سه شنبه , ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » مایکل لدین- مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا- اذعان کرد موضوع هسته‌ای بهانه‌ای بیش نیست و دولت دونالدترامپ با خود رژیم حاکم بر ایران مشکل دارد.

مایکل لدین- مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا- اذعان کرد موضوع هسته‌ای بهانه‌ای بیش نیست و دولت دونالدترامپ با خود رژیم حاکم بر ایران مشکل دارد.

به گزارش مشرق، به نقل از کیهان : مایکل لدین  در مصاحبه با رادیو فردا، با این پرسش مواجه شد که «آینده توافق هسته‌ای را چگونه می‌بینید؟». او در پاسخ گفت: این سؤال غلطی است، برای اینکه مشکل آمریکا خود نظام حاکم بر  ایران است و نه توافق هسته‌ای. آنچه اهمیت دارد این است که رژیم ایران، بزرگ‌ترین حامی تروریسم در جهان نباشد و دست از تولید سلاح اتمی و موشک‌های بالستیک بردارد؛ صادقانه بگویم بهترین کار این است که دست از سر دادن شعار مرگ بر آمریکا بردارد.تصور نمی‌کنم سیاست ایران که همان سیاست برآمده از انقلاب اسلامی است تغییر کند. ایران رفتار همیشگی‌اش را تغییر نخواهد داد.

لدین گفت: همان‌طور که در کتاب «جبهه نبرد» نوشته‌ام، ما در جریان یک جنگ جهانی هستیم. سال‌هاست که در جریان است و متوقف هم نخواهد شد. ما یا این جنگ را می‌بریم یا می‌بازیم، ولی باید با آن کنار بیاییم و این جزئیاتی هم که راجع به آن صحبت می‌کنیم، عناصر همین جنگ‌اند و به کنترل امور کمک خواهند کرد. ما در حال حاضر در حال جنگ با ایران هستیم.
 وی این را هم گفته که «رژیم ایران باید عوض شود. ما خواهان تغییر رژیم هستیم».
لدین همان کسی است که در ماجرای فتنه سبز گفته بود جنبش سبز از 20 سال پیش آغاز شد، ما از آن زمان با برخی افراد در دفتر نخست‌وزیری ایران ]دفترموسوی[  ارتباط گرفتیم.
منبع: کیهان