جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » اخبارویژه روزنامه‌های 28 دی

اخبارویژه روزنامه‌های 28 دی

 

روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

*********

جمع‌آوری کتاب‌های دارای نام خلیج‌فارس/ حضور 2 وزیر در هیئت مدیره سرخابی/ توضیح کاخ سفید درباره هشدار ناوشکن امریکایی کیهان

گردن کارمندان نیندازید /75 درصد بودجه جاری کجا می‌رود؟
یک سایت دولتی افزایش هزینه‌های دولت را به گردن کارمندان و کارکنان دولت انداخت.
خبر آن‌لاین در مطلبی تحت عنوان «بار سنگین دستمزد کارکنان دولت بر بودجه» نوشت: هر کارمند دولت امسال به طور متوسط ماهی یک میلیون و 823 هزار تومان برای دولت هزینه دارد. بررسی‌ها نشان می‌دهد هر کارمند دولت در ماه به طور متوسط اندکی بیش از یک میلیون و 823 هزار تومان از محل بودجه عمومی دریافت می‌کند که در مقایسه با متوسط دریافتی کارگران رقم مناسبی محسوب می‌شود. حداقل دستمزد کارگران به تازگی به حدود یک میلیون تومان رسیده است. به این ترتیب هر کارمند دولت در سال جاری 21 میلیون و 879 هزار و 378 تومان حقوق از بودجه عمومی دولت می‌گیرد.
خبر آن‌لاین افزود: دولت در سال جاری 87 هزار و 200 میلیارد تومان برای پرداخت حقوق کارکنان دولت هزینه می‌کند؛ این رقم در سال آینده افزایشی 10 درصدی را براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در بودجه سال آینده تجربه خواهد کرد. به این ترتیب متوسط حقوق دریافتی کارکنان دولت در سال آینده از 2 میلیون تومان در ماه فراتر خواهد رفت.
این خبرگزاری، دولت را عائله‌مند توصیف کرد و نوشت: افزایش تعداد کارمندان، بارهای مضاعفی بر دوش دولت گذاشته است.
مقصر تراشی از میان کارمندان دولتی در حالی است که هزینه‌های جاری دولت از 104 هزار میلیارد تومان سال 92 به 340 هزار میلیارد تومان رسیده و رقم 87 هزار میلیاردی کل حقوق کارمندان تنها 25 درصد کل هزینه جاری است. بدین ترتیب باید پرسید آن 75 درصد صرف کدام هزینه‌ها می‌شود که ارتباطی به کارمندان ندارد؟!
بزرگ‌نمایی حقوق کارمندان در حالی است که محافل دولتی در مقام پاسخگویی به اعتراض مردم علیه حقوق‌های نجومی مدعی شده‌اند این پول‌ها ناچیز و طبیعی است؛ حال آن که 3 هزار مدیر نجومی ارقام هنگفتی را در طول چند سال اخیر دریافت کرده‌اند.یک ایرباس و این همه برکت /بلیت 400 هزار تومانی، کاهش مسافر و تعدیل خدمه!

