چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » اخبار ویژه روزنامه‌های 27 بهمن

اخبار ویژه روزنامه‌های 27 بهمن

مشاهده 2 شیء پرنده در آسمان آبادان

دو شیء پرنده که شبیه سفینه‌های فضایی بود، در آسمان آبادان مشاهده شد.  به گزارش ایرنا، خودروهای عبوری جاده آبادان به سمت اهواز دو شیء پرنده در حال پرواز در ارتفاع پایین مشاهده کردند.شاهدان ماجرا پس از فیلمبرداری از این اشیای  مرموز در تماس با پلیس اعلام کردند که این اشیای پرنده که شبیه سفینه‌های فضایی بودند، نور زیادی داشتند، دقایقی را در آسمان پرواز کردند و سپس ناپدید شدند.

  خراسان

تذکر به روحانی درباره مصوبه هزار میلیاردی دولت

بر اساس نامه روزهای اخیر علی لاریجانی رییس مجلس به حجت الاسلام روحانی رییس جمهور، با اشاره به مصوبه 13 دی ماه امسال هیئت دولت مبنی بر جواز واریز بهای هزار میلیارد ریال از سهام فروخته شده شرکت “هتل های هما” به حساب شرکت ایران ایر، اعلام شده است با توجه به اینکه این مصوبه بر اساس اختیارات دولت طبق قانون بودجه سال 91 تصویب شده، مغایر با مواد 1 و 6 قانون محاسبات عمومی کشور بوده و باید ظرف یک هفته اصلاح شود که در غیر اینصورت، لغو خواهد شد.توسعه مجازی زبان فارسی از شورای عالی انقلاب فرهنگی گرفته شد

یک مسئول ارشد اجرایی با صدور ابلاغیه ای به سازمان برنامه و بودجه و وزارت ارتباطات، اعلام کرد با توجه به تصمیم جدید هیئت دولت و به استناد ماده 82 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و تصمیمات شورای عالی فضای مجازی، دستگاه اجرایی طرح توسعه فرهنگ، خط و زبان فارسی در محیط رایانه ای، از دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی به دبیرخانه شورای عالی فناوری اطلاعات تغییر می کند.
 آرمان

اشک برای متن سخنرانی سردار سلیمانی

شنیده شد که یک سخنرانی از سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است که نظر بسیاری از کاربران به خود جلب کرده است. این ویدئو مربوط به سخنرانی سردار حاج قاسم سلیمانی در کنگره ملی ۸هزار شهید گیلان است که ایشان سلوک و رفتار شهیدانی نظیر خرازی، املاکی، احمد کاظمی، همت و باکری را نمونه بارزی از اخلاص و از خودگذشتگی رزمندگان دوران دفاع مقدس دانستند. تاثیر گذاری صحبت های حاج قاسم سلیمانی در این سخنرانی به‌گونه‌ای بود که احساسات حضار غلیان کرده و اشک ریختند. فرمانده سپاه قدس عنوان کرد: «در جزیره مجنون جنوبی به یک سنگر کوچکی رفتم، شهید زین الدین بود، شهید باکری بود، شهید کاظمی بود. در آن روز برادر مهدی شهید شده بود حمید جامانده بود، من هیچ حس نکردم. جوان رعنایی بود و هیچ آثاری از غم در چهره او ندیدم.وقتی می‌خواستند جنازه برادر او را بیاورند اجازه نداد و گفت: اگر توانستید جنازه بقیه شهدا را بیاورید، جنازه برادر من را بیاورید.»

