جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » فائزه هاشمی: در مسائل زنان،اصولگرا واصلاح طلب نداریم/تا زمانی که خانم ها نباشند وتلاش نکنند معمولا چیزی به دست نمی آید

فائزه هاشمی: در مسائل زنان،اصولگرا واصلاح طلب نداریم/تا زمانی که خانم ها نباشند وتلاش نکنند معمولا چیزی به دست نمی آید

نماینده مردم تهران درمجلس پنجم شورای اسلامی گفت: مسائل زنان اصلاح طلب و اصولگرا ندارد و همه خانم ها با همدلی و همکاری باید برای رفع مشکلات تلاش کنند.

به گزارش جماران، فائزه هاشمی روز دوشنبه درنشست هم اندیشی نمایندگان ادوار زن مجلس که در محل کمیسیون اصل 90 برگزار شد، ضمن استقبال از برگزاری این نشست اظهارکرد: برگزاری این نشست من را یاد ائتلاف اسلامی زنان که در گذشته میان نمایندگان اصولگرا و اصلاح طلب زن مجلس برگزارمی شد، انداخت.
وی افزود: در آن ائتلاف خانم مرحومه بهروزی و چند نماینده اصولگرا و از این سو نمایندگان اصلاح طلب در زمان دولت احمدی نژاد جلساتی را برگزار می کردند و خانم ها نگران حقوق زنان بودند.
وی ادامه داد: آن جلسات فارغ از گرایش ها و نگاه های سیاسی و بسیار مثبت بود و کارکردهای خوبی داشت ولی متاسفانه بعد از فوت خانم بهروزی جلسات ادامه پیدا نکرد.
هاشمی افزود: ما به دنبال ادامه این جلسات بودیم ولی دیگر از سوی طرف مقابل اراده ای برای پیگیری جلسات نبود و دیگر ما جلسات واقعی و مفیدی نداشتیم.
نماینده مردم تهران در دوره پنجم مجلس شورای اسلامی گفت: در مسائل زنان، اصولگرا و اصلاح طلب نداریم و مردان تقریبا همه متحجرند و تا زمانی که خانم ها نباشند و مبارزه و تلاش نکنند معمولا چیزی به دست نمی آید. یعنی مبارزه برای حقوق زنان دائمی است و همیشه باید ادامه داشته باشد.
هاشمی با تاکید براینکه این جلسات باید ادامه پیدا کند، خاطرنشان کرد: ما برای اینکه به نتیجه خوبی در موضوع زنان برسیم باید این جلسات را ادامه دهیم.
وی بیان داشت: لازم است اینجا مزاحی کنم خانم سلحشوری رئیس فراکسیون زنان بیان کرد که فارغ از گرایشات سیاسی در اینجا حضور داریم ولی مگر می شود بالاخره مجلس و نمایندگان سیاسی هستند و ماهیت این کار نیز سیاسی است.
هاشمی تاکید کرد: زمانی که قرار است گفت و گوی ملی داشته باشیم نیاز به مقدماتی در این راستا وجود دارد، اگر قرار باشد گفت وگوی ملی انجام بدهیم پیش شرط هایی نیاز دارد مثلا تا وقتی عزیزان ما بعضی هایشان در جاهایی هستند و یا برخوردهای جناحی- سیاسی با بسیاری ازاصلاح طلبان انجام می شود یا قانون محور کار قرار نمی گیرد گفت وگوی ملی اتفاق نمی افتد تا همدلی واقعی شود و گفت و گوی ملی رخ دهد و ملاک هم می تواند قانون باشد.
فائزه هاشمی ادامه داد: ما اگر قانون را شاخص و ملاک قرار دهیم طبیعتا کسی خارج از این موضوع و حیطه نمی تواند کاری انجام دهد که امیدواریم تلاش شود تا اتفاقات مثبت بیشتری رخ دهد.