پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » از این طرف و آن طرف

از این طرف و آن طرف

مجوز دریافت حقوق بیش از ۲۰ میلیون تومان

محمدباقر نوبخت ظهر امروز در جریان بازدید از ایستگاه تشکیلاتی راه آهن همدان ـ تهران اظهار داشت: از 93 هزار و 470 پرونده رسیدگی شده تنها 397 نفر براساس مجوزها بیش از 20 میلیون تومان حقوق داشتند که مجموع آن به 23 میلیارد تومان می‌رسد. اگر یک ریال دریافتی غیرقانونی توسط مدیران انجام شود، دستگاه‌های نظارتی اعمال نظارت کرده و با آنها برخورد می‌کند، از 397 پرونده دارای حقوق‌ها بالای 20 میلیون تومان، چهار نفر حقوق غیرمتعارف داشتند. براساس روند موجود 75 میلیون و 300 هزار نفر یارانه نقدی دریافت می‌کنند که دولت ماهانه 3 هزار و 400 میلیارد تومان پول نقدی پرداخت می‌شود. تسنیم این خب را منتشر کرد.

صدیقی: به دنبال تسخیر کاخ سفید هستیم

آیت الله صدیقی تصریح کرد: ولایت فقیه امری تشریفاتی و صرفاً سیاسی نیست و با بقیه تشکل‌های سیاسی متفاوت است، ولایت فقیه حاکمیت شخص نیست بلکه حاکمیت الهی است، همچنین در جامعه کنونی برقراری ارتباط با نسل ایثارگر دفاع مقدس بسیار کم رنگ است که باید به آن توجه شود.امام جمعه موقت تهران ادامه داد: اگر حرکت‌های بسیجی و مراسم برای شهدا توسط ارگان‌های غیر دولتی نبود نسل جدید با نسل مجاهد آشنا نمی‌شد، در روزهای گذشته شاهد شعار زنده باد اصلاحات در روز دانشجو بودیم و این یعنی دشمن به شدت نفوذ پیدا کرده است.وی با اشاره به اینکه بدون ایثارگری و گذشت نمی‌توانیم با مستکبران مبارزه کنیم، خاطرنشان کرد: اگر در خط الهی باشیم خداوند یاری می‌رساند و تا زمانی که از دشمنان هراس داشته باشیم به جایی نمی‌رسیم، وظیفه ما این است که زمینه سازی برای ظهور انجام دهیم و به دنبال تغییر جهان و تسخیر کاخ سفید هستیم.آیت الله صدیقی در ادامه افزود: در داستان حضرت سلیمان در قرآن هدهد که پرنده است نسبت به دین الهی حساس است و آدم‌های بی‌غیرتی که سازشگرانه با دشمنان برخورد می‌کنند حتی به اندازه پرنده‌ای ارزش ندارند، همچنین لازم است سفیرانی که به کشورهای خارجی می‌روند با غیرت باشند تا در اهداف دشمنان حل نشوند.
روحانی برای مبارزه با فساد اقتصادی از نزدیکان خود شروع کند
نماینده تهران در مجلس نهم درباره سخن دولت درخصوص برجام و حل مشکلات مردم و ایجاد فرصت‌های جدید برای مردم اظهار داشت: امروز که تمدید تحریم‌ها را می‌بینند با یک چرخش می‌گویند ما می‌خواستیم معلوم کنیم آمریکایی‌ها بدعهد هستند.زاکانی با بیان اینکه اگر دولت می‌خواهد با فساد برخورد کند چرا راه دور می‌رود، اظهارداشت: روحانی باید اول با کنار دستان خود برخورد کند چرا که او یکی از گردانندگان کلید فساد محسوب می‌شود.وی با بیان اینکه امکانات و ظرفیت‌ها در کشور بالاست اما موش‌های درون انبار اجازه توزیع آن را بین مردم نمی‌دهند، گفت: خلق ثروت یک ارزش است اما این دولت نه تولید ثروت را دنبال می‌کند و نه توان توزیع ثروت را دارد.این مطلب در فارس منتشر شده است.
توصیه انتخاباتی غرویان به اصولگراها
حجت الاسلام محسن غرویان، روحانی اصولگرا که  معتقد به تغییر اساسی در ساختار فکری اصولگرایان است در گفتگو با خبرآنلاین تاکید دارد هم طیفان سیاسی اش برای انتخاب کاندیدا باید به متن مردم بروند و براساس نیازهای آنها کاندیدای نهایی را برگزینند.غرویان البته این را هم می گوید که بهترین گزینه در شرایط فعلی حسن روحانی است. از او درباره رایزنی اعتدالیون دو جریان که می پرسیم گرچه معتقد است این امر شدنی است اما این را هم می گوید که هنوز انگیزه لازم برای اینکار وجود ندارد.
حمله سعید قاسمی به دولت
