شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » کودتای عریان “رفسنجانی زدائی” از “نظام ولایت فقیه”

کودتای عریان “رفسنجانی زدائی” از “نظام ولایت فقیه”

 نگاهی تفصیلی به کودتای عریان “رفسنجانی زدائی” از “نظام ولایت فقیه” در قضیه “پلمب کردن دفاتر هاشمی رفسنجانی” و پرونده سازیهای گسترده برعلیه نزدیکان وی

برگه های جدید از پروسه موذیانه و خائنانهء “رفسنجانی زدائی” با استناد به “سایتهای حکومتی”

سایتهای اطلاعاتی وابسته به “قرارگاه عمار” از جمله “مشرق نیوز” با طرح مرموزانه و ابهام آمیز مقوله ای زیر عنوان “محمد هاشمی چه چیزی را تکذیب می‌کند؟!” به پرونده سازی گسترده برعلیه خط علی اکبرهاشمی رفسنجانی به منظور ریشه کردن کردن بقایای آن در”مجمع تشخیص مصلحت نظام” روی آورده اند!

به گزارش مشرق، عصر روز گذشته خبرهایی مبنی بر پلمب دفتر آیت‌الله هاشمی‌ رفسنجانی در مجمع تشخیص مصلحت نظام و دفتر یاسر هاشمی و مشاوران در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام منتشر شد که پیگیری‌ها از مسئولان مجمع تشخیص مصلحت نظام و مرکز تحقیقات استراتژیک در این باره نشان داد پلمب دفتر آن مرحوم در مجمع تشخیص بر مبنای یک قاعده قانونی و روال معمول صورت گرفته و پس از رحلت آیات مهدوی‌کنی و مشکینی و برخی مسئولان دیگر که رحلت کرده‌اند نیز همین روال برای مدت کوتاهی درباره دفاتر آنان انجام شده که آخرین مصداق آن دفتر مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی تولیت سابق آستان قدس رضوی است.ساعتی بعد تسنیم در خبری اعلام کرد که مرتضی الویری یکی از معترضان به این روال قانونی، هیچ سمتی در “مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام” نداشته و اعتراض وی به این روال قانونی بی‌وجه بوده و جنبه سیاسی دارد.

اما امروز محمد هاشمی‌رفسنجانی رئیس دفتر رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در مصاحبه‌‌ای اعلام کرده که مرتضی الویری با مجمع تشخیص مصلحت نظام قرارداد همکاری دارد، حال اینکه تسنیم در خبر خود اعلام کرده بود که الویری هیچ سمتی در “مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام” ندارد.

در حال حاضر، ساختمان، اقدامات و محیط فعالیت مجمع تشخیص مصلحت نظام و مرکز تحقیقات از یکدیگر جدا هستند و هیچ ارتباط محیطی بین این دو نهاد وجود نداشته و کاملا به طور جداگانه فعالیت می‌کنند و تسنیم نیز در خبر دیروز خود و براساس اسنادی که در اختیار دارد، اعلام کرده بود که مرتضی الویری هیچ سمت، قرارداد یا رابطه استخدامی با مرکز تحقیقات مجمع تشخیص نداشته و ندارد.

البته محمد هاشمی‌رفسنجانی امروز اعلام کرده که مرتضی الویری بازنشسته شده و پس از بازنشستگی با مجمع تشخیص مصلحت نظام قرارداد همکاری امضا کرده است؛ این اقدام (امضای قرارداد کاری با یک بازنشسته) خلاف قانون است و این تخلف دیگری بر تخلفات مرتضی الویری است که در جای خود جای تامل و بررسی دارد.

تسنیم طبق اسنادی که در اختیار دارد، تاکید می‌کند که مرتضی الویری هیچ سمتی در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام نداشته و ندارد و همکاری خلاف قانون مرتضی الویری با مجمع تشخیص(طبق اظهارات محمد هاشمی‌رفسنجانی) هیچ ارتباطی با مرکز تحقیقات استراتژیک ندارد.

