پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » علی لاریجانی برای دفاع از برادر سارق خود -صادق کاذب- شبکه جهانی تلویزیونی “دُرّ تی وی” را – بطور تلویحی- متهم به “ضدانقلابی گری”!!! کرد!!!

علی لاریجانی برای دفاع از برادر سارق خود -صادق کاذب- شبکه جهانی تلویزیونی “دُرّ تی وی” را – بطور تلویحی- متهم به “ضدانقلابی گری”!!! کرد!!!

دکترمحمودصادقی خطاب به علی لاریجانی – مدافع صادقِ سارق- : “شما موظف هستید  از شأن مجلس دفاع کنید، چرا  نمیکنید”؟!

علی لاريجاني  از پشت تریبون ریاست مجلس خطاب به آقای دکتر محمودصادقی نماينده  افشاگر مجلس از تهران (که پیگیر قضیه شصت و سه حساب شخصی “صادق سارق” است -که بهره های بانکی وثیقه های مردم محروم را به عنوان “اموال بیصاحب!! به بهانه “اذن ولی فقیه” سالهاست ملاخور میکند و بالامیکشد-) گفت:” آقای صادقی شما “دروغِ ضد انقلاب” را گفتید و آبروی یک مسلمان (یعنی صادق سارق لاریجانی) را بردید! بدانید که تهمت زدن، آزادي بيان نيست

وسط این دعوا میان حق و ناحق، سایت موسوم به “جوان آنلاین” / اطلاعات سپاه – بسیج/ در دفاع از صادق سارق لاریجانی و برای تخطئه روشنگریهای آقای دکترمحمودصادقی -نماینده شجاع و افشاگر تهران درمجلس- به سیاهنمایی علیه او پرداخته است. این سایت دروغپرداز و بوقچی مینویسد:

داستان جلب محمود صادقي، نماينده تهران و عضو فراكسيون اميد به دليل برخي اتهامات و شاكيان خصوصي وي كه شب دو شنبه هفته پيش آغاز شد و با مقاومت وي در مقابل مأموران و برخي حاشيه‌سازي‌ها تبديل به يك جنجال خبري شد، در جلسه ديروز مجلس نيز ادامه يافت.
دروغ ضدانقلاب را گفتيد و آبروي مسلمان را برديدآغاز اين داستان در اظهار نظر سليمي، نماينده مردم دليجان و عضو هيئت نظارت بر رفتار نمايندگان بود كه از مغاير شناخته شدن برخي اظهارات صادقي با وظايف نمايندگي وي در جلسه اين هيئت خبر داد؛ خبري كه با تذكر شخص صادقي در جلسه علني مجلس شوراي اسلامي روبه رو شد وپس از آن لاريجاني نيز پاسخ وي را داد. نكته جالب‌تر در جريان جلسه ديروز مجلس قرائت محتواي نامه‌اي براي شخص لاريجاني توسط صادقي بود كه پيش از آن توسط برخي رسانه‌هاي معاند و بيگانه منتشر شده بود. همزماني كه بسيار جالب توجه بود.
محمدجواد جمالي نوبندگاني، سخنگوي هيئت نظارت بر نمايندگان در رابطه با جلسه ديروز اين هيئت گفت: با توجه به بررسي پرونده صادقي، به اين جمع‌بندي رسيديم كه موضوع شكايت از صادقي درياره بورسيه‌ها از آنجايي كه در زمان قبل از نمايندگي محمود صادقي صورت گرفته است بررسي آن در حوزه كاري اين هيئت مربوط نمي‌شود، يعني در حقيقت در صلاحيت ما نبوده و پيگيري آن بر عهده قوه قضائيه است.

نبايد حرف يك شبكه ضد انقلاب خارجي در مجلس بيان شود
در جلسه ديروز مجلس شوراي اسلامي علاوه بر جلسه هيئت نظارت بر نمايندگان، جرقه مطرح شدن دوباره مسئله سخنان نماينده مردم تهران با تذكر ميان دستور محمد دهقان، نماينده مردم طرقبه و چناران آغاز شد. وي با اشاره به جنجال‌هاي صادقي در خصوص حساب‌هاي مرتبط با قوه قضائيه گفت: بنده اسناد مربوط به اين موضوع را از نزديك ديده‌ام، حساب‌ها به ميزان هزار ميليارد تومان «به نام قوه قضائيه» است، من تعجب مي‌كنم برخي با انگيزه‌هاي سياسي رئيس قوه قضائيه را متهم مي‌كنند، بحث ما با شخص نيست، اگر انتقاد باشد بنده جزو جلوداران انتقاد هستم، اما نبايد از تريبون مجلس شوراي اسلامي دروغي به رؤساي يكي از قوا نسبت داده شود، نبايد حرف يك شبكه ضد انقلاب خارجي را در داخل كشور آن هم در خانه ملت بازگو كنند.

