منتشر کنند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ما به قانون متعهد و دنبال پاکسازی فضای مجازی هستیم ولی این بدان معنا نیست که مطالبی که مشکلی ندارد؛ نباید در اختیار مردم قرار گیرد، ما دنبال رهاسازی فضای مجازی نیستیم اما دسترسی به آزاد اطلاعات را حق مردم می دانیم.
واعظی همچنین در خصوص استفاده سازمان ها و نهادها از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی اظهارداشت: براساس قانون؛ سازمان ها و نهادها نمی توانند آنچه که جزو مطالب طبقه بندی شده است را از طریق شبکه های اجتماعی ارسال کنند؛ بخشنامه حراست کل نیز این موضوع را ممنوع کرده است.
وی ادامه داد: ما اعتقاد داریم فضای مجازی و شبکه های اجتماعی جایی نیست برای اینکه دستگاه های دولتی و هر بخش دیگر، مطالب طبقه بندی شده را در آنجا منتشر کنند.