سه شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » درماندگی کامل دادستان کل پس از فیلترینگ 14 هزار شبکه اينترنت در هفته

درماندگی کامل دادستان کل پس از فیلترینگ 14 هزار شبکه اينترنت در هفته

دادستان کل در ايران و رییس “کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه” موسوم به “کمیته فیلترینگ” اعلام كرد كه اين کارگروه هر هفته نزدیک به 14 هزار شبکه اينترنت را فیلتر و مسدود می‌کند.

آقای منتظری در گفتگو با برنامه “تیتر امشب” شبکه خبر ايران ديروز سه‌شنبه 16 آذر برابر با 6 دسامبر، دليل فيلتر کردن اين شبكه‌ها را محتواى “ضد اخلاق و دین” عنوان كرده است.

او افزوده: “شبکه‌های خارجی و فضاهایی که در اختیار دشمن است، به نحوی به همه ارزش‌های دین و ملی ما تهاجم کرده‌اند که به نظر من این یک بحران است”.

دادستان ايران اضافه کرده که حسن روحانی، رییس جمهوری ایران و عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، نیز در این خصوص با او هم‌نظرند و “هشدار جدی” در اين خصوص داده‌اند.

گفتنى است مؤسسه “فریدام هاوس” يا “خانه آزادى” در تازه‌ترین گزارش خود در ماه نوامبر گذشته، ايران را در كنار سوریه و چین در صدر كشورهاى سركوبگر آزادى اينترنت و رسانه‌ها قرار داده است.

مقر اين مؤسسه که ناظر بر آزادی‌های مدنی است در شهر واشنگتن دی سی قرار دارد، “فریدام هاوس” در گزارش سال 2016 خود ایران را با رتبه 87 بار دیگر در رده کشورهای “غیر آزاد” قرار داده است.

بنا به گزارش ” فريدام هاوس”، إيران همچنان به فیلتر کردن شبکه‌های اجتماعی و وبسایت‌ها و دستگیری فعالان اینترنتی ادامه مى‌دهد.

سازمان “گزارشگران بدون مرز”، نيز در ماه سپتامبر گذشته، سرکوب روزنامه‌نگارن و تشديد سانسور رسانه‌ها و موج بازداشت فعالان رسانه‌اى در ايران را محكوم كرد.

اين سازمان با انتشار بیانیه‌ای، با انتقاد از عملکرد حسن روحانی، بار دیگر از رفتار حكومت ايران در زیر فشار‌ گذاشتن رسانه‌ها و بازداشت روزنامه‌نگاران به شدت انتقاد كرد.