 

رسیدگی مجدد به پرونده محمدعلی طاهری

شنیده شد که وکیل‌مدافع محمدعلی طاهری از رسیدگی مجدد به پرونده موکلش در هفته دوم اسفند ماه در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی احمدزاده خبر داد. تابناک نوشت؛ سیدمحمود علیزاده طباطبایی با بیان این مطلب، اظهار کرد: حکم اعدام موکلم از سوی دیوان عالی کشور نقض شده بود و اکنون پرونده به دادگاه انقلاب برگردانده شده و قرار است در هفته دوم اسفند ماه، دادگاه وی برگزار شود. علیزاده‌طباطبایی ۲۷ شهریور ماه سال ۹۵ گفته بود: موکلم درباره یکی از اتهامات مطروحه در پرونده، به ۵ سال حبس محکوم شده بود. برای موکلم در رابطه با اتهام افساد فی‌الارض حکم اعدام صادر شده بود که پرونده به دیوان عالی کشور ارسال شد و در نهایت دیوان عالی این حکم را نقض کرد. علیزاده‌طباطبایی گفته بود که تقاضای تبدیل قرار بازداشت به قرار وثیقه را داشتیم که با این درخواست موافقت نشد و مجددا قرار بازداشت برای موکلم تمدید شد.

کومور رفیق عربستان شد

شنیده شد که منابع آگاه از اعزام ۳۵۰ شبه نظامی جزایر «کومور» به عربستان و سپس به یمن برای شرکت در جنگ سعودی و پرداخت ماهانه ۱۰۰۰ یورو برای هر کدام از آنها خبر دادند. فارس نوشت؛ پس از ناکامی مداوم ائتلاف سعودی در یمن، با وجود حمایت‎های آمریکا و انگلیس و فرانسه و کمک‌های نیروهای سودانی و مراکشی، پای کومور، جنوبی‎ترین کشور عضو اتحادیه عرب نیز به میدان جنگ علیه یمن باز شد. یک منبع آگاه در جزایر کومور گفته که عربستان ۳۵۰ شبه نظامی کومور را روانه جنگ در یمن کرده است و برای هر کدام از آنها ۱۰۰۰ یورو ماهانه پرداخت می‌کند. به کارگیری نظامیان کومور در چارچوب حمایت از طرح صهیونیستی-آمریکایی در یمن در حالی صورت می‌گیرد که نظامیان بسیاری از کشورهای آفریقایی مانند سنگال و جیبوتی و اریتره اکنون در قالب ائتلاف سعودی با ارتش یمن و انصارا… می‎جنگند.

 

حذف ناگهانی گوینده مشهور خبر

شنیده شد که رضا حسین‌زاده، گوینده خبر می‌گوید به‌دلیل ساختار سیاسی که این شغل دارد متاسفانه محدودیت‌هایی را به‌ وجود می‌آورد: «من به‌ مدت دو سال درگیر داستان‌هایی شدم و چند ماهی است بدون هیچ دلیلی از کار معلق شده‌ام. من برای دوری از سیاه‌نمایی مورد نظر و تاکید مقام معظم رهبری سکوت محض کردم تا خدایی نکرده آب به آسیاب دشمن ریخته نشود و شبکه‌های ماهواره‌ای از حرف‌هایم سوءبرداشت نکنند. من خودم را سرباز این نظام و افسر جنگ نرم آن می‌دانم و تنها درخواستم این است که با ریاست‌ سازمان دکتر علی‌عسگری ملاقات کنم و حرف‌هایم را فقط و فقط به خودشان بزنم چراکه «گوش نامحرم نباشد جای پیغام سروش …». از وی می‌خواهم به تنها نامه من که روی میزشان است رسیدگی کنند.»

تقدیر برای بازی در برف!

شنیده شد که فدراسیون جهانی والیبال از ایران به دلیل برگزاری مناسب رقابت های والیبال در برف تقدیر و تشکر کرد. مارتین کازورم، نماينده فدراسيون جهاني واليبال پس از پایان رقابت های والیبال در برف که برای اولین‌بار در آسیا و به میزبانی پیست اسکی دیزین برگزار شد، با اهداي جامي بلورين از حميدرضا تفته نماينده ايران و رئيس ستاد برگزاري اين مسابقات تشكر و قدرداني كرد. مسابقات واليبال در برف روزهاي ۲۴ و ٢۵بهمن ماه به ميزباني پيست اسكي ديزين برگزار شد و در پايان تيم روسيه عنوان قهرماني را به خود اختصاص داد. در اين مسابقات علاوه بر دو تيم داخلي، تيم هاي روسيه، آلمان، چك، اسلووني، لهستان و ايتاليا حضور داشتند.