وزیر راه دولت اصلاحات خبر خوش را به مردم درباره ایرباس جدید داد. احمد خرم گفت بلیت این هواپیما 2 برابر خواهد شد.
در حالی که 95 درصد مردم همین حالا هم به خاطر قیمت گران هواپیما قادر به استفاده از آن نیستند، احمد خرم در مصاحبه با روزنامه اصلاح‌طلب ستاره صبح گفت: تنها مشکلی که ممکن است در پروسه استفاده از هواپیماهای نو بروز کند مشکل قیمت بلیت هواپیماست.
وی می‌افزاید: طبیعی است که هواپیماهای نو نمی‌تواند از نظر فیزیکی با هواپیماهای دست دوم رقابت کند. بنابراین در این شرایط فردی که هواپیمای نو سوار می‌شود باید ما به ازای پرداخت هزینه خود را پرداخت کند. میانگین قیمت بلیت هواپیمای نو 2 برابر بیشتر از هواپیمای دست دوم است. به عنوان مثال قیمت بلیت هواپیما به مسیر مشهد با یک هواپیمای دست دوم هم اکنون 150 هزار تومان برآورد می‌شود اما با هواپیمای نو میانگین قیمت بلیت به 300 تا 400 هزار تومان افزایش پیدا می‌کند.
وزیر راه دولت اصلاحات همچنین گفت، از سوی دیگر دومین مسئله‌ای که باید هماهنگ با هواپیمای نو در طول سال به ناوگان هوایی ایران وارد شود این موضوع است که با ارائه سرویس خوب، اشغال صندلی هواپیما به بالای 80 درصد افزایش پیدا کند.
یعنی در صورتی که قیمت‌ها به گونه‌ای تعیین شود که تعداد مسافران کاهش یابد هواپیما با کاهش توزیع مواجه می‌شود. از این رو سازمان هواپیمایی باید بین قیمت و اشغال صندلی بالانس ایجاد کند. نباید فراموش کنیم هواپیماهای نو باید در طول 24 ساعت 12 ساعت پرواز کنند، چرا که 5 تا 10 ساعت پرواز برای ناوگان توجیه اقتصادی نخواهد داشت.
وی با دادن خبر خوش «تعدیل نیرو» به خدمه‌ای که مشغول سلفی گرفتن با ایرباس خریداری شده بودند، گفت: هم اکنون ایرلاین‌های ما با مشکل حجم پرسنل مواجه هستند. به طوری که ناوگان هواپیمایی هما 20 هزار نفر پرسنل دارد. به منظور پرداخت اقساط هواپیما باید ظرف سه سال کادر فنی، مهمانداری و پروازی هما متناسب با ناوگان کاهش پیدا کند.

در غیر این صورت ناوگان هواپیمایی هما نمی‌تواند با این وضعیت درآمدی اقساط هواپیما را پرداخت کند. چرا که در صورتی که اقساط پرداخت نشود هواپیما توقیف می‌شود. بنابراین این موضوع خطری است که اکثر شرکت‌ها را تهدید می‌کند که هما هم‌اکنون یکی از بارزترین این شرکت‌هاست. شرکت هواپیمایی باید با بازخرید کردن و ایجاد شرکت‌های خدماتی حجم پرسنل متکی به درآمد را کاهش دهد.

