پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » درروزنامه های امروز مهمترین بخش مربوط به موضعگیری حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری درمورد ضرورت ناگزیر از تغییر قانون اساسی و اصلاح و تغییر آن است!

درروزنامه های امروز مهمترین بخش مربوط به موضعگیری حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری درمورد ضرورت ناگزیر از تغییر قانون اساسی و اصلاح و تغییر آن است!

اظهارات علی اکبر ناطق نوری  یادآور پیشنهاد‌ علی اکبرهاشمی‌رفسنجانی است که ١٠روز پیش از درگذشتش گفت: «کشورهای مختلف قانون اساسی خود را تغییر دادهاند، ما چرا تغییر ندهیم؟»

ناطق نوری: نظام نیاز به بازسازی دارد. قانون اساسی نیاز به بازنگری و تغییر و تجدیدنظر دارد. فسادهای نهادینه شده و هرج و مرج ناشی ا نواقص ساختاری نظام در خود قانون اساسی است.

کنایه های سنگین به سرمربی تیم ملی فوتبال/ گزارشی از وضعیت بحرانی گروگان های ایرانی در سومالی

روزنامه شهروند در گزارشی با تیتر «نظام نیاز به بازسازی دارد» به سخنان ناطق نوری در آستانه سی و هشتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی پرداخته است. در بخشی از این گزارش می خوانیم: «علی‌اکبر ناطق‌نوری معتقد است؛ قانون اساسی ما نیاز به بازنگری دارد و نظام ما نیاز به بازسازی دارد. او یکی از چهره‌های موثر انقلاب است. این روزها و درسالگرد انقلاب، چهره جوان علی‌اکبر ناطق‌نوری، بیش از دیگران درفیلم‌های مربوط به روز ١٢ بهمن و سخنرانی تاریخی حضرت امام‌خمینی(س) در بهشت‌زهرا درکنار بنیانگذار جمهوری اسلامی دیده میشود. دراین فیلم‌ها او هنوز جوان است، بدون عمامه با حرکات دست و فریادهای پیاپی از مردم میخواهد آرام باشند تا سخنرانی امام آغاز شود. ٣٨‌سال بعد او یکی از شیوخ و ریش‌سفیدان جمهوری اسلامی محسوب می‌شود. وی رئیس بازرسی دفتر رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است. اصلاح‌طلبان و اصولگرایان دو جناح سیاسی جمهوری اسلامی به یک نسبت به او احترام می‌گذارند، هرچند اولی بیشتر امید دارد که سرانجام بتواند از ظرفیت‌های سیاسی‌اش بهره ببرد. سال‌هاست تحلیلگران سیاسی آن ناطق‌نوری تماما متعلق به جناح راست را فراموش کرده‌اند. درمصاحبه‌ای که با سایت شفقنا انجام داده، رویکرد تازه‌تری هم اتخاذ کرده است. درست روز انتشار مصاحبه درصفحه اینستاگرامش تصویری از مرحوم آیت‌الله حسینعلی منتظری را منتشر کرده، درمتن مصاحبه هم البته به تمجید از «آیت‌الله مغضوب» گفته است: «آقای منتظری فرد بسیار باسواد و محقق و جزو ملاهای معروف حوزه بود؛ مبارز، به معنای واقعی کلمه، انقلابی و انسانی بسیار صریح و درصراحت اظهار عقیده کم‌نظیر بود. درعین‌ حال، ساده‌دل هم بود و هیچ پیچیدگی نداشت و همین ساده‌دلی هم گاهی برایش مشکل ایجاد می‌کرد.» ناطق‌نوری در آخرین سطور این مصاحبه کلام را به جایی رسانده که آیت‌الله ‌هاشمی در آخرین سخنرانی‌هایش به آن اشاره کرد. در آستانه سی‌وهشتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی او از لزوم بازنگری در قانون اساسی سخن گفته و حتی معتقد است؛ نظام هم نیاز به بازسازی دارد. هرچند موضوع را بیشتر بازنکرده است”.