جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » مسئولان شهر با ضرب و شتم، گورخواب‌ها را از گورستان بیرون راندند

مسئولان شهر با ضرب و شتم، گورخواب‌ها را از گورستان بیرون راندند

پس از انتشار گزارش گورخواب‌ها در رسانه ها، مسئولان شهرستان شهریار صبح امروز با ضرب و شتم، کارتن‌خواب‌ها را از گورستان بیرون راندند. این در حالی است که سعید ناجی، فرماندار شهریار، در مصاحبه با خبرگزاری ایرنا وعده داده بود به وضعیت افراد بی‌خانمان که در گورستان نصیرآباد شهریار می‌خوابند رسیدگی ویژه خواهد شد.

 به نقل از قانون، بازهم به‌جای حل مسئله صورت مسئله را پاک کردند، پس از انتشار گزارشی در روزنامه شهروند درباره گورخواب‌های شهرنصیر‌آباد شهرستان شهریار، مسئولان این شهرستان دریک طرح ضربتی صبح امروز با ضرب و شتم این کارتن‌خواب‌ها اقدام به بیرون راندن آنها از این گورستان کردند.

نکته جالب توجه اینجاست شهرباغستان که گورستان نصیرآباد در آن واقع شده است؛ دارای بیشترین کمپ‌های ترک اعتیاد در استان تهران است.

صبح امروز بسیاری از خبرنگاران و انجمن‌های خیریه برای رسیدگی به‌وضعیت این کارتن‌خواب‌ها به گورستان نصیرآباد مراجعه کردند که با گورستانی خالی مواجه شدند. پس از جست‌وجو‌های فراوان تنها یکی از این کارتن‌خواب‌ها را پیدا کردند که او نیز با ترس و دلهره به خبرنگاران و انجمن‌های خیریه گفت:« تنهایمان بگذارید صبح زود یکسری از مسئولان آمدند و ما را با کتک بیرون کردند، الان همین گور را برای خوابیدن نداریم.»

این کارتن‌خواب‌ها پس بیرون رانده شدن از گورستان به خانه‌ نیمه‌کاره‌ای در همان حوالی پناه برده‌اند.

پس از انتشار این گزارش دادستان شهریار مدعی شده بود برای ساماندهی وضعیت کارتن خواب‌های گورستان نصیرآباد باغستان در حومه شهریار دستور ویژه‌ای صادر کرده است.

پیشتر در گزارشی به گورستانی در نصیرآباد باغستان پرداخته شده بود که هر شب ۵٠ زن، مرد و کودک در گور می‌خوابند؛ در هر گور یک تا چهار نفر زندگی می کنند.