کم‌عقل کسی است که می‌گوید 20 دقیقه هم برای تصویب برجام زیاد بود

علی مطهری می‌گوید آزمایش موشکی کم‌عقلی است(!)
وی در مصاحبه با عصر ایران گفته است: تندروی همیشه بد است. از اول انقلاب تا امروز هم هرجا تندروی کرده‌ایم به انقلاب ضربه زده‌ایم. از طولانی کردن تسخیر سفارت آمریکا بگیرید تا قتل‌های زنجیره‌ای و توقیف همزمان چندین روزنامه و ممانعت از اظهارنظر منتقدان و احکام سنگین قضایی برای منتقدان سیاسی و تحریک دشمن برای وضع تحریم‌های اقتصادی و تلاش برای اجرا نشدن برجام از طریق موشک‌پرانی و ایجاد بهانه‌های حقوق بشری برای دشمن و هر معترضی را فتنه‌گر خواندن، همه اینها به انقلاب ما ضربه زده است. اینها انقلابی‌گری نیست، اقداماتی است که از روی کم‌عقلی یا هواهای نفسانی و کسب قدرت به هر وسیله ممکن است.
این اظهارات در حالی است که اولاً درک درست آقای مطهری از عقل محل تردید است؛ چه اینکه مثلاً وی پیش از این گفت «برای بررسی تصویب برجام، 20 دقیقه هم زیاد بود». در حالی خریدن یک جفت کفش یا یک دست لباس حداقل یک ساعت زمان می‌برد، آیا نشانه عقل است که درباره توافقی ناظر سرنوشت15-20 ساله کشور گفته شود «20 دقیقه هم برای بررسی آن زیاد بود»؟!
طبعاً با این سطح از عقل و شعور طبیعی هم هست که تقویت قدرت بازدارنده نظامی، کم‌عقلی خوانده شود. این قبیل افراد را باید به اظهارات صریح وزیر امور خارجه ارجاع داد که تصریح کرد؛ اگر موشک و قدرت دفاعی کافی داشتیم، صدام جرأت نمی‌کرد به ایران حمله و خاک ما را اشغال کند. آقای مطهری لابد خبر ندارد صدام با شهرهای مرز جنوب و غرب کشور چه کرد!
ثالثاً برخی از هم‌پیمانان ائتلافی آقای مطهری، اصل تسخیر لانه جاسوسی آمریکا را تخطئه نمی‌کنند و احتمالاً آقای مطهری به تدریج به این نقطه هم در روند ارتجاع فکری خواهد رسید. آن هنگام ملت ایران خواستار بازگرداندن شاه و محاکمه وی بودند.
رابعاً در ماجرای پیچیده قتل‌های زنجیره‌ای که  اقدامی فتنه‌گرانه بود و مخالفان بی‌آزار نظام مورد حمله قرار گرفتند، هدف اصلی، فضاسازی و مجال‌آفرینی برای اپوزیسیون برانداز و پای کار بود که عملی هم شد و سود آن را در انتخابات مجلس ششم- ولو با ترور شخصیت مرحوم هاشمی- بردند. و عجیب اینکه برخی متهمان اصلی این قتل‌های مشکوک حامیان خاتمی و دوم خردادی بودند.وزیر هزار میلیاردی یک تنه مقابل دولت ایستاده است(!)

