پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » ۱۵ دانشجو گرفتار دود و آتش در خوابگاه دانشجویان “خیابان ۱۶ آذر”

۱۵ دانشجو گرفتار دود و آتش در خوابگاه دانشجویان “خیابان ۱۶ آذر”

آتش سوزی ناگهانی و گسترده در خوابگاه دانشجویان درخیابان شانزده آذر میتواند گام اول از پروسه یک جنگ روانی – توسط مهندسین زکام متد سرکوب – بر علیه جنبش سراسری دانشجوئی در شهرهای ایران به شمار رود!

سخنگوی آتش‌نشانی تهران گفت: ۱۵ دانشجو که بر اثر حریق در خوابگاه دانشجویی در خیابان ۱۶ آذر در میان دود و آتش گرفتار شده بودند، نجات یافتند.

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا» با اعلام خبر حریق بامدادی در یک خوابگاه دانشجویی در خیابان 16 آذر درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: ساعت 6:18 امروز آتش‌سوزی در یک ساختمان در خیابان انقلاب، خیابان 16 آذر به سامانه 125 اعلام شد که مأموران دو ایستگاه آتش‌نشانی همراه با خودروی تنفسی و نردبان هیدرولیکی به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران ادامه داد: با حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد طبقه منفی یک خوابگاه دانشجویی پنج طبقه (انباری خوابگاه) دچار حریق شده، آتش کاملا شعله‌ور و دود ناشی از آن طبقات بالایی را فراگرفته بود.

وی با بیان اینکه آتش‌نشانان به سرعت عملیات را آغاز کردند، خاطرنشان کرد: گروهی از آتش‌نشانان به زیرزمین رفتند و موفق به مهار آتش و جلوگیری از سرایت آن به سایر قسمتهای ساختمان شدند و همزمان گروهی دیگر از آتش‌نشانان به جستجو در طبقات بالایی خوابگاه پرداختند و در نهایت 15 دانشجو که در میان دود و آتش گرفتار شده بودند را به سلامت به بیرون از خوابگاه هدایت کردند، در این حادثه مورد مصدومیتی نداشتیم و عملیات در ساعت 7:17 به پایان رسید.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی با اشاره به وضعیت ایمنی خوابگاه‌های دانشجویی خاطرنشان کرد: خوابگاه‌های دانشجویی همواره باید از وضعیت ایمنی مناسبی برخوردار باشند و به سیستم‌های اتوماتیک اطفای حریق مجهز شوند.

انتهای پیام/