به گزارش خبرگزاری آناتولی، چاووش اغلو چهارشنبه ۴ ژانویه هشدار داد که این نقض‌ها، مذاکرت صلح پیش رو را به خطر می‌اندازد.
چاووش اغلو در این مصاحبه که از تلویزیون رسمی ترکیه هم پخش شد، گفت که آنکارا و مسکو در تلاشند تا تحریم‌هایی علیه طرفی که آتش بس را نقض می‌کند، وضع شود.

او هشدار داد چنانچه نقض آتش بس متوقف نشود، مذاکرات صلحی که قرار است در آستانه پایتخت قزاقستان برگزار شود، در خطر برگزار نشدن یا به بنبست رسیدن مواجه می‌شود.

از روز جمعه، آتش بسی سراسری در سوریه با می‌انجی‌گری روسیه و ترکیه برقرار شد. قرار است یک ماه پس از اجرای آتش بس، مذاکرات صلحی میان طرف‌های درگیر سوری در شهر آستانه برگزار شود.

اما با وجود تاکید طرف‌ها بر پایبندی به آتش بس، درگیری‌ها و حملات هوایی در برخی مناطق ادامه یافت.

گروه‌های مسلح مخالف حکومت سوریه که اکثر آن‌ها تحت لوای «ارتش آزاد سوریه» می‌جنگند، شامگاه دوشنبه ۲ ژانویه اعلام کردند هرگونه گفت‌و‌گو بر سر مشارکت در مذاکرات صلح سوریه در شهر آستانه پایتخت قزاقستان را به خاطر ادامه نقض آتش بس از سوی نظام سوریه و متحدانش که از سوی ایران پشتیبانی می‌شوند، به حال تعلیق در می‌آورند.

در گروه‌های مخالف حکومت سوریه می‌گویند که بزرگ‌ترین نفض‌های آتش بس در منطقه دره بردا حاصل شد که در کنترل مخالفان است.
این منطقه در شمال غرب دمشق پایتخت سوریه قرار دارد و نیروهای دولتی و حزب الله لبنان که از سوی ایران پشتیبانی می‌شوند، در تلاشند این منطقه را از کنترل مخالفان خارج کنند.

نیروهای اپوزیسیون سوریه می‌گویند که دولت سوریه در تلاش است این منطقه را که در آن چشمه اصلی تامین کننده آب دمشق قرار دارد، به کنترل خود در آورد. این منطقه همچنین در مجاورت جاده امدادی اصلی مرتبط کننده لبنان با پایتخت سوریه قرار دارد که گروه حزب الله از آن استفاده می‌کند.

مناطقی در استان ادلب و حومه حلب هم هدف حملات هوایی قرار گرفت.