یک روزنامه حامی دولت می‌گوید گویا زور دولتمردان به وزیر صنعت نمی‌رسد که او مجدداً خواستار خروج پتروشیمی‌ها و خوراک آنها از بورس شده است.
شرق، در ادامه نوشت: چرا نعمت‌زاده کوتاه نمی‌آید؟ همین هفته پیش بود که وزیر نفت با حضور در صحن علنی مجلس و در پاسخ‌گویی به چرایی تأکید برافزایش خوراک پتروشیمی‌ها، خطاب به هم کابینه خود گفته بود: «من مسئول بخش پتروشیمی هستم و وزیر صنعت طبق قانون هیچ مسئولیتی در این بخش ندارد، اینکه آقای نعمت‌زاده یک زمان مدیرعامل پتروشیمی بوده و الان دوست دارد در امور مربوط به پتروشیمی دخالت کند، بحث دیگری است، ایشان مسئولیتی ندارد». اما نعمت‌زاده باز هم با ارسال نامه خطاب به یکی دیگر از هم‌کابینه‌ای‌هایش، وارد فاز حمایت شد و از علی طیب‌نیا، وزیر اقتصاد خواسته «ضمن تثبیت قیمت فروش داخلی کلیه مواد پتروشیمی در بورس کالا، از هر گونه افزایش قیمت خودداری شود».
به نظر می‌رسد نعمت‌زاده به دنبال خواسته پیشین خود برای خروج پتروشیمی‌ها از بورس کالا است. خواسته‌ای که این بار با رنگ و لعاب افزایش نرخ ارز برای بار چندم مطرح می‌شود.
در نامه اخیر نعمت‌زاده به طیب‌نیا آمده: «احتراماً با توجه به نرخ ارز طی هفته‌های اخیر و به تبع آن افزایش قیمت فروش مواد پتروشیمی  در بورس کالا به استحضار می‌رساند قیمت برخی محصولات مهم و پرمصرف پتروشیمی در هفته اول آذر ماه در مقایسه با هفته اول آبان ماه سال جاری از جمله پلی پروپیلن گرید نساجی، پلی‌اتیلن ترفتالات گرید بطری، تولوئین دی ایزوسیانات،‌پلی بوتادین رابر و بنزن، به ترتیب 9، 17، 24، 29 و 45 درصد افزایش یافته که به تبع آن موجب افزایش قیمت تمام شده محصولات صنایع پایین دستی پتروشیمی نیز گردیده است.
لذا با توجه به گستردگی مصرف مواد پتروشیمی در صنایع مختلف و به منظور جلوگیری از افزایش قیمت تمام شده این صنایع، دستور فرمایید تدبیری اتخاذ گردد تا ضمن تثبیت قیمت فروش داخلی کلیه مواد پتروشیمی در بورس کالا از هرگونه افزایش قیمت خودداری شود.
این روزنامه تصریح کرد: این گونه که به نظر می‌رسد و البته کارشناسان هم آن را تأیید می‌کنند. وزیر صنعت طالب خروج پتروشیمی‌ها از بورس کالا برای خروج از رقابتی شدن قیمت خوراک پتروشیمی‌هاست. وزیری که حرف همتایانش را در کابینه نمی‌خواند اما گویا ماجرا فقط این نیست و او نه حرف‌های جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور به گوشش می‌رود و نه حرف‌های نوبخت به عنوان سخنگوی دولت. کار به جایی رسیده بود که حتی در کابینه طعنه و کنایه بود که نصیبش می‌شد.
یادآور می‌شود رانت نهفته در زمینه خوراک پتروشیمی‌ها، سالانه 15 هزار میلیارد دلار ارزیابی می‌شود. نعمت‌زاده در سال 92، رئیس ستاد انتخاباتی روحانی بود و وزیر هزار میلیاردی کابینه با مالکیت بالغ بر 20 شرکت خصوصی محسوب می‌شود. بخشی از این فعالیت‌های خصوصی در حوزه خصوصی است.شرق: نتیجه تلاش دولت برای رونق اقتصادی «هیچ» است

یک روزنامه حامی دولت تصریح کرد نتیجه همه تلاش‌های دولت برای دمیدن جان به اقتصاد، افزایش نقدینگی و رکود بوده است.
شرق نوشت: شرایط اقتصادی به‌گونه‌ای است که «ارتباط بین نقدینگی، رکود و تورم» قطع شده است. این هم یکی از تناقض‌های اقتصاد است. همزمان که حجم مجموع پول و شبه‌پول به بیش از هزار و 160 هزار میلیارد تومان می‌رسد، هم تورم درجا می‌زند و هم نرخ رشد اقتصادی. دولت در تلاش برای دمیدن جانی به بنگاه‌ها، مشاغل، صنایع و اقتصاد پول خلق می‌کند و نتیجه‌اش «هیچ» است. چر!‌!؟
مجموع اسکناس‌ها و مسکوکات و سپرده‌های دیداری کشور رشد می‌کنند، اما همچنان بنگاه‌های تولیدی با کمبود نقدینگی مواجه هستند.
آمار جدید بانک مرکزی نشان می‌دهد حجم نقدینگی مرز هزار و 160 هزار میلیارد تومان را هم پشت سر گذاشته است. تازه‌ترین گزارشی که بانک مرکزی از ترازنامه شبکه بانکی منتشر کرده آشکارا نشان می‌دهد که حجم نقدینگی پایان آبان ماه امسال در مقایسه با  اسفند ماه سال گذشته 14/3 درصد رشد کرده است. این حجم در حالی روندی فزاینده دارد که نسبت به آبان ماه سال گذشته حدود 30 درصد رشد کرده است و در مقایسه با رقم 907 هزار میلیاردی این دوره بیش از 250 هزار میلیارد تومان افزایش دارد.
شرق می‌افزاید: جالب آنکه علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد هم دغدغه‌ای مشابه با اقتصاددانان دارد. او خرداد ماه سال جاری از «تنگنای اعتباری» و «بدهی دولت»‌به عنوان دو چالش مهم اقتصاد نام برده و گفته بود: با وجود حجم نقدینگی درخور توجه در سطح کلان در مقایسه با بسیاری از کشورها و رشد فزاینده این متغیر، در سطوح خرد، بنگاه‌های اقتصادی و خانوارها پاسخ کافی از سوی عرضه‌کنندگان منابع دریافت نمی‌کنند. آنها با تنگنا و محدودیت شدید اعتباری مواجه هستند.بسیج دستگاه‌های دولتی برای کنفرانس نمایشی برجام

