پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » جوانک”نفوذی” اطلاعات موسوم به نقوی حسینی غاصب کرسی نمایندگی مردم از ورامین در مجلس شورا مدعی شد:

جوانک”نفوذی” اطلاعات موسوم به نقوی حسینی غاصب کرسی نمایندگی مردم از ورامین در مجلس شورا مدعی شد:

بیانیه  کمیسیون امنیت ملی مجلس اعتبار ندارد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت:بیانیه‌ای که امروز در راهروی مجلس میان خبرنگاران توزیع شد روند عادی صدور خود را طی نکرده و بیانیه رسمی کمیسیون نبوده است.

سیدحسین نقوی حسینی نماینده ورامین و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با فارس، درباره توزیع بیانیه‌ بدون اسم و امضاء از سوی علیرضا رحیمی نماینده تهران و عضو کمیسیون امنیت در راهروی خانه ملت، اظهار داشت: صدور بیانیه های رسمی کمیسیون مراحل خاص خود را دارد و باید به آن عمل شود.

وی با بیان اینکه برای تهیه بیانیه در کمیسیون باید جلسه رسمی تشکیل و طی آن بحث صدور بیانیه مورد رای گیری اعضا قرار گیرد، خاطرنشان کرد: پس از اینکه موضوع مورد بحث (بیانیه) رای آورد اقدام به تدوین متن آن خواهند کرد.«پس از طی شدن این اقدامات، مجددا جلسه رسمی کمیسیون تشکیل و درباره متن رای گیری می شود.»

نقوی حسینی در همین زمینه تصریح کرد: بیانیه ای که امروز در راهروی مجلس میان خبرنگاران توزیع شد روند عادی صدور بیانیه را طی نکرده است؛ این بیانیه، بیانیه رسمی کمیسیون نبوده است.

ظهر امروز سه‌شنبه 7 دی ماه بیانیه‌ای بدون اسم و امضاء از سوی علیرضا رحیمی یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی  مجلس شورای اسلامی با موضوع انتشار سخنان محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه؛ در راهروی مجلس میان خبرنگاران توزیع شد.

در این بیانیه که علیرضا رحیمی حاضر به در اختیار قرار دادن تعداد و اسامی امضا کنندگان آن به خبرنگاران نشد، آمده است: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به عنوان یکی از مهمترین کمیسیون‌های مجلس از حساسیت و ظرافت‌های ویژه‌ای برخوردار است و عدم توجه به قواعد حاکم بر آن می‌تواند به منافع ملی نظام ضربه بزند.

در بیانیه مذکور به حضور منظم وزرای خارجه، اطلاعات، کشور و دفاع و فرماندهان نیروهای مسلح در این کمیسیون اشاره و عنوان شده که این موضوع نشان دهنده میزان اهمیت حفظ اسرار نظام در این جایگاه مهم است.

در بیانیه‌ای که از سوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی بدون اسامی و امضا میان خبرنگاران توزیع شد، حاشیه‌سازی بی‌منطق در انتشار سخنان وزیر امور خارجه در جلسه خود با اعضای کمیسیون امنیت ملی هنجار شکنی نامیده و از آن به عنوان حادثه‌ای تلخ یاد شده که اکثریت قریب به اتفاق کمیسیون نسبت به آن معترضند.

این بیانیه افشا و انتشار مطالب مطرح شده در جلسه کمیسیون امنیت ملی با ظریف را به صورت ناقص و گزینشی خوانده و از آن به عنوان گناهی نابخشودنی و خدمتی به دشمنان انقلاب اسلامی یاد کرده و تقاضای رسیدگی مراجع ذی‌صلاح به آن را مطرح کرده است.

در بیانیه‌ای که امروز توسط علیرضا رحیمی بدون اسم و امضا در راهروی مجلس پخش شد، آمده است: سخنی که وزیر امور خارجه در این جلسه اعلام نمود نه اشتباه در برجام بود و نه اشتباهی در سیاست‌های راهبردی نظام بلکه صرفاً اشاره‌ای بود به اشتباه در یک موضع.

در این بیانیه مطرح شده است که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ضمن ابراز تاسف از این «واقعه تلخ» بر ضرورت وحدت و همدلی آحاد مردم و مسئولین و همه دستگاه‌های ذی‌ربط به منظور پیشبرد اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی تاکید می‌نماید.