جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » حقوق بشر » کزارش وضعیت زندانیان در حال اعتصاب غذا/حسن نایب هاشم _ چهارشنبه ۱۳ بهمن۹۵

کزارش وضعیت زندانیان در حال اعتصاب غذا/حسن نایب هاشم _ چهارشنبه ۱۳ بهمن۹۵

امروز چهارشنبه ۱۳ بهمن ماه ۱۳۹۵، ۳۸امین روز اعتصاب غذا ی  احمدرضا جلالی، سی و دومین روز اعتصاب غذای من، قاعدتا ۲۹امین روز اعتصاب غذای باتیرشاه محمداف، شاید ۲۸امین روز اعتصاب غذای فرشید ملک زاده، شاید ۲۷امین روز اعتصاب غذای شهلا محمدیانی و ۱۹امین روز اعتصاب غذای  عیسی سحرخیز بود.
از وضعیت سلامتی آرش صادقی پس از انتقال به بند ۳۵۰ که امکان تماس گرفتن زندانیان به خارج از زندان بسیار کم است، خبرهای دقیقی در دست نیست. قاعدتا وی کماکان در وضعیت بسیار خطیری به سر می برد و انتقال فوری وی به بیمارستان بسیار ضروری می باشد. وی روزهای دوشنبه امکان تماس با پدر خود را دارد. وی در آخرین دیدار خود گفته است که به اعتصاب غذایش ادامه می دهد.
قاضی بدنام «بی تدبیر»، «نامدیر» و «ناآگاه به زمان» دستگاه قضائیه حکومت، ابوالقاسم صلواتی ظاهرا قاضی پرونده احمدرضا جلالی پزشک و محقق برجسته پیشگیری از فجایع نامتعارف ساخته بشر در دادگاه بدوی خواهد بود و از هم اکنون شفاها تهدید کرده است که حکم حداکثر مجازات را برای وی صادر خواهد کرد. همسر احمدرضا جلالی روز به روز نگران میشود و اکنون در صدد است که برای علی خامنه ای، ارباب ارباب قاضی صلواتی که هم دادستان و هم قاضی و گوش به فرمان بازجویان وزارت اطلاعات و سپاه است، نامه بنویسد. به احمدرضا جلالی گفته اند که وکلای مورد قبول وی را برای وکالت قبول نمی کنند و باید وکیلی مورد تایید آن ها را انتخاب کند. این هم از ابداعات بی بدیل دستگاه قضائیه جمهوری اسلامی است که وکلایی را پس از «نظارت استصوابی» خود در این دستگاه، مجاز به دفاع از پرونده هایی که صدور حکم برای متهمان در هر حال به طور کامل دست خودشان است، بدانند یا ندانند. در چنین شرایطی قرار است احمدرضا جلالی به دادگاه برود و حکمی برایش صادر شود، بدون آنکه هیچگونه مدرکی مبنی بر اقدامی مجرمانه از سوی وی وجود داشته باشد.
من هنوز هم کاملا خوب هستم و هیچ مشکل قابل ذکری ندارم. اگر در نخستین روزهای اعتصاب غذا، هر دو روز حدود یک کیلوگرم کاهش وزن داشتم، اکنون به یمن پایین آمدن میزان متابولیسم و رفتن بدنم به فاز صرفه جویی در مصرف انرژی، هر سه روز حدودا یک کیلوگرم از وزنم کاسته می شود و مجموع این کاهش وزن در این سی و دو روز تنها مقداری بیش از ۱۴ کیلوگرم شده است. تقریبا مطمئن هستم که علاوه بر آب، مهمترین املاح و ویتامین های ضروری را به میزان کافی مصرف کرده ام. فردا روزی همراه با چالش برایم خواهد بود چرا که قصد دارم اندکی با قهرمانانی که با آرزوی صلح پایدار در جهان و سوریه، برقراری حقوق بشر و دموکراسی در جهان و برای کمک به غیرنظامیانی که قربانی جنگ در سوریه شده اند، از برلین تا حلب را #راهپیمایی می کنند و فردا از مرز جمهوری چک به اتریش وارد می شوند، همراهی کنم.
عیسی سحرخیز، متاسفانه بر اساس گفته ی قبلی خویش #اعتصاب_دارو ی خود را نیز از روز گذشته آغاز کرده است. طبیعی است که اعتصاب دارو برای این زندانی بیمار و سالمند که هم اکنون نیز در بیمارستان بستری است می تواند بسیار خطرناک باشد. او که در اعتراض به حکم ناعادلانه و غیرمنطقی شش ماه حبس به اتهام نشر اکاذیب علیه رهبری و نقض مکرر قانون از سوی مقام‌های قضایی و امنیتی به اعتصاب غذا و دارو دست زده ‎است، اعلام کرده است که تا زمان تغییر حکم به اعتصاب خود ادامه می دهد.
من تا پایان اعتصاب غذای پیروزمند  زندانیان سیاسی عقیدتی که قبل از من در اعتصاب غذا هستند و آزادی  کامران قادری دوست دیرینه و بیمار خود به اعتصاب غذای خود ادامه می دهم