دولت با به خدمت گرفتن طیفی از مراکز دولتی درصدد برگزاری «کنفرانس ملی برجام» ‌است.
براساس آگهی منتشره در مطبوعات، نهادهای زیر در برپایی کنفرانس مذکور مشارکت دارند؛ معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری وزارت امور خارجه معاونت بین‌الملل وزارت دادگستری مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور، دانشگاه‌های تهران، علامه طباطبایی، تربیت مدرس خوارزمی، دانشکده روابط بین‌الملل وزارت امور خارجه،  کمیسیون انجمن‌های علمی ایران، شورای انجمن‌های علمی ایران، اتحادیه انجمن‌های حقوقی ایران و انجمن‌های علمی مطالعات سازمان ملل، علوم سیاسی ایران، ژئوپلتیک ایران، مطالعات صلح، مطالعات منطقه‌ای، مطالعات جهان، انجمن ترویج علم ایران و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC).
این فراخوان دولتی در حالی است که برخی از همین دستگاه‌ها در حوزه فناوری و رتبه علمی کشور یا تبیین و تعمیق ضرورت‌ها و راهکارهای اقتصاد مقاومتی درون‌زا به شدت کم‌‌کاری می‌کنند. و اگر در این حوزه‌ها فعالیت می‌کردند، کشور با انبوهی از موفقیت‌های عملی روبرو بود.
 جمع‌آوری کتاب‌های دارای نام خلیج‌فارس/ حضور 2 وزیر در هیئت مدیره سرخابی/ توضیح کاخ سفید درباره هشدار ناوشکن امریکاییایران
جهرمی: احمدی نژاد باید پاسخگوی پرونده زنجانی باشد
محمد جهرمی، رئیس پیشین بانک صادرات با اشاره به پرونده‌های بابک زنجانی و مه‌آفرید (اختلاس 3 هزار میلیاردی) گفت: در رابطه با مسأله آقای زنجانی فکر می‌کنم  قوه قضائیه هنوز به بخش‌های مختلفی از این فسادها نرسیده  است.
وی در گفت‌وگو با «دیده‌بان ایران» افزود: در رابطه با مه‌آفرید حتماً باید اطرافیان آقای احمدی‌نژاد و بانک مرکزی به قوه قضائیه کشیده می‌شدند و پاسخگوی عملکرد خودشان می‌بودند یا اگر آقای خاوری فرار نمی‌کرد یا می‌توانستند ایشان را برگردانند، حتماً زوایای دیگری از این فساد روشن می‌شد.
در رابطه با آقای بابک زنجانی هم من اعتقاد دارم که باید دید چه کسی بابک زنجانی را بابک زنجانی کرد، چه کسی اجازه داد دو میلیارد یورو در اختیارش باشد؛ مگر می‌شود شما همین الان نفت خریداری کنید؟! تا ضمانتنامه بانکی نمی‌گرفتید، تا پول نقد از شما  نمی‌گرفتند، نفت به کسی نمی‌دادند، همین الان هم نمی‌دهند.

