شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » سایتها و رسانه های اطلاعات سپاه و سپاه قدس تهدید به شکستن آتش بس در سوریه در سطح سراسری میکنند!

سایتها و رسانه های اطلاعات سپاه و سپاه قدس تهدید به شکستن آتش بس در سوریه در سطح سراسری میکنند!

سایت تسنیم – اطلاعات سپاه/بسیج- با بی اعتنایی به قرارداد بین المللی استقرار آتش بس سراسری در سوریه، با “تروریست خواندن ارتش آزاد سوریه”، مینویسد: چه توافق آتش‌بس ادامه داشته باشد و یا اینکه نادیده گرفته شود روزهای آینده بسیاری از مناطق سوریه – مانند تدمر، ادلب، الرقه، دیرالزور، حومه حلب و مناطق جنوبی- درگیری‌های خونینی را شاهد خواهد بود؛ زیرا در این مناطق “گروه‌های تروریستی” حضور دارند که از پشتیبانی خاندان آل سعود برخوردار هستند.

به دنبال استقرار آتش بس سراسری در سوریه میان ترکیه و روسیه، و احاله امور سوریه به شورای امنیت سازمان ملل متحد با هدف تشکیل دولت انتقالی و تعیین سرنوشت رژیم بعثی بشارالاسد و دور زدن نظام ولایت فقیه خشم کارگزاران نظام ولایت فقیه از این قضیه برانگیخته شد، اما بایک فرافکنی به  توضیح واژگونه مطلب میپردازد. اکنون رژیم ولایت فقیه در قضیه سوریه خودرارودرروی جامعه بین المللی میبیند بخصوص آنجا که از نیروهای خارجی منجمله حزب حسن نصرالله و قرارگاه سپاه قدس خواهان ترک بیدرنگ خاک سوریه شده است. اما درواکنش به این خط جدید بین المللی برای حل بحران شش ساله سوریه و تغییر مدار از جنگی به سیاسی،   مدیران “قرارگاه عمار” خط مشی آتی سپاه قدس و هم پیمانانش را به شرح زیر در  سایت موسوم به تابناک به نقل از سایت موسوم به  تسنیم منعکس کرده اند:

“پیروزی‌های سوریه در حلب و همکاری ایران، روسیه و ترکیه، خشم عربستان را به دنبال داشت و این کشور تلاش می‌کند با حمایت از گروه‌های تکفیری و دامن زدن به اقدامات تروریستی در مسیر حل سیاسی بحران سوریه مانع تراشی کند.
به گزارش تسنیم به نقل از نشریه المنار فلسطین، تحولات مثبت در میدان‌های نبرد سوریه و خنثی شدن طرح‌های تجزیه سوریه خشم نظام عربستان را در ریاض برانگیخته است. همکاری و مشورت میان ایران، روسیه و ترکیه برای حل بحران سوریه و پیروزی‌های ارتش سوریه و همپیمانان آن هم در این زمینه نقش داشت.
گزارش محافل سیاسی و اطلاعاتی بسیاری از کشورها نشان از این دارد که نظام عربستان با همکاری برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و فرماندهان گروه‌های تکفیری تلاش می‌کنند با بر هم زدن ثبات در سوریه در روند حل سیاسی بحران سنگ اندازی کنند؛ زیرا این طرف‌ها به حل بحران سوریه از راه سیاسی پایبند نیستند و خواهان ادامه جنگ گروه‌های تروریستی در سرزمین‌های سوریه هستند.
بر اساس گزارش محافل سیاسی و اطلاعاتی ریاض همواره در این زمینه با رژیم اسرائیل در ارتباط است. همانطوری که پیش از این نیز آنها برای سنگ اندازی در مسیر توافق هسته‌ای و قدرت یابی ایران سنگ اندازی می‌کردند. این کشورها تلاش می‌کنند اقدامات مسکو و تهران برای حل سیاسی بحران سوریه را ناکام گذارند.
آنها تلاش می‌کنند با دامن زدن به اقدام های تروریستی در بسیاری از شهرهای سوریه و هدف قرار دادن نهادهای دولتی همه محاسبه ها را به هم بریزند و موازنه را در میدان های نبرد سوریه به سود خود رقم زنند.
بر این اساس، چه توافق آتش‌بس ادامه داشته باشد و یا اینکه نادیده گرفته شود روزهای آینده بسیاری از مناطق سوریه مانند تدمر، ادلب، الرقه، دیرالزور، حومه حلب و مناطق جنوبی درگیری‌های خونینی را شاهد خواهد بود؛ زیرا در این مناطق گروه‌های تروریستی حضور دارند که از پشتیبانی خاندان آل سعود برخوردار هستند.”