شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » پاسداری از فرقه تکفیری عماریون موسوم به اسماعیل کوثری، قره نی را از سرِ گشادش مینوازد!

پاسداری از فرقه تکفیری عماریون موسوم به اسماعیل کوثری، قره نی را از سرِ گشادش مینوازد!

دولت دونالد ترامپ با مشاورانی مانند ژنرال مایکل فلین، اساسا با برنامه ریزان پشت پرده در دولت اوباما تفاوت دارد. امری که رعشه بر پیکر نظامیان نظام ولایت فقیه افکنده است!

محمد اسماعیل کوثری – از محفل ارتجاعی و فوق تندرو افراطی- در مقاله ای زیر عنوان تنها راه مقابله با آمریکا ترسنامه ای به شرح زیر متشر کرد:

درخواست تشکیل جلسه شورای امنیت در ارتباط با آزمایش‌های موشکی ایران از سوی آمریکا، در ادامه بهانه‌گیری‌هایی است که از سوی‌ کشورهایی چون آمریکا و انگلیس درخصوص عملکرد کشورهای مستقل بخصوص ایران انجام می‌شود.

به گزارش مشرق، این درحالی است که توانمندی موشکی ایران در چارچوب قوانین بین‌المللی بوده و وزارت امور خارجه کشورمان بعد از تصویب قطعنامه 2231 در شورای امنیت، بیانیه‌ای را صادر و در آن اعلام کرد ،ایران در برنامه موشکی خود که در راستای برنامه‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران است و ارتباطی هم با مباحث هسته‌ای ندارد، محدودیتی را به رسمیت نمی‌شناسد.

موشک‌های ایران از نوع موشک‌های متعارف هستند، بنابراین اگر در مقابل آمریکا کوتاه بیاییم و امروز قبول کنیم موشک نسازیم، روز بعد می‌گویند کلاشینکف و سایر سلاح‌های ابتدایی را هم نداشته باشید. ایران به هیچ‌وجه دنبال تولید و به‌کارگیری سلاح‌های هسته‌ای نیست، اما در این میان از حقوق اساسی خود در تقویت و تجهیزات نظامی و موشکی خود کوتاه نمی‌آید.

علت بی‌نتیجه ماندن جلسه شورای امنیت نیز به این دلیل است که آنها استدلال قوی و محکمی ندارند و حتی روسیه که عضو اصلی شورای امنیت است، به عدم ارتباط آزمایش‌های موشکی با برجام معتقد است. بنابراین باید بدانند حق هر ملتی است که برای دفاع از خود سلاح و تجهیزات متعارف داشته باشد. درنهایت باید همان‌طور که مسئولان پاسخ آنها را دادند، محکم‌تر از آن پاسخ‌های شفاهی و کتبی داده شود. مردم، رهبری و مسئولان در جمهوری اسلامی ایران به هیج وجه اجازه نمی‌دهند از سوی کشورها و نهادهای خارجی، در رابطه با مباحث موشکی ما تصمیمی گرفته شود.

ایران پس از برجام، میزان اورانیوم غنی‌شده خود را بشدت کاهش داده است و قطعا با 300کیلو اورانیوم غنی‌شده نمی‌توان موشک‌هایی با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای ساخت، بنابراین مطرح کردن این‌گونه ادعاها بی‌معنی است، ضمن این‌که جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده هیچ برنامه‌ای برای ساخت سلاح‌های هسته‌ای نداشته و ندارد و آژانس‌ بین‌المللی انرژی اتمی نیز در گزارش‌های خود، صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران را تائید کرده است. در چنین شرایطی، این‌گونه ادعاها علیه ایران توطئه‌ای است که با ایستادگی مردم و مسئولان خنثی خواهد شد.

منبع: جام جم