 

قطع برق ۵۰ روستا در ملایر

شنیده شد که فرماندار شهرستان ملایر با بیان این که تقریبا برق ۵۰ روستای شهرستان ملایر قطع است، گفت: هم‌اکنون برق مناطق شهری این شهرستان و برق ۵۰ روستا در ملایر وصل بوده و عملیات وصل برق نقاط روستایی در حال انجام است. ایسنا نوشت؛ «عبدالعظیم رضایی» با اشاره به این که ۶ دکل اصلی ورودی شهرستان ملایر به‌علت بارش برف دچار شکستگی شده بود، افزود: پیش از نیمه شب گذشته برق نقاط شهری این شهرستان وصل شد اما قطعی برق مناطق روستایی همچنان ادامه دارد که اکیپ‌های فعالی برای رفع مشکل به این مناطق اعزام شدند.

انتظار عجیب احمدی‌نژاد از تیم ملی فوتبال

شنیده شد که پرویز کاظمی، وزیر رفاه دولت نهم گفت: رئیس دولت سابق زمانی گفته بود تیم فوتبال ما باید در جام جهانی جزو چهار تیم اول باشد؛ اصلا در آن سال تیم فوتبال ما به جام جهانی نرفت؛ خب این عدم شناخت از واقعیت‌های دنیا در مقوله ورزش است؛ شما در نظر بگیرید که این دوری از واقعیت در سایر موضوعات و مقوله‌ها نیز نمود داشت و موجد آثار زیان‌باری برای کشور بود.

 

تکذیب بستری شدن حکمتیار

شنیده شد که حبیب الرحمان حکمتیار پسر گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی افغانستان گزارش‌ رسانه‌ها درباره بستری شدن پدرش در بیمارستانی در ترکیه را رد کرد. روز دوشنبه، روزنامه ترکی «آیدینلیک» به نقل از منبع اطلاعاتی ترکیه گزارش داد که «گلبدین حکمتیار» رهبر حزب اسلامی افغانستان، برای مداوا در ترکیه به سر می‌برد.این حالی است که در روزهای اخیر، گزارش‌هایی درباره ورود حکمتیار به کابل در آینده نزدیک منتشر شده بود.

دختر مهندس بازرگان درگذشت

شنیده شد که فرزند نخست‌وزیر دولت موقت درگذشت.فرشته بازرگان، فعال سیاسی و سومین فرزند مهندس مهدی بازرگان، اولین نخست وزیر پس از انقلاب دیروز درگذشت.

 

