جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » بارش شدید برف در ۱۸ استان کشور / سه نفر کشته بر اثر سقوط بهمن در شهر آبعلی/قطعی برق ۸۰ هزار خانوار در گیلان

بارش شدید برف در ۱۸ استان کشور / سه نفر کشته بر اثر سقوط بهمن در شهر آبعلی/قطعی برق ۸۰ هزار خانوار در گیلان

بارش شدید برف در ۱۸ استان ایران باعث بسته شدن راهها و لغو پروازها در تعدادی از استان ها و قطع برق در استان گیلان شده و سه نفر نیز بر اثر سقوط بهمن در شهر آبعلی در نزدیکی تهران کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا،وزارت کشور ایران،روز جمعه،۱۵ بهمن،اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته «گسترش بارندگی ها» ۱۸ استان ایران از جمله راه‌های بین شمال و مرکز کشور را فراگرفته است.

این وزراتخانه بدون اشاره به جزئیات اعلام کرد که آب،برق،تلفن و گاز برخی از نقاط درگیر در برف شدید وصل شده و «این روند تا تأمین شرایط مطلوب در همه نقاط استمرار خواهد داشت».

در همین حال خبرگزاری ایسنا،روز جمعه،۱۵ بهمن خبر داد که سه نفر در روستای «مبارک‌آباد» شهر آبعلی در شهرستان دماوند بر اثر سقوط بهمن جان باختند.

روابط عمومی سازمان هلال احمر نیز اعلام کرد که در این حادثه دو نفر نجات داده شدند و سه خودرو از زیربهمن خارج شد.

در همین حال محمدعلی نجفی،استاندار گیلان،روز جمعه اعلام کرد که به دلیل «فرسوده بودن خطوط انتقال و توزیع برق و شکسته شدن کابل‌ها»برق ۸۰ هزار خانوار قطع شده بود که برق ۳۰ هزار از آنها وصل شده است.

براساس این گزارش، سگ‌های زنده‌یاب نیز به محل حادثه اعزام شده‌اند.

براساس گزارش ها بر اثر بارندگی شدید، برق در برخی از شهرهای استان گیلان قطع شده و برخی از جاده‌های این استان نیز بسته شده است

در همین حال محمدعلی نجفی،استاندار گیلان،روز جمعه اعلام کرد که به دلیل «فرسوده بودن خطوط انتقال و توزیع برق و شکسته شدن کابل‌ها»برق ۸۰ هزار خانوار قطع شده بود که برق ۳۰ هزار از آنها وصل شده است.

حجت شعبانپور،معاون عمرانی استاندار گیلان،نیز گفت که وزش باد با سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت و بارش ۶۰ سانتیمتر برف باعث شده که برق برخی از نقاط این استان قطع شود.

شرکت گاز ایران اما اعلام کرده که گاز در همه نقاط ایران وصل است.

براساس گزارش خبرگزاریهای ایران به دلیل بارش بارف و همچنین سیل، برخی از جاده‌ها در استان های آذربایجان شرقی،آذربایجان غربی،اردبیل،گلستان،خراسان شمالی، کهکیلویه و بویراحمد ،خراسان رضوی ، اصفهان،سیستان و بلوچستان،فارس،لرستان،چهار محال بختیاری و خراسان جنوبی بسته شده است.

در همین حال عباسعلی نجفی، معاون اداره کل راهداری مازندران،خبر داد که به دلیل بارش برف و کولاک، جاده هراز بسته شده است.

به گفته آقای نجفی، حدود ۲۵۰ خودرو نیز در برف و کولاک جاده هراز گرفتار شده و سرنشینان آنها در راهدارخانه‌های بین راه اسکان داده شده اند.

نادر رحمانی،رییس مرکز کنترل ترافیک نیروی انتظامی، نیز خبر داد که جاده دماوند ـ فیروزکوه، به دلیل کولاک در منطقه سروچمان همچنان مسدود است و تلاش برای بازگشایی آن ادامه دارد.

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس ایران،نیز اعلام کرد که تعدادی آمبولانس در جاده‌های فیروزکوه و هراز،مستقر شده اند و نیروهای امدادی تلاش می کنند تا «خودروهای گیرافتاده در برف و سرما تخلیه شوند».

پروازها در تعدادی از فرودگاه‌های ایران نیز به دلیل بارش برف لغو شده است.

هفته گذشته نیز وقوع سیل در شش استان ایران منجر به وارد شدن خسارت فراوان، از جمله تخریب پل‌ها، جاده‌ها، تاسیسات آب و برق و همچنین تخریب ۸۵۰ خانه در استان سیستان و بلوچستان و مرگ یک زن ۶۰ ساله شده بود.

منبع: رادیو فردا