جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » روز سه‌شنبه اعضای تیم ملی کاراته با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دیدار کردند.

روز سه‌شنبه اعضای تیم ملی کاراته با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دیدار کردند.

در آغاز  دیدار سیدحسن طباطبایی، سرپرست فدراسیون کاراته و سیدشهرام هروی، سرمربی تیم ملی کاراته جمهوری اسلامی ایران، با ارائه گزارشی از برنامه‌ها، فعالیت‌ها و مسابقات آینده‌ تیم ملی مردان و زنان کاراته، از حمایت‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در همه سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی تجلیل کرد.

سیدحسن طباطبایی گفت: ورزشکاران همه‌ رشته‌های ورزشی و به خصوص رشته‌های رزمی و به ویژه کاراته خوب می‌دانند که شما چه زحماتی برای سازندگی ایران و پیشرفت ورزشی جوانان کشیده‌اید و این در تاریخ کشور ثبت و ضبط است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی  در دیدار سرپرست، اعضا و قهرمانان فدراسیون کاراته جمهوری اسلامی ایران با بیان آیه «اصْطَفاهُ عَلَیْکُمْ وَ زادَهُ بَسْطَةً فِی الْعِلْمِ وَ الْجِسْمِ» به تشریح و تفسیر آن در زمان بنی‌اسرائیل پرداخت و گفت: انتخاب یک انسان قوی‌الجثه و در عین حال دانشمند از طرف خداوند برای آنان دلیلی بر جایگاه توأمان قدرت علمی و قدرت جسمی است.جامعه با دیدن نشاط ورزشکاران روحیه خوبی پیدا می‌کند.ورزش یکی از ارکان خوب زندگی مردم است که سلامتی جسمی و روانی فرد و جامعه را تأمین می‌کند.همیشه ورزشکاران مردمی و با اخلاق افتخارآمیز بوده‌اند و بی‌جهت نیست که در سراسر دنیا مردم برای تماشای مسابقات ورزشی می‌روند.حضور زنان و دختران ایرانی در مسابقات مختلف منطقه‌ای، آسیایی و جهانی مهم است. بانوان ورزشکار ایرانی با رعایت اصول الگوی تمام زنان، مخصوصاً زنان کشورهای اسلامی هستند که با رعایت همه مسایل دینی و اخلاقی در میادین ورزشی می‌درخشند.باید خوشحال باشید که از بین این همه جوانان انتخاب شده‌اید تا دل ملتی را شاد کنید. قدر این فرصت را بدانید و برای موفقیت‌های خویش و سربلندی کشورتان بیشتر تلاش کنید.

در پایان این مراسم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به هر یک از ورزشکاران هدیه‌ای معنوی اهداء کرد.