پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » روزنامه «جرزوالم پست» نوشت: یک پهپاد ناشناس روز دوشنبه با آتش پدافند هوایی سرنگون شد.

روزنامه «جرزوالم پست» نوشت: یک پهپاد ناشناس روز دوشنبه با آتش پدافند هوایی سرنگون شد.

روزنامه «جرزوالم پست» نوشت: یک پهپاد ناشناس که به منطقه پرواز ممنوع تهران، پایتخت ایران نزدیک شده بود روز دوشنبه با آتش پدافند هوایی سرنگون شد.
به گزارش مشرق، روزنامه جرزوالم پست در مطلبی به هدف قرار دادن یک پهپاد بر فراز تهران که به منطقه پرواز ممنوع نزدیک شده بود، اشاره کرد.این در حالی است که منابع ایرانی مدعی هستند پهپاد یاد شده نظامی نبوده است. شاهدان واقع در غرب تهران صدای شلیک ممتد چندین گلوله از یگان‌های مختلف ضد هوایی را گزارش کردند و بر اساس دیگر منابع مختلف واحدهای پدافندی به سوی یک پرنده ناشناس که در منطقه پرواز ممنوع در حال گشت زنی بود، شلیک کردند.پدافندهای مستقر در نزدیکی دانشگاه تهران و چند واحد دیگر در غرب و جنوب غربی تهران به سوی این هدف ناشناس شلیک کردند.
این روزنامه به نقل از «سرلشگر علیرضا الهامی»، از فرماندهان قرارگاه خاتم النبیاء گزارش داد که این پهپاد یک هلی‌کم بود و به خاطر آتش پرحجم یگان های ضد هوایی در غرب تهران مجبور به ترک منطقه پرواز ممنوع شد.
این حادثه درست چند هفته بعد از رویدادی مشابه روی داد که در آن نیز واحدهای پدافند تهران یک هلی‌کم دیگر را که به نهاد ریاست جمهوری به شکل خطرناکی نزدیک شده بود، سرنگون ساختند.