پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » فرق و ادیان » نامه ۲۳ مقام سابق دولت آمریکا به ترامپ برای همکاری با مخالفان نظام حاکم بر ایران

نامه ۲۳ مقام سابق دولت آمریکا به ترامپ برای همکاری با مخالفان نظام حاکم بر ایران

 شبکه فاکس نیوز گزارش داد که ۲۳ مقام سابق دولت آمریکا طی نامه ای به دونالد ترامپ خواستار همکاری واشنگتن با مخالفان نظام حاکم بر ایران شدند.
به گزارش یکی از سایتهای تکفیری مرتبط با “اداره فِرَق و ادیان” موسوم به فرقه ها به نقل از خبرگزاری موسوم به فارس نیوز –  متعلق به سپاه پاسداران:
ده‌ها مقام سابق دولتی و نظامی آمریکایی به دونالد ترامپ نامه  ای نوشته و از او دعوت کردند تا امکان همکاری میان واشنگتن و مخالفان رژیم ایران را مدّ نظر قرار دهد.
فاکس نیوز گزارش داد؛ براساس نامه ای که یک نسخه از آن به دست ما رسیده ۲۳ نفر از مقامات دولتی و نظامی سابق آمریکا از ترامپ خواسته اند که با گروه مخالف ایران که در پاریس مستقر هستند مشورت کند. این گروه خواستار پایان حکومت دینی در ایران است.فاکس نیوز می‌نویسد: رژیم ایران این گروه را تروریستی می‌داند، درحالیکه  این مخالفان همانهایی هستند که به آمریکا در جنگ عراق علیه ایران کمک کردند و همانهایی هستند که در افشای برنامه هسته‌ای ایران نقش داشتند.

در بخشی از این نامه می‌خوانیم: جمهوری اسلامی ایران منافع استراتژیک آمریکا را هدف قرار می‌دهد و سیاستها و اصول ما و متحدانمان در منطقه را به چالش می‌کشد. برای احیای نفوذ و اعتبار آمریکا در جهان، واشنگتن باید سیاستهای خود را تغییر دهد.

این نامه توسط رودی جولیانی شهردار سابق نیویورک، سناتور سابق خوزه لیبرمن، ژنرال هیو شلتون، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در دولت کلینتون و چند نفر دیگر امضا شده است.

فاکس نیوز  افزود: یک گروه از ایرانیان نیز ماه قبل از ترامپ خواسته بودند تا در توافق هسته ای با ایران تجدید نظر کند.

جان بولتون سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل نیز با حمایت از این نامه گفته؛ آنجا یک آلترناتیو برای حکومت فعلی در ایران وجود دارد.