پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » بیانیه «اقدام عاجل» اعضای پارلمان اروپا برای آزادی بی درنگ آرش صادقی و علی شریعتی

بیانیه «اقدام عاجل» اعضای پارلمان اروپا برای آزادی بی درنگ آرش صادقی و علی شریعتی

به گزارش گزارشگران “انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر ” از پارلمان اروپا در بروکسل – بلژیک- اعضای پارلمان اروپا با صدور بیانیه ای به عنوان”اقدام عاجل” (با استناد به گزارشهای دقیق ارائه شده توسط وکلای مدافع حقوق زندانیان سیاسی و عقیدتی که در کادر “انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر” فعالیت میکنند) خواهان آزادی بی درنگ، بی قید و شرط و بستری کردن فعالان حقوق بشر آقایان ”آرش صادقی” و ”علی شریعتی” در بیمارستان جهت انجام مراحل درمان  شدند. 

در این بیانیه  وضعیت جسمانی آرش صادقی که در 24 اکتبر 2016 در اعتراض به بازداشت همسرش گلرخ ایرایی دست به اعتصاب غذا زد ه بود بسیار وخیم گزارش و گفته شده که طبق نظر پزشکان زندان اوین این زندانی سیاسی هرچه سریعتر باید در بیمارستان بستری شود.

جرم آرش صادقی دفاع از حقوق بشر و قوانین مندرج در کنوانسیونهای بین المللی حقوق بشر است که ایران نیز این کنوانسیونها را امضا کرده است و جرم همسر او گلرخ ایرایی به عنوان یک نویسنده صحبت کردن بر علیه عمل غیر انسانی سنگسار می باشد.

علی شریعتی در 73مین روز اعتصاب عذا به حالت بیهوشی رفته و وضعیت او بسیار وخیم است ، جرم علی شریعتی که به پنج سال حبس محکوم شده شرکت در تجمع آرام و صلح آمیز در اعتراض به اسید پاشی می باشد.

با توجه به گزارشات ( استناد به گزارشهای دقیق ارائه شده توسط وکلای “انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر” ) در ارتباط با شرایط بحرانی دو مدافع حقوق بشر آقایان ”آرش صادقی” و ”علی شریعتی” اعضای پارلمان اروپا با صدور بیانیه ای تحت عنوان ”اقدام عاجل”  خواهان آزادی بی درنگ، بی قید و شرط و بستری کردن این دو مدافع حقوق بشر  در بیمارستان جهت انجام مراحل درمان و مراقبتهای ویژه  شدند.

http://www.eppgroup.eu/press-release/Iran%3AMEPs-demand-immediate-release-of-human-rights-activists