شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » درخواست بنیامین نتانیاهو از جامعه جهانی: «اتحاد جهانی در برابر رژیم ایران»

درخواست بنیامین نتانیاهو از جامعه جهانی: «اتحاد جهانی در برابر رژیم ایران»

تشکیل جبهه‌ای جهانی در برابر «خوی متجاوز» رژیم ایران ضرورتی غیرقابل اجتناب است.

همکاری با کشورهای جهان “در جهت هماهنکی برای مبارزه با رژیم ایران» ، (بجای “مبارزه با تروریسم”)موضوع مذاکرات بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و وزیرخارجه اسرائیل  در دیدارهای روزهای آینده او با رهبران جهانی است.

بنیامین نتانیاهو،  روز یکشنبه، درآستان یک مسافرت دو روزه رسمی – شامگاه یکشنبه هفدهم بهمن و دوشنبه هجدهم بهمن – به بریتانیابه دعوتِ ” ترزا می”، خواهان تشکیل یک «اتحاد جهانی در برابر  نظام حاکم بر ایران » بویژه پس از شلیک موشک بالیستیک قادر به حمل کلاهکهای پانصدکیلویی از طرف قرارگاه هوا-فضای سپاه پاسداران در بیابانهای سمنان شد.

به گزارش رادیوفردا بنیامین نتانیاهو اظهار داشت: «در عرصه سیاسی، تأکیدی که می‌خواهم بگذارم، ایستادگی مشترک در برابر تعرضات ایران است که در روزهای گذشته دوباره سر بر آورده است. این مقابله باید دایمی باشد ولی نظر به تحرکات ایران علیه نظم جهانی، این امر ضرورت بیشتری یافته است.

ترزا می نخستین صاحب منصب عالیرتبه بین المللی بود که درکمتر از یک هفته پس از ورود  دونالد ترامپ به کاخ سفید به گفتگو با او نشست. ازجانب دیگر،  نتانیاهو نخست وزیر و وزیرخارجه اسرائیل- در نیمه ماه فوریه جاری برابر با / ۲۷ بهمن، ملاقات بسیار مهمی با دونالد ترامپ در واشینگتن خواهدداشت که در اثنای  «نکات پنجگانه ای را با ترامپ مورد بررسی قرارخواهد.

از رفت و آمدهای پادشان اردن و نخست وزیر بریتانیا – و درآتیه نزدیک- نخست وزیر اسرائیل به کاخ سفید به نظر میرسد برنامه های هماهنگ و دقیقی در شرُف اجرایی شدن در قبال توسعه طلبیهای نظامی رژیم ایران و به منظور متوقف کردن آن میباشد. در همین رابطه نتانیاهو پیش از این به ایرانیان اطمینان خاطرداده بود که از نظر او وافکارجهانی حساب مردم ایران از حساب رژیم حاکم بر ایران جدا است.