شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » هاشمی رفسنجانی: مردم از تهمت‌زنی و دروغ بیزارند

هاشمی رفسنجانی: مردم از تهمت‌زنی و دروغ بیزارند

به نقل از روزنامه آرمان: «جامعه بايد از روحيات شما براي تقويت پايه‌هاي روحي مردم استفاده نمايد.» مخاطب اين جمله آيت‌ا… هاشمي فرزندان مرداني بود كه او روزي فرمانده آنها در ميدان نبرد با دشمن بود. مردانی که براي حفظ وجب به وجب خاك ميهن از خودگذشتند و امروز رئيس مجمع تشخيص مصلحت با ارج نهادن به آنچه شهدا و ايثارگران كردند يادگاران آنها را هم مورد تفقد قرار داده و روحيه ايستادگي‌شان را ارج مي‌نهد. آيت‌ا… هاشمي رفسنجاني با آنها از دستاوردهاي دولت هم سخن گفت كه بدون شك اگر رشادت پدران آنها نبود دستيابي به اين موفقيتها سهل نمي‌شد. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام پيش از ظهر ديروز در ديدار جمعي از فرزندان شهدا، ايثارگران و يادگاران شهيدان را سرمايه‌هاي ارزشمندي براي اسلام، ايران و انقلاب اسلامي دانست و با يادآوري رشادت‌هاي شهداي انقلاب اسلامي و دفاع مقدس و نقش و تاثير آن دلاوري‌ها در پيروزي و تثبيت نظام اسلامي، گفت: امروز پرچم آن شهدا به دست يادگاران آنهاست كه بايد براي تحقق آرزوها و آرمان‌هاي امام و شهيدان تلاش كنند. آيت‌ا… هاشمي رفسنجاني، طرح مسائل اساسي از طرف فرزندان شهدا را اميدوار كننده خواند و گفت: همه بايد دست به دست هم بدهيم تا كشور از مسائل و مشكلات عبور كند. ايشان در توضيح مساله‌اي كه يكي از فرزندان شهدا درباره سياست‌هاي داخلي و خارجي دولت يازدهم مطرح كرده بود، گفت: رفع سايه تهديد و تحريم و توافق‌نامه برجام، حاصل سياست خارجي مناسب و عاقلانه دولت است و در سياست داخلي هم، جلوگيري از لجام گسيختگي تورم از اقدامات مهم است كه البته مردم حق دارند در مسائل مهم و نيازهاي ضروري، رفاه كامل داشته باشند. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با تشريح موانع، محدوديت‌ها و ملاحظات دكتر روحاني و دولت، گفت: ایشان مواضع محكمي در مسائل داخلي و خارجي دارد، اما توجه داشته باشيم كه در كنار ضعف اطلاع‌رساني دولت، حاشيه‌سازان، بيشتر از دولت، رسانه و تريبون دارند.

منشور حقوق شهروندي حق همه مردم است

آيت‌ا… هاشمي رفسنجاني، منشور حقوق شهروندي ابلاغي توسط رئيس‌جمهوري را حق همه مردم ايران در اقصي نقاط كشور دانست و گفت: اگر چه رسانه‌هاي مخالف دولت با اين منشور برخورد تحقيرآميز، همراه با سانسور دارند، اما مردم ايران در شهر و روستا آگاه هستند و خيلي خوب مي‌دانند كه در چه فضايي و با چه موانعي دولت به اين مسائل مي‌پردازد! ايشان براي بيان نوع تفكرات مردم به انتخابات اسفندماه ۹۴ اشاره كرد و گفت: در شرايطي كه اول بزرگان يك جناح را انداختند و سپس باقي مانده‌ها را به انواع تهمت‌ها نواختند، مردم با قاطعيت و اكثريت نشان دادند كه اعتدال را مي‌خواهند و از افراط و تفريط گريزان و از تهمت‌زني و دروغ بيزار هستند.

ايران دوست واقعي بوسني و هرزگوين است

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام به‌خوبي به روابط ديپلماتيك آشناست و تعامل او در اين عرصه چنان است كه مسئولان كشورهاي ديگر در سفر به ايران ديدار با آيت‌ا…هاشمي را فراموش نمي‌كنند. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با ابراز خوشحالي از روند برقراري صلح در ميان اقوام مختلف يوگسلاوي سابق، گفت: در زمان تحميل جنگ چون مورد ظلم واقع شده بوديد، دوستي خود نسبت به مردم بوسني و هرزگوين را ثابت كرديم كه مخصوص مسئولان نيست، بلكه مردم ايران هم به مردم كشور شما علاقه دارند. آيت‌ا…هاشمي رفسنجاني، در ديدار آقاي صفت سوفتيچ، رئيس مجلس نمايندگان اقوام و هيأت پارلماني كشور بوسني و هرزگوين، سفر مقامات اين كشور را مايه خوشحالي مردم و مسئولان ايران توصيف كرد و با يادآوري جنگ‌هاي خانمان برانداز آن منطقه، گفت: كشور شما در يك منطقه بسيار حساس جهان قرار دارد و مردم شما هم باسواد، صبور و جنگ ديده هستند. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با ابراز خوشحالي از روند برقراري صلح در ميان اقوام مختلف يوگسلاوي سابق، گفت: در زمان تحميل جنگ به منطقه شما، چون مورد ظلم واقع شده بوديد، دوستي خود نسبت به مردم بوسني و هرزگوين را ثابت كرديم كه مخصوص مسئولان نيست، بلكه مردم ايران هم به مردم كشور شما علاقه دارند. آيت‌ا… هاشمي رفسنجاني، با تاكيد بر گستردگي دامنه و ظرفيت‌هاي همكاري دو كشور، گفت: انتخاب زمينه‌هاي همكاري با شماست، چون با توجه به همكاري با اتحاديه اروپا، مي‌توانيد زمينه‌ها را شناسايي و براساس آن برنامه‌ريزي كنيد. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با تاكيد بر اين نكته كه«سلام ما و مردم ايران را به مسئولان و مردم بوسني و هرزگوين برسانيد»، گفت: به مردم و دولت خود بگوييد كه ايران دوست واقعي بوسني و هرزگوين است.