 

جزئیاتی از پلمب برخی دفاتر در مجمع تشخیص و مرکز تحقیقات استراتژیک

منابع مطلع می‌گویند با توجه به اینکه افرادی همچون مرتضی الویری در مرکز تحقیقات استراتژیک هیچ مسئولیتی به عهده ندارند، ادعای تعلق این دفاتر پلمب شده به آنان هیچ وجه و نسبتی با واقعیت ندارد.

به گزارش مشرق، برخی رسانه‌ها عصر امروز خبرهایی مبنی بر پلمب دفتر آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در مجمع تشخیص مصلحت نظام و دفتر یاسر هاشمی و مشاوران در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام منتشر کرده‌اند.

پیگیری‌های خبرنگار تسنیم از مسئولان مجمع تشخیص مصلحت نظام و مرکز تحقیقات استراتژیک حاکیست که پلمب دفتر آن مرحوم در مجمع تشخیص بر مبنای یک قاعده قانونی و روال معمول صورت گرفته و پس از رحلت آیات مهدوی‌کنی و مشکینی و برخی مسئولان دیگر که رحلت کرده‌اند نیز همین روال برای مدت کوتاهی درباره دفاتر آنان انجام شده است.

منابع مطلع درباره پلمب برخی دفاتر در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز گفتند که افرادی مانند مرتضی الویری که از پلمب دفاترشان صحبت کرده‌اند هیچ ارتباط استخدامی و یا مقامی در مرکز تحقیقات استراتژیک ندارند.

اطلاعات دریافتی خبرنگار تسنیم حاکی است که تاکنون یک طبقه از ساختمان مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در اختیار یاسر هاشمی رفسنجانی بوده و با توجه به اینکه در این دفاتر نیز اسنادی از آیت‌الله هاشمی نگهداری می‌شود طبق قاعده و روال معمول برای مدتی به منظور ساماندهی امور پلمب می‌شوند، کما اینکه دفاتر آقای هاشمی در دانشگاه آزاد و مجمع تشخیص نیز به همین قاعده پلمب شده است.

منابع مطلع می‌گویند با توجه به اینکه افرادی همچون مرتضی الویری در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع هیچ مسئولیت و وظیفه‌ای به عهده ندارند، ادعای تعلق این دفاتر پلمب شده به آنان هیچ وجه و نسبتی با واقعیت ندارد.

براساس گزارش‌های دریافتی، افرادی همچون الویری عدم نداشتن مسئولیت در این مرکز، از امکانات و برخی دفاتر آن برای لابی‌های سیاسی و جلسات خاص غیرمرتبط با امورات مجمع تشخیص مصلحت نظام و مرکز تحقیقات استراتژیک وابسته به این مجمع استفاده می‌کرده است.

منبع: تسنیم
مدیر روابط عمومی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با تایید خبر پلمپ دفاتر مشاوران آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: این اقدام یک روال اداری و طبیعی است که به زودی برطرف می شود.

به گزارش مشرق، محمد حسن مشکوری مدیر روابط عمومی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره علت پلمپ دفاتر مشاوران آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام با تایید خبر پلمپ دفاتر مشاوران آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: این اقدام یک روال اداری و طبیعی است که به زودی برطرف می شود.

وی افزود: این اقدام روال طبیعی و مربوط به تمامی شخصیت های برجسته است و دلیل آن نیز محفوظ بودن اسناد و مدارک دارای طبقه بندی است.

وی ادامه داد: پلمپ شدن دفاتر مشاوران آیت الله هاشمی رفسنجانی با دستور حراست مجمع تشخیص مصلحت نظام صورت گرفته و این محدودیت به زودی برطرف می شود.

دفتر یاسر هاشمی، علی محمد بشارتی، مرتضی الویری، حجج اسلام عباسی فرد، نوری شاهرودی، لطفی، رستگاری، یونسی ومرادی نیز که از مشاوران رییس مجمع تشخیص بوده اند، در طبقه هشتم ساختمان مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع پلمب شده است.

منبع: میزان