 کیهان
علیخانی: تیم اقتصادی دولت در حق مردم بی‌انصافی کرده است
یک عضو مجمع روحانیون گفت: تیم اقتصادی دولت در حق مردم بی‌انصافی کرده است.
قدرت‌الله علیخانی در مصاحبه با آرمان اظهار داشت: انتقادات جدی به عملکرد آقای روحانی به ویژه در زمینه اقتصادی وارد است. آقای روحانی باید خیلی زودتر در ترکیب کابینه خود تغییر ایجاد می‌کرد تا دولت شکل کارآمدتری به خود بگیرد که متاسفانه این اتفاق رخ نداد شرایط به گونه‌ای بود که جز محدودی از افراد مانند آقایان جهانگیری، مجید انصاری، یونسی و ترکان بقیه اعضای دولت حاضر نبودند به همراه آقای روحانی در میدان باشند و بیشتر به دغدغه‌های دیگر خود توجه می‌کردند.
«در شرایط کنونی بسیاری از مردم با مشکلات جدی معیشتی مواجه هستند و از سوی دیگر بیکاری یکی از معضلات جدی جامعه است. به نظر شما آقای روحانی برای مرتفع کردن این مشکلات چه راهکارهایی باید در نظر بگیرد؟ آیا  این مسائل در پایگاه رأی‌ ایشان تاثیر نخواهد گذاشت؟»  علیخانی در پاسخ این سؤال می‌گوید: بنده در مرحله اول نگران این مسئله هستم که عده‌ای نخواهند به هر دلیلی با دولت همکاری و پشت دولت را خالی کنند در شرایط کنونی بسیاری از مردم برای اشتغال، معیشت و زندگی روزمره خود با مشکلات جدی مواجه هستند وضعیت به شکلی است که برخی برای نان شب خود محتاج هستند. بنده در طول روز با شهروندان مختلف جلسات متعددی برگزار می‌کنم و به خوبی از مشکلات مردم آگاهی دارم. به نظر من تیم اقتصادی دولت آقای روحانی در حق دولت و مردم بی‌انصافی کرده است.
مشاور مرحوم هاشمی رفسنجانی می‌افزاید: برای من هنوز این مسئله قابل هضم نیست که چرا عده‌ای که درون دولت حضور دارند، گاه برخلاف سیاست‌های دولت آقای روحانی حرکت می‌کنند. آقای روحانی اگر می‌خواهد در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 96 به موفقیت دست پیدا کند، باید در کابینه خود خانه تکانی جدی انجام بدهد و برخی از اعضای دولت را که سیاست‌های همسو ندارند کنار بگذارد.
وی تصریح کرد: به نظر من برخی از افرادی که در دولت ایشان حضور دارند در روزهای سخت پشت روحانی را خالی می‌کنند و عملکرد قابل قبولی نخواهند داشت. در شرایط کنونی مسائل اقتصادی مهم‌ترین دغدغه مردم و جوانان است. احمدی‌نژاد با همه مشکلاتی که داشت، به خوبی مشکل طبقه پایین جامعه را پیدا کرده بود و می‌د‌انست که باید با این طبقه به چه شکلی برخورد کند. این در حالی است که آقای روحانی در برقراری ارتباط با اقشار مختلف مردم و به ویژه طبقه پایین جامعه موفق عمل نکرده است.
علیخانی می‌گوید: شنیده‌ام آقای روحانی با برخی از اعضای کابینه خود رودربایستی دارد و در بیان دغدغه‌های خود با اعضای دولت راحت نیست. به نظر می‌رسد برخی از وزرا و اعضای دولت در انتقال مسائل مختلف و نیز انتقال دقیق مشکلات معیشتی به آقای روحانی شفاف عمل نمی‌کنند و در این زمینه از برخی مسائل چشم‌پوشی می‌کنند. بنده در طول روز با مردم نقاط مختلف کشور ارتباط دارم و به خوبی با دغدغه‌ها و مشکلات مردم آشنا هستم. با این وجود احساس می‌کنم دولت آقای روحانی به خوبی از این دغدغه‌ها آگاهی ندارد. نکته دیگر درباره دولت اینکه مدیریت استانی در برخی مناطق کشور قابل قبول نبوده و مردم بومی از انتخاب مدیران رضایت ندارند.

وی همچنین گفت: دولت آقای روحانی در درون خود، دلسوز کم دارد.

مهره انتحاری مگر دوبار انتحار می‌کند؟!

