پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » حجت الاسلام محمدرضازائری: خیلیها پایشان در آلودگی مالی گیر است!

حجت الاسلام محمدرضازائری: خیلیها پایشان در آلودگی مالی گیر است!

«حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا زائری» در گفت و گو با خبرنگار «تابناک» در مورد وجود پرونده های مالی و اقتصادی و آسیب هایی که از این ناحیه بر جامعه وارد می شود، اظهار کرد: در این که چشم اسفندیار و پاشنه آشیل نظاممان آلودگی مالی است، تردیدی ندارم. متأسفانه در این زمینه خیلی ها پایشان گیر است.

حجت الاسلام محمدرضازائری در گفتگو با سایت تابناک با بیان اینکه مردم برای آن انقلاب کردند که «حلبی آباد» نداشته باشیم، اظهارداشت: وقتی مردم به خیابان می آمدند و شعار اسلام می دادند، هدفشان این بود که دستورهای دینی آن گونه که در سیره پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) خوانده بودند، اجرا شود. هدف این بود که آنچه روحانیون در بالای منبر می گفتند را در عرصه عمل ببینند.
وی گفت: آن چیزی که باعث شد مردم جذب انقلاب اسلامی شوند این نبود که مثلا انقلاب برای آنها برج بسازد و تلفن همراه را گسترش دهد؛ چون مردم می فهمیدند شاه شاید بهتر از این را می توانست انجام دهد. وضع دبی قبل انقلاب را با الان مقایسه کنید. اگر قرار بر مسابقه اینچنینی با دبی بود، قطعا وضع ما بهتر از این بود. اگر قرار بود شاه همچنان حکومت کند و یا پسرش شاه ایران باشد، آیا آمریکا و غرب  به ما کمک نمی کردند که اتوبان  و ساختمان داشته باشیم؟ اما مردم برای این ها انقلاب نکردند.این استاد دانشگاه با بیان اینکه مردم برای آن انقلاب کردند که «حلبی آباد» نداشته باشیم، افزود: مردم وقتی به خیابان می آمدند و شعار اسلام می دادند هدفشان این بود که دستورهای دینی آن ونه که در سیره پیامبر (ص) و اهل بیت(ع) خوانده بودند اجرا شود. هدف این بود که آنچه روحانیون در بالای منبر می گفتند را در عرصه عمل ببینند.

وی با اشاره به نقل قولی از «شهید بهشتی» عنوان کرد: شهید بهشتی در یک سخنرانی پس از بازگو کردن سیره رسول خدا(ص) در برخورد با مردم، گفتند: «ای مسئولان جمهوری اسلامی! (خطاب به خودم که یکی از شما هستم و خطاب به بقیه که شما هستید)، ما اگر ذرّه ای از این سیره نبی اکرم(ص) منحرف شویم، اگر مناسبات داخل جامعه اسلامی و مناسبات بیرون جامعه اسلامی تنها الفبایی که با آن حرف می زنیم، الفبای قدرت باشد، به خدا سوگند این جمهوری دیگر جمهوری اسلامی باقی نخواهد ماند. ما اگر در هر برخورد، در هر رفتار، در هر رابطه نشان بدهیم که عاشق آن هستیم که انسان‌هایی را به راه نورانیت و اسلام وارد کنیم، با سخن‌مان،‌ با علم‌مان، با عدل‌مان، با حق‌مان و با صدق‌مان و حاکمیت بر جامعه اسلامی حاکمیت صدق و حق و عدل شود، آن‌وقت است که می‌توانیم مطمئن باشیم جمهوری ما جمهوری اسلامی باقی خواهد ماند.»

زائری ادامه داد: اگر رفتار و کردار ما طوری بود که مردم احساس کردند در سیره و رفتار اهل بیت(ع) شنیده اند و خوانده اند و منتظرش بودند آن وقت این هویت، هویتی است که مردم پای آن می ایستند و آن وقت این تمامیت و این شاکله طوری است که مردم حاضرند جان خودشان را هم برای آن بدهند. اما اگر احساس کردند به هر میزان بین آن آرمان و این واقعیت فاصله است، به همان میزان هم وفاداری مردم نسبت به نظام کاسته خواهد شد.

این روحانی روزنامه نگار همچنین با اشاره به نحوه برخورد مناسب با تخلفات اقتصادی، یادآور شد: قوه قضاییه باید فارغ از رفتار سیاسی، جناحی و حزبی به شکل امین مردم و دستگاه وکیل مردم و به عنوان دادستانی که قرار است داد مردم را بستاند؛ وارد میدان شود و فارغ از اینکه هر متخلفی به چه دستگاه، جریان، نهاد، حوزه و جریان فکری  اعتقادی تعلق دارد، طبق قانون برخورد کند.

وی با اشاره به اهمیت قانون گرایی در همه ارکان نظام و قشرهای جامعه خاطرنشان کرد: قاموسی که همه باید از آن حراست بکنند و قاعده ای که همه باید به آن التزام داشته باشند، قانون است. هر چه حرمت قانون بیشتر بشود، سلامت و امنیت جامعه افزایش خواهد یافت.