قاسمی با بیان اینکه دغدغه مسئولان کشور مسئله اربعین نیست گفت: متاسفانه دغدغه مسئولان کشور برگزاری کنسرت و گردشگری بر مبنای تایلند است، سال گذشته با وجود شهادت مظلومانه 460 تن از هموطنان، رئیس جمهور از نیویورک نیامد و این باعث تاسف است.وی با بیان اینکه الگوی ما بر اساس کشور تایلند نیست، تصریح کرد: قطار ما از تایلند عبور نمی‌کند بلکه قطار ما به سمت کربلا و قدس است، همچنین کارهایی در برجام انجام شد که و مسئولان گفتند اگر آمریکا خلف وعده کند همه چیز بر می‌گردد اما این ساز و کار ایران را 15 تا 20 سال عقب انداخت.وی با اشاره به اینکه با توافق برجام 20 سال مسیر انقلاب عقب افتاده عنوان کرد: امیدواریم ساختار قوه قضاییه به گونه‌ای شود که همه نفوذی‌ها شناسایی و محاکمه شوند و امیدواریم جریان‌های انحرافی مانند گذشته برچیده شوند.
ادعادی کار سیاسی در حوزه یک اتهام است
آیت الله محمد یزدی صبح پنج‌شنبه در دهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه و علمای بلاد که در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، اظهار داشت: اینکه می‌گویند رشد علمی حوزه‌های علمیه متوقف شده و حوزه‌ها به کارهای سیاسی و اجتماعی مشغول شده‌اند، از نظر من یک اتهام است که به حوزه‌های علمیه به خصوص حوزه علمیه قم زده می‌شود. وی گفت: اکنون مشاهده می‌کنیم که حوزه‌های علمیه هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی رشد متناسب داشته‌اند و این اتهام هرگز درست نیست و با نگاه به محصولات و آثار حوزه‌ها درمی‌یابیم که درحوزه علمیه قم و دیگر حوزه‌های کشور کار پژوهش و تحقیق جریان طبیعی خود را داشته و دارد.مهر این خبر را منتشر کرد.
تکذیب کاندیداتوری بادامچیان و میرسلیم
یک عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: مسیر اعلام نامزد نهایی حزب موتلفه در حال طی شدن است و اخبار منتشر شده از سوی برخی رسانه ها درباره انتخاب کاندیداهای نهایی مبتنی بر واقعیات نیست. محمد مهدی اسلامی با انتقاد از ورود رسانه ای برخی نامزدهای انتخابات 96 به مرحله تبلیغات انتخابات، افزود: طبق قانون،  تبلیغات زودهنگام ممنوع است و بر اساس مصالح امروز کشور نیز نمی باشد زیرا موجب تحت الشعاع قرار گرفتن اولویت های اصلی امروز کشور که رسیدگی به امور معیشتی مردم است، خواهد شد. وی تصریح کرد: اینکه ادعا شده است آقایان میرسلیم و بادامچیان به فینال راه یافته اند، پشتوانه ای از واقعیت ندارد. در چند ماه اخیر هیچگاه در موقعیتی که تنها 2 نامزد برای بررسی بر اساس شاخص ها مطرح باشند، وجود نداشته است.خبرآنلاین این خبر را منتشر کرد.
اصلاح‌طلبان نامزد دوم داشته باشند اما در خفا
قائم مقام حزب اعتماد ملی معتقد است که همه اصلاح‌طلبان بر حمایت از کاندیداتوری حسن روحانی اتفاق نظر دارند و نامزد پوششی تنها برای حوادث غیرمترقبه است. حجت الاسلام رسول منتجب‌نیا، قائم مقام حزب اعتماد ملی معتقد است که این موضوع در خفا باید مطرح شود و علنی نباشد، چراکه علنی شدن کاندیدای پوششی باعث می‌شود او هم طرفدارانی پیدا کند و به دودستگی در میان حامیان این جریان بیانجامد. خبرآنلاین این خبر را منتشر کرد.
یک استاد موسیقی ایرانی در جمع نامزدهای گرمی
نامزدهای بخش‌های مختلف «گرمی» اعلام شدند و گروه «جاده ابریشم» به سرپرستی یویوما، نوازنده معروف ویولن‌سل و نوازندگی کمانچه کیهان کلهر نامزد این جایزه معتبر شد. روزنامه شهروند این خبر را منتشر کرد.
شکایت معاون رئیس‌جمهور از مسئول سازمان بسیج جامعه زنان
شهیندخت مولاوردی از شکایت معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از از مسئول سازمان بسیج جامعه زنان و خبرگزاری فارس خبر داد.