نماینده حاشیه‌ساز می‌گوید دور بعد در انتخابات نامزد نمی‌شود.
محمود صادقی عضو فراکسیون اصلاح‌طلبان در گفت‌وگو با سایت جماران و درباره احتمال رد صلاحیت خود در دوره بعد گفت: من دوره بعد کاندیدا نخواهم شد. اصولا اگر می‌خواهی نماینده مردم باشی، باید فکر دوره بعد را از سر بیرون کنی.
این اظهارنظر در حالی است که روزنامه اصلاح‌طلب آفتاب یزد آبان گذشته، محمود صادقی را فردی انتحاری معرفی کرد و نوشت: به نظر عده‌ای از اصلاح‌طلبان این عضو فراکسیون امید در عین حال که گاه شجاعانه و جسورانه سخن می‌گوید، اما گاه نیز سر حرفش نمی‌ماند و بابت همان حرف جسورانه فورا عذرخواهی می‌کند. در یک دانشگاه مثل شیراز حرف‌های آنچنانی می‌زند، اما در دانشگاه اراک می‌گوید «حرف‌های قبلی‌ام تند بود». یک بار در پست اینستاگرامش از عدم شفافیت می‌گوید، یک بار هم در همان اینستاگرام از شفافیت‌ها تقدیر می‌کند…  شاید همین چرخش‌های گاه و بی‌گاه محمود صادقی است که باعث می‌شود برخی اصلاح‌طلبان به ستوه بیایند و بگویند «اینکه او یک اظهارنظر نسبتا تندی را مطرح می‌کند و سپس از بابت آن عذرخواهی می‌کند نشان‌دهنده ناپختگی‌اش است.»
آفتاب یزد افزود: «در این میان عده‌ای از اصلاح‌طلبان هم معتقدند صادقی با رفتارهای تندش، کار جریان اصلاح‌طلبی را هم خراب می‌کند!  به بیانی دیگر محمود صادقی گاهی با این روند، نه تنها نماد اصلاح‌طلبی نمی‌شود بلکه آب در آسیاب رقیب می‌ریزد. گروهی دیگر از اصلاح‌طلبان هم رفتار وی را گونه‌ای از حملات انتحاری می‌دانند که هم خودش را نابود می‌سازد و هم جناحش را».
چند روز بعد کانال تلگرامی مجمع اصلاح‌طلبان نوشت که کرباسچی دبیرکل کارگزاران، مواضع صادقی را تهییجی، شعارهایش را افراطی و رفتارش را انتحاری می‌داند.

با این اوصاف در پاسخ قمپز اخیر صادقی که مدعی شده دوباره نامزد نمی‌شود، باید گفت مگر یک مهره انتحاری، دوبار انتحار می‌کند؟!

اختلافات دو طیف اصلاح‌طلب در انتخابات 96 تشدید می‌شود

عضو فراکسیون اصلاح‌طلبان در مجلس ششم می‌گوید میان شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان و جبهه اصلاحات دودستگی وجود دارد اما وسوی لاری حاضر نیست کنار برود و این اختلاف برطرف شود.
مهدی آیتی در گفت‌وگو با روزنامه بهار گفت: شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان یک شورای غیررسمی است. آنچه باعث اعتراض عده‌ای از احزاب و تشکل‌ها شد این است که نوعی رانت و تبعیض سیاسی و استبداد حزبی در آن ایجاد شد. به همین خاطر عده‌ای از اعضای شورای هماهنگی اصلاحات حاضر نشدند با شورای سیاست‌گذاری همکاری کنند و در حال حاضر هم بین دو شورا اختلاف و دودستگی وجود دارد.
وی در پاسخ این سؤال که این اختلاف از کجا ناشی می‌شود و چه تبعاتی دارد؟ می‌گوید: به نظر من کاری که آقای موسوی لاری انجام داد که شورای هماهنگی اصلاحات را منحل کرد و عده‌ای از افراد سیاسی کشور را بدون اینکه نماینده احزاب و تشکل‌ها باشند، به شورای جدیدی تحمیل کرد و عده‌ای را وارد شورای سیاست‌گذاری کرد که نماینده احزاب و تشکل‌ها نبودند باعث نارضایتی کسانی شد که نماینده این احزاب و تشکل‌ها بودند. این اختلاف و دودستگی به ضرر جبهه اصلاحات تمام شد و الان هم ادامه دارد و در انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراها در سال 96 این اختلافات بیشتر خواهد شد.
آیتی افزود: این امر در استان‌ها هم دودستگی به وجود می‌آورد و به ضرر جبهه اصلاحات تمام می‌شود. کاری که آقای موسوی لاری کرد اشتباه بود و هنوز هم دیر نشده است. به نظر من آقای موسوی باید کنار بکشد و دخالت استبدادی در این موضوع نکند و اجازه دهد نمایندگان احزاب و تشکل‌های سیاسی خودشان شورای هماهنگی اصلاحات را مجدداً بازسازی کنند و یک جبهه متحد واحد سیاسی به نام جبهه اصلاحات وارد انتخابات سال 96 شود.
آیتی گفت: آقای خاتمی ابتدا شورایی تشکیل دادند که اسمش شورای مشاوران بود. ایشان گفتند من به شورای هماهنگی اصلاحات کاری ندارم و دخالتی در کار آن شورا نمی‌کنم بلکه تعدادی از دوستان خود را به عنوان مشاوران خود انتخاب کردم. بعد از آن آقای موسوی لاری شورای مشاوران آقای خاتمی را در شورای هماهنگی اصلاحات وارد کرد و این موضوع باعث شد شورای هماهنگی اصلاحات از هم بپاشد و منحل شود و نارضایتی و دودستگی ایجاد شود. (در شورای سیاست‌گذاری سیاست‌هایی مخالف با هویت اصلاح‌طلبی وجود دارد؟)

