شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » پاسدارحسین دهقان وزیر دفاع مدعی شد امنیت سوریه و عراق جزئی از امنیت ایران است!

پاسدارحسین دهقان وزیر دفاع مدعی شد امنیت سوریه و عراق جزئی از امنیت ایران است!

حسین دهقان: دليل حضور ما در سوريه و عراق اين است كه ما امنيت منطقه را امنيت خود مي‌دانيم!!! پس چنانچه آشوب و بي‌ثباتي در منطقه به‌وجود آيد، امنيت ديگران را متأثر مي‌كند!
به گزارش ميزان، سردار سرتيپ پاسدار حسين دهقان، وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در مراسم رونمايي از تمبر شهيد همداني و تجليل از خانواده سه شهيد مدافع حرم بسيج ادارات اظهار داشت: دليل حضور ما در سوريه و عراق اين است كه ما امنيت منطقه را امنيت خود مي‌دانيم، پس چنانچه آشوب و بي‌ثباتي در منطقه به‌وجود آيد امنيت ديگران را متأثر مي‌كند. وي افزود: جريان تكفيري تروريستي كه در سوريه و عراق فعال است، توسط كشورهاي مرتجع منطقه، امريكا و برخي كشورها مانند تركيه شكل گرفته است كه اگر جلوي فعاليت آنها گرفته نشود، حضور آنها به سوريه، عراق و يمن منتهي نخواهد شد و تمام نظام جهاني را خدشه‌دار خواهند كرد.
سردار دهقان خاطرنشان كرد: پس اگر آنها مهار نشوند، بايد شاهد گسترش شاخ و برگ‌هاي آنها در همه جاي جهان باشيم و در اين رهگذر ديگر فرانسه، امريكا، سوئيس و ديگر كشورها از فعاليت‌هاي تروريستي آنها مصون نخواهند بود. وزير دفاع بيان كرد: هدف ما، هدف والاي انساني است و براساس همين هدف حضور ما در مقابله با جرياني كه فارغ از دين و جغرافيا آدم‌كشي مي‌كند و ناامني به وجود مي‌آورد، قابل بررسي است. ما با جريان افراطي، ترور و بي‌ثباتي مي‌جنگيم و اين يك وظيفه انساني و اسلامي است و اثبات كرده‌ايم آنچه از ابتداي انقلاب شعار داده‌ايم، حقيقت مطلق بوده است و همه ما با اين شعار كه مبني بر مبارزه با ظلم است، همراهيم. سردار دهقان گفت: اكنون جبهه جهاني عليه اسلام شكل گرفته است كه كشورهاي مرتجع منطقه هم با آن همراهي مي‌كنند و حتي موضوع فلسطين كه همين كشورهاي مرتجع از آن به عنوان موضوع عربي ياد مي‌كردند، فراموش شده است و در مسير خواسته‌هاي رژيم صهيونيستي حركت مي‌كنند، بنابراين اين حركت‌ها بايد افشا شود تا مردم چنين كشورهايي مقابل حاكم جابر و نوكر اجانب بايستند. وزير دفاع با بيان اينكه نظام سلطه و صهيونيست‌ها تمام تلاش‌شان اين است تا فضاي منطقه اينگونه باقي بماند، تصريح كرد: حركتي كه در عراق و سوريه توسط تكفيري‌ها در جريان است باعث شده پتانسيل جوانان جهان اسلام در اين حوزه مصرف شود و اين جوانان جان خود را در مسيري ناخواسته از دست بدهند. در اين جنگ مسلمانان به نام اسلام، همديگر را مي‌كشند. وي اضافه كرد: زيرساخت‌هاي اين كشورها نيز توسط خودشان در حال از بين رفتن است؛ سوريه چندين سال بايد هزينه كند تا خسارات وارده را جبران كند. در واقع نظام سلطه و صهيونيست‌ها دنبال بازسازي نيستند چون جامعه فقير زمينه توسعه خشونت مي‌شود.