چرا از من دفاع نمي‌كنيد
در ادامه صادقي در تذكري گفت: جلب بنده در روز يك‌شنبه هفته گذشته برخلاف نص صريح اصل 86 قانون اساسي و برخلاف آيين‌نامه داخلي مجلس بود. وي تصريح كرد: بنده در نطق 24 آبان سال جاري خود به رئيس قوه قضائيه تهمت نزدم و تنها سؤالي از وزير اقتصاد پرسيده‌ام كه لازم است متن اظهارات بنده به صورت دقيق بررسي شود. بنده در آن نطق از وزير اقتصاد درباره اينكه گفته بود حساب‌هاي قوه قضائيه بر اساس موازين شرعي و قانوني افتتاح شده است، توضيح خواستم. صادقي تصريح كرد: طبق اصل 50 قانون اساسي دستگاه‌ها بايد درآمدهاي حاصله را به خزانه‌داري كل كشور وازير كنند و بنده از وزير اقتصاد درباره اينكه حساب‌هاي قوه قضائيه با كدام موازين شرعي و قانوني افتتاح شده است، توضيح خواستم كه آيا اينها تهمت است يا درخواست، گفت: چرا از بنده دفاع نمي‌كنيد؟ چرا از مجلس دفاع نمي‌كنيد؟ چرا ساكت هستيد؟
نكته جالب اين‌ جا بود محمود صادقي در سخنان خود از لفظ «كم‌خرد» در مورد مأمور دادستاني استفاده كرد كه اين نكته هم به صورت غيرمستقيم از طرف رئيس مجلس نوعي تهمت شمرده شد.

لاريجاني به صادقي: شما آبروي مسلمان و يك تشكيلات را برديد
لاريجاني نيز در واكنش به تذكر محمود صادقي گفت: آقاي صادقي، همين نوع صحبت‌هايي كه الان نيز فرموديد متناسب با روابط ميان قوا نيست. درباره آن مطلبي كه فرموديد و تذكري كه در مجلس داديد كه احساس مي‌كنيد حق‌تان پايمال شده است، من گفتم مطالبي را كه شما گفته‌ايد، آوردند و ديدم. گفتيد خطاب‌تان به وزير اقتصاد بود كه بر اساس كدام ماده قانوني اين دخل و خرج‌ها را قانوني اعلام كرده‌ايد؟ اما شما مطلبي را اضافه كرده‌ايد مبني بر اينكه اين پول‌ها به حساب‌هاي شخصي واريز مي‌شود كه اينجا نقطه اتهام است. رئيس مجلس تصريح كرد: وقتي وزير اقتصاد مي‌گويد «آن سايت ضدانقلاب دروغ گفته است و اين پول‌ها كه در قوه قضائيه است به نام قوه قضائيه است»، از برادر عزيزمان آقاي دكتر صادقي، فرزند شهيد صادقي عزيز نماينده مجلس انتظار نبود كه آن را تأييد كند. ضمنا به خاطر داريد شما به همراه آقاي مازني و آقاي رحيمي، نماينده تهران تشريف آورديد. من خدمت‌ شما عرض كردم اين حرف نادرست است و اين پول‌ها به نام قوه قضائيه است و به نام شخص نيست. چرا صحبت‌هاي خود را اصلاح نكرديد؟ اتهام زدن به افراد آزادي بيان نيست. شما آبروي مسلمان و يك تشكيلات را برديد.

انتظار داشتم اصلاح كنيد
رئيس مجلس خطاب به محمود صادقي گفت: ما مفتخريم كه در مجلس مدرس هستيم كه از حق بايد دفاع كنيم نه از حرف ناحق؛ وقتي شما آبروي مسلمان و تشكيلاتي را مي‌ريزيد، شمايي كه خود يك روحاني بوده‌ايد و آخوندي كرده‌ايد مگر در روايات نداريم كه حرمت مؤمن مانند حرمت كعبه است؟ اينگونه ما حرمت مؤمن را حفظ مي‌كنيم؟ بنده انتظارم از شما اين بود كه نطق خود را  اصلاح كنيد. لاريجاني تصريح كرد: درباره اينكه بگوييم يك بازپرس بي‌خرد يا از اينگونه صحبت‌ها در شأن مجلس نيست. نبايد فضاي مجلس و قوه قضائيه را تخريب كنيم. معتقدم اگر نماينده‌اي در چارچوب شئون نمايندگي مطلبي را گفت بايد در هيئت نظارت بررسي شود. لاريجاني ادامه داد: هفته گذشته كه آقاي وكيلي با بنده تماس گرفت، بنده اعلام كردم كه به دادستان پيغام بدهند كه قوه قضائيه بگذارد هيئت نظارت ابتدا در اين مورد تصميم‌گيري كند كه اين اتفاق نيز افتاد و ديگر از سوي دادستاني اين موضوع پيگيري نشد. بنده به آقاي وكيلي گفتم اگر دادستاني اصرار دارند، آقاي صادقي به آنجا بروند همانطور كه بحثي درباره علي مطهري پيش آمده بود كه به وي گفتيم به آنجا برود و شما كه به دادستاني رفتيد كار درستي كرديد. به هيئت نظارت نيز گفته‌ايم جلسه‌اي بگذارد و اين موضوع را بررسي كند.