بله. نمونه‌اش لیست 46 نفره‌ای بود که برای تهران در انتخابات سال 94 برای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان تهیه شد که با این لیست تعدادی از افراد هم به مجلس شورای اسلامی و هم به مجلس خبرگان راه پیدا کردند که نه تنها اصلاح‌طلب نبودند بلکه ضد اصلاحات بودند و علیه اصلاحات سخنرانی‌ها و مصاحبه‌ها کرده و مقاله‌ها نوشته بودند و حتی بعضی از آنها در سوابقشان اصلاح‌طلبانی را محاکمه کرده و به دادگاه‌ها و زندان‌ها برده بودند. همین افراد در لیست 46 نفره شورای سیاست‌گذاری اصلاحات آمدند و به دو مجلس شورای اسلامی و خبرگان راه پیدا کردند که این یکی از اشتباهات بزرگ و تاریخی شورای سیاست‌گذاری است.

روغنی زنجانی: رشد اقتصادی با وجود رکود، رشد نکرده است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در دولت سازندگی می‌گوید رشد اقتصادی مدنظر دولت رشد مرده‌ای است و دولت، از رکود اقتصادی غفلت کرده است.
مسعود روغنی زنجانی از مؤسسان حزب کارگزاران در پاسخ این سؤال روزنامه ستاره صبح که «آیا تیم دولت یازدهم برای تحقق اهداف اقتصادی طی سه سال و نیم گذشته از انجسام کافی برخوردار بوده است؟» گفت: تیم دولت یازدهم نیز در برخی از نهادها منسجم عمل نمی‌کند. به عنوان مثال سازمان برنامه و بودجه جزو سازمان‌هایی محسوب می‌شود که برخی از قسمت‌های آن از انسجام کافی و لازم برخوردار نیست.
وی درباره رشد اقتصادی مدعایی دولت و تداوم آن نیز می‌گوید: مشخص است که رشد اقتصادی 7/4 درصدی تحت تأثیر افزایش تولید نفت در اقتصاد ایران رخ داده است. به تبع افزایش تولید نفت نیز ما در بخش خدمات و کشاورزی شاهد افزایش رشد بودیم، اما متأسفانه نرخ رشد اعلامی در بهبود اوضاع زندگی مردم تأثیر چندان چشمگیری تاکنون نداشته است. علت این است که ما شاهد رشد بخش صنعت در اقتصاد کشور طی سه سال و نیم گذشته نبودیم. بنابراین نرخ رشد اقتصادی تحقق یافته در اقتصاد دارای رشد مرده‌ای است. در این شرایط دولت هدف‌گذاری کرده است که براساس سیاست‌های برنامه ششم توسعه نرخ رشد اقتصادی را به 8 درصد افزایش دهد. اما تحقق این نرخ رشد اقتصادی نیازمند سرمایه‌گذاری‌های بالایی در اقتصاد است.
در شرایط رکودی که رشد بخش صنعت حرکتی نکرده است، بعید به نظر می‌رسد که در سال آینده ما شاهد تداوم نرخ رشد اقتصادی بالا در اقتصاد باشیم.
روغنی زنجانی تأکید کرد: در صورتی که رکود اقتصادی ادامه پیدا کند در سال آینده نیز شاهد تداوم سیاست تک‌رقمی شدن نرخ تورم خواهیم بود. اما در صورتی که دولت بخواهد مجدداً رونق را به اقتصاد کشور بازگرداند نرخ تورم در سال آینده به بیش از 14 درصد افزایش خواهد یافت. در این میان لازم به ذکر است که دولت طی سال‌های اخیر هدف اصلی خود را بر روی سیاست کاهش نرخ تورم در کشور متمرکز کرده است و در این زمینه به هدف اصلی خود که همانا تک‌رقمی کردن نرخ تورم بود رسیده است. اما در اجرای این سیاست از سیاست‌های ضد رکودی غافل ماند به طوری که ما طی سال‌های اخیر شاهد تداوم رکود در اقتصاد کشور بودیم. بنابراین دولت به منظور خروج از رکود باید نسبت به تزریق منابع در کشور اقدام کند.