جهرمی با بیان اینکه حجم فساد کشف شده در زمان آقای احمدی‌نژاد بیشتر از آن چیزی است که تصور می‌کنید، افزود:  در رابطه با آقای خاوری هم من اعتقادم این هست آقای خاوری در کانادا بوده همان موقع هم دوتابعیتی بوده، خانواد‌ه‌اش در کانادا زندگی می‌کردند چطور زمان وزیر اطلاعات وقت  تأیید کردند به دولت معرفی شود؟!

عربستان: برای رابطه با ایران به‌واسطه نیاز نداریم

«ثامر السبهان»، وزیر مشاور دولت عربستان در امور خلیج فارس در واکنش به تلاش‌های «ابراهیم الجعفری» وزیر خارجه عراق برای واسطه‌گری میان تهران و ریاض، با ابراز بی اطلاعی از این اقدامات، گفت: عربستان نیازی به وساطت برای بهبود روابط با ایران ندارد.
به گزارش فارس، او در گفت‌وگو با روزنامه الحیات عربستان افزود: «ما چیزی درباره وجود نامه‌هایی برای وساطت بین ریاض و تهران نمی‌دانیم. ایرانی‌ها اگر می‌خواهند روابط‌شان با مملکت سعودی بهبود یابد، خودشان می‌دانند که چه کاری برای انجام دادن لازم است.» ابراهیم الجعفری، وزیر خارجه عراق گفته بود که در طول یک سال گذشته بارها پیام‌های شفاهی میان تهران و ریاض رد و بدل کرده است و تلاش‌ می‌کند تا رابطه دو کشور بهبود یابد.
یک نامه ضد ایرانی دیگر به آدرس ترامپ
در ادامه نامه‌نگاری‌های ضد ایرانی، این بار 23 مقام سابق دولتی و نظامی امریکایی به دونالد ترامپ نامه نوشتند و از او خواستند تا با گروهک منافقین علیه ایران همکاری کند. به گزارش ایسنا، در بخشی از این نامه آمده است که «جمهوری اسلامی ایران منافع استراتژیک امریکا را هدف قرار می‌دهد و سیاست‌ها و اصول ما و متحدان‌مان را در منطقه به چالش می‌کشد. برای احیای نفوذ و اعتبار امریکا در جهان، واشنگتن باید سیاست‌های خود را تغییر دهد.» پیش از این هم 30 نفر از مخالفان خارج‌نشین نظام  در نامه‌ای به ترامپ، خواستار تشدید تحریم‌ها علیه ایران شده بودند که دونالد ترامپ و تیم وی تاکنون واکنشی به این نامه‌ها نشان نداده‌اند.

جمع‌آوری کتاب‌های دارای نام خلیج‌فارس/ حضور 2 وزیر در هیئت مدیره سرخابی/ توضیح کاخ سفید درباره هشدار ناوشکن امریکایی خراسان

تذکر قانونی لاریجانی به روحانی درباره مصوبه دولت

بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر علی لاریجانی رییس مجلس به حجت الاسلام روحانی رییس جمهور، تصریح شده است بخشی از مصوبه مردادماه هیئت دولت در خصوص واگذاری اختیارات دستگاه های اجرایی به استان ها، به علت مغایرت با ماده 119 قانون امور گمرکی مصوب سال 1390 و در نظر گرفتن شرایطی خاص برای ورود برخی ماشین آلات خارجی، واجد اشکال بوده و باید ظرف 1 هفته پس از ابلاغ اصلاح شود که در غیر این‌صورت، ابطال خواهد شد.برنامه  خاص دولت برای کاهش آلودگی هوای تهران

بر اساس گزارش یک مقام مسئول در دولت که هم اکنون توسط تعدادی از اعضای کابینه در حال بررسی تخصصی است، قرار است با توجه به اهمیت ساماندهی واحدهای غیرمجاز و صنعتی که باعث تشدید آلودگی هوای شهر تهران می شوند، با تصویب و ابلاغ دولت، دستگاه های مسئول نسبت به قطع خدمات زیر بنایی واحدهای مشمول که به تشخیص دستگاه های ذی ربط در آلودگی هوای پایتخت مقصرند، پس از صدور اخطار قانونی اقدام کنند.

