پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » دکتر مهدی خزعلی بازداشت شد

دکتر مهدی خزعلی بازداشت شد

دکتر مهدی خزعلی در برابر دفتر کارش توسط مأموران وزارت اطلاعات  بازداشت شد.

وی در هنگام بازداشت اعلام کرد که از لحظه بازداشت از خوردن آب و غذا امتناع و اعتصاب غذای خشک خواهد کرد.

دکتر مهدی خزعلی طی فراخوانهایی از مردم خواسته بود تا هر چه گسترده تر در مراسم تشییع آیت الله هاشمی رفسنجانی و آتشنشانان حادثه انهدام پلاسکو شرکت کنند.

دکتر خزعلی در آخرین نشست سرای اهل قلم که چهارشنبه ۱۳ بهمن‌ماه برگزار شد طی فراخوانی از همه هموطنان خواست تا راهپیمایی 22 بهمن را تحریم کنند و در خانه هایشان بمانند.

خزعلی در بیانیه خود گفت «۲۲ بهمن از خانه‌های‌مان بیرون نمی‌آییم و سیاهی لشگر اعداء نخواهیم شد! به خیابان نمی‌آییم تا قتل و غارت، جرم و جنایت، جهل و حماقت و حبس و اسارت را تایید کنیم. ۲۲ بهمن به احترام آزادی و دموکراسی در خانه می‌مانیم تا خودکامگان و انحصارطلبان، غارتگران و چپاولگران، دزدان و اختلاسگران در خیابان تنها بمانند. تا مردم هیئت مرتزقه – که بر خوان گسترده انقلاب نشسته و «حتی اذا بلغت الحقوم» خورده‌اند – را بشناسند.»

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: «سالها است که حضور مردم را مصادره به مطلوب کرده‌اند، با هزار ترفند مردم را به خیابان کشانده و سپس همه را به نفع خویش مصادره کردند و نام این حضور را تأیید و بیعت گذاشتند! از عروسک‌های خیمه شب بازی، نمایش عروسکی، نمایش خیابانی و هنرپیشه‌ها استفاده ابزاری کردند تا مردم را به خیابان کشند و سپس همه را یک‌جا مصادره کنند!»

دکتر مهدی خزعلی و روح الله زم اولین کسانی بودند که طی مصاحبه هایی درگذشت مشکوک آیت الله هاشمی رفسنجانی را یک قتل از پیش طراحی شده دانستند.

دکتر مهدی خزعلی در نشست 172 سرای قلم در تاریخ سه شنبه 5 بهمن گفته بود که ریه های آیت الله هاشمی هنگامی که او را به بیمارستان منتقل کردند پر از آب بوده و علت مرگ را خفگی اعلام کرد .

او به عنوان یک پزشک، پزشکان بیمارستان شهدای تجریش را به خاطر عدم انجام وظیفه قانونی و منتقل نکردن جسد آیت الله هاشمی به پزشکی قانونی و صدور گواهی فوت با فشار قوه‌ی قضاییه، مورد انتقاد شدید قرار داد.