وی همچنین تأکید کرد: سیاست‌های مالیاتی دولت می‌تواند رکود را تشدید کند.

بی‌بی‌سی: خمینی و مردم ایران تنها حاملان انقلاب 57 بودند

با وجود ادعای گزاف شبه‌روشنفکران مبنی بردزدیده شدن انقلاب، شبکه دولتی بی‌بی‌سی  اذعان کرد شعارهای انقلاب همه اسلامی و معطوف به رهبری منحصر به فرد امام خمینی(ره) بوده است.
وبسایت بی‌بی‌سی فارسی در تحلیلی نوشت: انقلاب ایران سیل تندی بود که مجال تئوری‌پردازی نداد و اتاق فکرش، وسط خیابان بود. اهداف و آرمان‌ها در خیابان شکل می‌گرفت و به شکل محاوره‌ای بر سر زبان می‌افتاد و شعارها با قافیه‌سازی غریزی ایرانی، حنجره‌ها را خش می‌داد.
منبع اصلی شعارها با آن اختناق که تا قبل سال 56 هر حزب و سازمان مسلح و غیرمسلح را پاشانده بود، بیشترینش از اعلامیه‌های خمینی می‌آمد که نامش هر روز اوج می‌گرفت و به زودی به لقب سترگ امامت و نایب امامی رسید.
پر و بال دادن به کلمات خمینی بر عهده ذوق مردم نهاده شده بود. مردم کوچه و بازار بنابر تعالیم مذهبی که سالیان دراز پای منبر روحانیان شنیده بودند و در دسته‌های عزاداری محرم، تجربه کرده بودند، اینک در تظاهرات، درس پس می‌دادند.
شعارهای راهپیمایان در سال 57، به‌رغم همه شعارهای دهه‌های بعد، واقعیتی را ساخت و نشان داد که کلمه می‌تواند ظهور عینی در عالم خارج داشته باشد.
عزاداری محرم هم‌محتوا بود و هم‌شکل. دسته‌های راهپیمایان به همان نظم دسته‌های محرم به سامان می‌شد و شعارها به سیاق نوحه‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی، از سوی میان‌داری سر داده و مرد و زن، دم می‌دادند. نگاه کنید به این شعار نوحه‌گون:
ای شاه خائن / آواره گردی / کشتی جوانان وطن / آه و واویلا…
مهدی بازرگان، نخست‌وزیر مستجعل دولت موقت، اولین کسی بود که شعارهای انقلاب 57 را جدی گرفت. کتاب انقلاب ایران در دو حرکت که سال 1362 به چاپ رسیده را می‌توان نخستین تاریخ‌نگاری از آن یک سال سرنوشت‌ساز دانست. بازرگان، مختصر و مفید، یک سال پایانی رژیم پهلوی را روایت کرده و آن هم زمانی که در دگردیسی بزرگ، از انقلاب تنها ا‌مام و روحانیت مانده بود و بس.
در بخشی از کتاب، بازرگان به تحلیل شعارهای سال انقلاب می‌پردازد تا به این نتیجه برسد که مرگ بر آمریکا و ولایت فقیه و صدور انقلاب و مرگ بر لیبرال از این قبیل، خواسته مردم نبوده است.
همه چیز در یک سال وقوع انقلاب از آن آیت‌الله خمینی بود و نمی‌توان مانند مهندس بازرگان دلخوش بود که آن شعارها نبوده و پس از انقلاب باب شده است.
با همان شعارهای سال 57 هم می‌شد تصور کرد که پس از انقلاب هم بنابر فرهمندی آیت‌الله، هر چه آن خسرو کند شیرین بود.
بنابر شعارهای سال 57 آیت‌‌الله خمینی نایب مهدی، امام غایب شیعیان بود و چه بسا که بر جای او نشسته بود و تمثیلی برای ظهور امام غایب.
نایب امام ما کیه؟ خمینیه خمینیه
مظهر عدل ما کیه؟ خمینیه خمینیه
مهندس مهدی بازرگان نه به خاطر سوابقش در نهضت ملی نفت و نه سال‌ها زندان و اینکه بنیان‌گذار نهضت آزادی است، مقبولیت دارد بلکه تنها دلیل نخست‌وزیری‌اش این است که مقبول امام است.
بازرگان / بازرگان / منتخب امام است
بازرگان / بازرگان / منتخب امامی
 ایران
دفاع وزیر سوئدی از حجابش در تهران

