جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » مایکل فلین: در گفت‌وگویی که با سرگئی کیسلیاک، سفیر روسیه داشتم، «هیچ خط قرمزی شکسته نشده‌است».

مایکل فلین: در گفت‌وگویی که با سرگئی کیسلیاک، سفیر روسیه داشتم، «هیچ خط قرمزی شکسته نشده‌است».

مایکل فلین روز سه‌شنبه در پی انتشار گزارش‌هایی مربوط به تماس‌هایش با سفیر روسیه در واشینگتن، در جریان تحریم‌های دولت باراک اوباما علیه مسکو که به اتهام دخالت‌های سایبری روسیه در انتخابات آمریکا مربوط می‌شد، استعفا کرد.

این جنجال‌ها البته از چند هفته پیش آغاز شده بودند و سخنگوی کاخ سفید آمریکا گفته است، رییس‌جمهوری آن کشور از فلین خواسته بود تا از مقام مشاور امنیت ملی استعفاء دهد، چون میزان اعتماد او به آقای فلین به نقطه‌ای رسیده بود که نیاز به تغییر او احساس می‌شد.

گفته می‌شود مایکل فلین در تماس با سفیر روسیه در مورد تحریم‌ها و اخراج شماری از دیپلمات‌های روس گفت‌وگو کرده بود.

مایکل فلین در نامه کناره‌گیری خود اذعان کرده است که در فاصله بین دوره انتقالی دولت ترامپ با دولت گذشته، تماس‌هایی با سفیر روسیه در آمریکا داشته و به مایک پنس، معاون رئیس جمهوری اطلاعات «ناقصی» در خصوص محتوای این تماس‌ها ارائه کرده است.

او روز سه‌شنبه در گفت‌وگویی با «دیلی کالر» تاکید کرده در گفت‌وگویش با سرگئی کیسلیاک، سفیر روسیه، «هیچ خط قرمزی شکسته نشده‌است».

او گفته فقط در مورد ۳۵ دیپلمات روس اخراج‌شده از طرف دولت اوباما، گفت‌وگو کرده‌اند. در همان روز بود که تحریم‌های دولت اوباما علیه روسیه اعلام شده بود. تحریم‌هایی که به خاطر اتهام‌های واشینگتن در ارتباط با دخالت‌های سایبری مسکو در کارزار انتخاباتی آمریکا و علیه حزب دمکرات و افراد نزدیک به نامزد آن حزب، صورت گرفته‌اند. دونالد ترامپ خود موضوع دخالت‌های سایبری را پذیرفته‌است.

فلین گفته است صحبت‌ها «در مورد تحریم‌ها نبود». او افزوده است «به‌طور ساده این‌جوری بود: ببینید! من می‌دانم این اتفاق افتاده. ما همه چیز را بررسی می‌کنیم. من هرگز نگفتم: ما تحریم‌ها را بررسی می‌کنیم… یا چیزی شبه این».

منبع: رادیو فردا