سه شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » عناوین خبری‌ چهارشنبه 15 دی ماه

عناوین خبری‌ چهارشنبه 15 دی ماه

 

سیاست
حجت الاسلام و المسلمین منتظری در رابطه با اظهارات اخیر رئیس جمهور گفت: انسان در مقام سخنرانی گاهی حرفهایی می زند که توجهی به آثار و تبعات آن ندارد.
سازمان بیمه سلامت در حالی به وزارت بهداشت الحاق شد که وزیر بهداشت امروز به دنبال تجمیع همه بیمه ها برای این وزارت خانه بود.

خبر رئیس‌جمهور درباره اجرای آخرین تعهد ایران در برجام چه بود

اگر روحانی معتقد است تمامی تعهدات در برجام انجام شده و نقضی صورت نگرفته است چرا در کمتر از دو ماه پیش صراحتاً اعلام کرده بود که تصویب داماتو نقض برجام است؟

یکی از اعضای شورای عالی فرهنگی نسبت به اجرا نشدن سند دانشگاه اسلامی و نیز تشکیل نشدن جلسات ستاد مهندسی فرهنگی از سوی رئیس‌جمهور انتقاد کرد.
فرهنگ و هنر
عده‌ای که تا دیروز دم از آزادی بیان می‌زدند و با همین دلیل رفتارهای هنرمندان فراری و خائن به نظام را توجیه می‌کردند، چرا امروز مهران مدیری و سالار عقیلی را مورد حملات ناجوانمردانه خود قرار می‌دهند؟
تا حالا هرچه در این چند وقت شنیده و دیده ایم، شکایت فیلمسازان و نهادهای قانونی ایران از شبکه های ماهواره ای از جمله «جم» بوده است، اما فکر کنید حالا شبکه نمایش خانگی در ایران خودش زمین بازی اهالی جم شود و با سرقت غیراخلاقی فرهنگی، پای آثاری که از این شبکه پخش می شود را به خانه ایرانی ها باز کند.
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛
تصویربرداری سریال پرواز در ارتفاع صفر از مرز 25 درصد گذشت.
طالب‌زاده می‌گوید: جشنواره مردمی عمار در این هفت سال بدون هیچ ادا و اطواری دست بر زانوی خود گذاشته و آثار درخشانی را در کارنامه کاری خود ثبت کرده است.
اقتصاد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران گفت: ۳۰ میلیارد تومان برای کمک بلاعوض به باغداران مرکبات شمال مصوب شده که برای امحای ۱۲۰ هزار تن پرتقال یخ‌زده کیلویی ۳۵۰ تومان بلاعوض به باغداران پرداخت می‌شود.
ترکیب شورای عالی کار که در حال حاضر به صورت متعادل بین شرکای اجتماعی تقسیم شده، در لایحه اصلاح قانون کار شاهد افزایش سهم دولت به دو برابر گروه های کارگری و کارفرمایی است.
نماینده مردم بهشهر و نکا در مجلس با اشاره به دیدار شب گذشته نمایندگان مازندران با وزیر نفت گفت که وزیر در این جلسه متعهد شده که مردم مازندران با قطعی گاز یا افت فشار گاز مواجه نشوند.
آنچه در زیر می‌آید قیمت پرفروش ترین انواع موبایل‌های موجود در سطح بازار تهران است.
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛
جهان
بنیانگذار سایت افشاگر ویکی لیکس قصد ادامه روند افشای اسناد محرمانه در سال جدید میلادی را دارد.
رسانه های خارجی از هلاکت نفر دوم گروه تروریستی داعش در سوریه خبر دادند.
کاهش اختیارات کمیته نظارت بر اخلاق در اولین جلسه کنگره جدید انتقاد شدید افکار عمومی آمریکا را به همراه داشت.
ویروسی (تروریسم) که اردوغان خود در پروراندن و رشد آن نقش کلیدی داشته است، امروز به شکل یک بیماری به جان وی و ترکیه رخنه کرده است.
ورزش
عضو هیأت مدیره پرسپولیس گفت: موضع اصلی ما تیم ملی است که نماد یک کشور محسوب می‌شود.
رئیس فدراسیون فوتبال در تماسی با ترکی، داور ارزنده و موفق فوتبال باشگاهی و بین المللی گفت‌‌وگو کرد.
آندرانیک تیموریان گفت: من هیچ شرطی برای استقلال ندارم. حقیقت این است که دوست دارم به استقلال برگردم اما همانطور که گفتم در حال حاضر موافقت باشگاه ماشین‌سازی برایم از همه چیز مهم‌تر است.
بازی نیمه تمام هفته پانزدهم لیگ برتر والیبال در گنبد، مطلب نخست یک سایت معتبر لهستانی هم شد.
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛
جامعه
برخی از قهوه خانه ها داخل گاراژهای ماشین است و هیچ کدامشان مجوز ندارند آنها مشتریان ٩ و ١٠ ساله دارند و در آنها مواد مخدر فروخته و وسایل دزدی تقسیم می‌شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا از رصد محسوس و نامحسوس حاشیه مدارس و دانشگاه‌ها توسط پلیس خبر داد.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: یکی از قاچاقچیان بین المللی به نام نصیر بامری(قورباغه مکران) در خرداد ماه امسال در سیستان و بلوچستان دستگیر شد، این فرد 11 شبکه بین‌المللی را هدایت و ارتباطات سنگینی در قاچاق مواد و پولشویی داشته است.
مسئول پلیس فتا فرماندهی انتظامی گلستان اعلام کرد: فردی که اقدام به ایجاد مزاحمت‌ و تهدید شهروند گرگانی درشبکه‌های اجتماعی کرده و با خواسته ای نامشروع قصد بدست آوردن تصاویر خصوصی وی را داشت، دستگیر شد.

دفاع و امنیت
جانشین فرمانده کل ارتش به همراه مدیر عامل بنباد تعاون آجا و تنی چند از مسئولان از پروژه‌های در حال ساخت چیتگر ارتش بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند پیشرفت پروژه‌ها قرار گرفت.
ناو هواپیمابر آدمیرال کوزنتسف و رزمناو اتمی پطر کبیر روسیه که از سواحل سوریه ای مدیترانه عملیات سرکوب تروریست ها را اجرا می کنند تا پایان ماه جاری میلادی باز می گردند.