جمع‌آوری کتاب‌های دارای نام خلیج‌فارس/ حضور 2 وزیر در هیئت مدیره سرخابی/ توضیح کاخ سفید درباره هشدار ناوشکن امریکایی آرمان

ورود فِراری ۶ میلیاردی به ایران

شنیده شد که مدلی از خودروی فراری به تازگی توسط شخصی وارد کشور شده و گفته می‌شود حدود ۶ میلیارد تومان قیمت خواهد داشت. روزنامه «جمهوری اسلامی» نوشت: مسابقه برای به میدان آوردن خودروهای سواری گران‌قیمت، در حال اوج گرفتن است. یکی از خودروهایی که صاحب آن حاضر شده همه عوارض بالای آن را پرداخت کند و پلاک ملی برای آن بگیرد «فراری ۴۵۸ ایتالیا» است.

این خودرو اسپورت ایتالیایی به یک موتور ۴/۵ لیتری هشت سیلندر V شکل مجهز شده که قادر به تولید ۵۶۲ اسب بخار قدرت است. با شتاب ۳ ثانیه‌ای، می‌توان لقب پرشتاب‌ترین خودروی خیابانی کشور را به این فراری اعطا کرد و در صورت فراهم بودن مسیر مستقیم نیز این خودرو تا ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت سرعت خواهد گرفت که از این بابت نیز سرآمد است.

کوچ یک کشتی‌گیر دیگر به آذربایجان

شنیده شد که یک کشتی‌گیر دیگر کشورمان که به دلیل دوپینگ ۲ سال محروم شده بود بعد از پایان محرومیتش در مسابقات قهرمانی آذربایجان به میدان رفت. صراط نوشت؛رقابت‌های کشتی قهرمانی کشور آذربایجان طی روزهای گذشته در باکو برگزار و با معرفی نفرات برتر به پایان رسید.

از نکات جالب توجه این مسابقات حضور یک کشتی‌گیر دیگر در رشته فرنگی در این مسابقات بود که اتفاقا روی سکو هم رفت. بابک دژبانی که در سال ۲۰۱۱ در مسابقات جوانان جهان در رومانی صاحب مدال نقره شده بود و بعد از آن به‌دلیل دوپینگ در آن مسابقات مدالش پس گرفته و ۲ سال محروم شده بود در این رقابت‌ها در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به میدان رفت و موفق به کسب مدال برنز هم شد.

دلیل نیامدن ضرغامی به صداوسیما

شنیده شد که عزت ا… ضرغامی اظهار داشت: اهمیت فضای مجازی به قدری است که من پس از اتمام کارم در سازمان صدا و سیما برای خودم حریمی گذاشتم تا فقط در فضای مجازی فعال باشم و تا کنون هم در هیچ برنامه‌ای در صدا و سیما به رغم اصرار بسیار دوستان شرکت نکرده‌ام. رئیس اسبق سازمان صدا و سیماتاکید کرد: این کار دو دلیل داشت، اول اینکه نمی‌خواستم شبهه‌ای به وجود آید که بگویند فلانی از این فضا استفاده می‌کند و دوم اینکه خواستم کمکی به مدیریت سازمان کرده باشم.

مهمانی شهردار پیش از دربی مشهد

شنیده شد که با توجه به در پیش بودن دربی مشهد شهردار این شهر اعضای دو تیم را به ضیافت ناهار دعوت کرده است. تیم‌های سیاه‌جامگان و پدیده روز چهارشنبه در هفته هفدهم لیگ برتر به مصاف هم خواهند رفت تا دربی مشهد را برگزار کنند. به همین منظور سیدصولت مرتضوی شهردار مشهد اعضای دو تیم را به ضیافت ناهار دعوت کرده است.