شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » حقوق بشر » تام مالیناوسکی: «ایران باید به اجرای قوانین خودش پایبند باشد و آرش صادقی و گلرخ ایرایی را آزاد کند.»

تام مالیناوسکی: «ایران باید به اجرای قوانین خودش پایبند باشد و آرش صادقی و گلرخ ایرایی را آزاد کند.»

 

روز جمعه دهم دیماه برای چندساعت آرش صادقی، زندانی سیاسی که  در اعتصاب غذا به سر می‌برد،  به ترند اول جهانی در شبکه توییتر تبدیل شد. زیرا در این روز، کاربران توییتر در سراسر دنیا نسبت به خطرات درکمین جان این زندانی شیرمرد سیاسی اظهار نگرانی کردند. در همین حال یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا به نام تام مالیناوسکی، “دستیار وزیرخارجه آمریکا در امور دموکراسی، حقوق بشر و کار ” نیز با ارسال یک توییت خواستار آزادی آرش صادقی و همسرش گلرخ  ایرایی شد و در توئیت خود متذکر شد: «هیچ کس نباید بخاطر فعالیت مدنی مسالمت آمیز زندانی شود.(رژیم)ایران باید به اجرای قوانین خودش پایبند باشد و آرش صادقی و گلرخ ایرایی را آزاد کند.»

هم اکنون علاوه بر آقای دکترمحمدعلی طاهری که نزدیک به صدمین روزاعتصاب غذای خود را درسیاهچال اوین میگذراند،  تعداد دیگری از زندانیان سیاسی در  سیاهچالهای نظام ولایت فقیه در ایران مشتمل بر حضرت آیت الله  محمدرضا نکونام از مراجع تقلید قم، آرش صادقی، علی شریعتی، سعید شیرزاد، حسن رستگاری مجد، مهدی کوخیان و نزار زکا نیز در اعتصاب غذای ممتد میباشند.

این اعتصاب غذاها رسوایی بزرگی را درسطح داخلی و بین المللی گریبانگیر نظام ولایت فقیه حاکم بر ایران نموده و در قوه مقننه و مجلس نیز انعکاس وسیع یافته است. چنانچه آقای دکتر محمود صادقی، نماینده دلاور و شجاع مجلس از تهران بنوبه خود در حساب توییتر خود نوشته است: «درحد مقدوراتم بعنوان یک نماینده مجلس درحال پیگیری و کمک به زندانیان فعال مدنی، بویژه آرش صادقی و علی شریعتی هستم.»

در جریان ایلغار ماموران اطلاعات سپاه  نظام ولایت فقیه به منزل خانوادگی آرش صادقی به منظور دستگیری آرش در سال ۱۳۸۹ مادر آرش صادقی دچار حمله قلبی شد و در بیمارستان چشم از جهان فروبست. بااین حال دستگله تبهکار اطلاعات سپاه زیرنظر باند حسین طائب باآرش کینه شتری دارند و علاوه بر او همسرش گلرخ ایرائی را نیز به دلیل نوشتن کتابی درباره جنایت عصر حجری موسوم به سنگسار در ایران به سایهچال انداخته اند.

جمع همه این عوامل است که سبب فضاحت و رسوایی و اعتراضات مدنی به وضعیت وخیم و فاجعه بار اداره مملکت در نزد افکار عمومی در سطح جهانی شده است.