«آنا لینده»، وزیر تجارت سوئد در پاسخ به انتقادات به دلیل پوشیدن روسری در سفرش به ایران گفت که برای رعایت کردن قانون این کار را کرده است. به گزارش ایسنا، پوشیدن روسری توسط زنان هیأت سوئدی در ایران با برخی انتقادات  بویژه  از سوی حزب لیبرال اپوزیسیون این دولت مواجه شد. لینده  درباره اظهارات رهبر اپوزیسیون در سوئد گفت: آنها تلاش می‌کنند تا به موضوعات کم اهمیت بپردازند. ایرنا هم خبر داده که دولت سوئد از اقدام اعضای کابینه برای پوشیدن روسری به منظور احترام به فرهنگ ایرانی در تهران و در ملاقات‌های خود با مقام‌های ایرانی، دفاع کرد.

ادعای انصراف امریکا از برخورد با کشتی ایرانی

روزنامه نیویورک تایمز نوشت که مقام‌های دولت ترامپ از برخورد با یک کشتی ایرانی در آب‌های بین‌المللی نزدیک یمن منصرف شدند. به گزارش ایرنا، به نوشته این روزنامه، در چند نشست سه‌جانبه میان ترامپ رئیس جمهوری، جیمز ماتیس وزیر دفاع و رکس تیلرسون وزیر خارجه حمله به کشتی ایرانی مورد بررسی قرار گرفت. در نهایت تصمیم گرفته شد «حداقل فعلاً» از انجام عملیات صرفنظر شود.آمانو: امریکا تماسی با آژانس درباره برجام نداشته

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت:  آژانس به طور مرتب با امریکا در تماس بوده است، اما دولت دونالد ترامپ هنوز تماسی با من و سازمان برای تبادل نظر درباره  توافق هسته‌ای و نگرانی‌هایشان نداشته است.
به گزارش ایسنا، یوکیا آمانو در امارات متحده عربی به آسوشیتدپرس گفت که انتظار دارد دولت جدید امریکا هرچه زودتر تماس مستقیم با آژانس برقرار کند. مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ادامه گفت که وی با ایران نیز درباره اظهارات ترامپ صحبت نکرده است، هرچند که ایرانی‌ها به طور مرتب با مقامات آژانس ارتباط دارند.