پنجشنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » امروز جمعه، آمریکاتحریم‌های بیشتری علیه ایران اعمال خواهد کرد

امروز جمعه، آمریکاتحریم‌های بیشتری علیه ایران اعمال خواهد کرد

ایالات متحده آمریکا پنجشنبه ۲ فوریه اعلام کرد که تا روز جمعه، تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آمریکایی، این تحریم‌ها شامل ۸ نهاد مرتبط با «فعالیت‌های تروریستی» می‌شود.

بنا بر این گزارش، ۱۷ نهاد ایران مرتبط با «اسلحه کشتار جمعی» هم تحریم خواهند شد.

این تحریم‌ها در پی تشدید تنش میان تهران و واشینگتن پس از آزمایش موشک بالستیک توسط ایران وضع می‌شود.

ساعاتی پیش از اعلام عزم واشینگتن برای اعمال تحریم‌های جدید علیه تهران، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، به کار گیری همه گزینه‌ها برای تعامل با ایران از جمله «گزینه نظامی» را بعید ندانست.

کاخ سفید آمریکا هم پنجشنبه، اعلام کرد که آزمایش موشکی ایران و حمله به کشتی‌های جنگی در آب‌های منطقه خلیج توسط شناورهای ایرانی یا شبه‌‌نظامیان وابسته به ایران، بی پاسخ نخواهد ماند.

دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا چهارشنبه 1 فوریه، رسما به ایران به خاطر انجام آزمایش موشک بالستیک، هشدار شدید اللحن داد.

ژنرال مایکل فلین مشاور امنیت ملی آمریکا، در این باره گفت: «اقدام‌های اخیر ایران از جمله شلیک موشک بالستیک که اقدامی تحریک کننده است و همچنین حمله به ناوچه نیروی دریایی سعودی توسط شبه‌نظامیان حوثی پشتیبانی شده از سوی ایران، به جامعه جهانی نشان می‌دهد که اقدام‌های ایران در ایجاد بی ثباتی در منطقه خاورمیانه، همچنان روشن و ادامه دار است».

او تاکید کرد: «آزمایش موشک بالستیک توسط ایران، نقض آشکار قطعنامه 2231 شورای امنیت ملی است که ایران را از هر نوع فعالیت موشک‌های بالستیکی قادر به حمل کلاهک اتمی منع می‌کند».

علی اکبر ولایتی مشاور رهبر ایران در امور بین‌الملل پنجشنبه گفت که این کشور به برنامه موشکی خود ادامه می‌دهد.

حسین دهقان وزیر دفاع ایران چهارشنبه با تایید انجام آزمایش موشکی توسط این کشور، گفت که این آزمایش، مغایرتی با توافق هسته‌ای و قطعنامه 2231 سازمان ملل متحد ندارد.