چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » چند گامی بیش به عزل «صادق سارق» باقی نمانده

چند گامی بیش به عزل «صادق سارق» باقی نمانده

 چو دزدی با چراغ آید گزیده تر برد کالا

رهبرنظام غائله ایجاد شده توسط «صادق لاریجانی» را خاتمه دادند/ تماس بیت رهبری با صادق لاریجانی

به گزارش آمد نیوز پس از انتشار خبر ۶۳ حساب بانکی شخصی رییس قوه‌ی قضاییه و دریافت سود ماهیانه ۵۰ میلیارد تومان از مجموع ۲۳۰۰ میلیارد تومان امانات مردم در این حساب‌ها، و هم‌چنین فساد کلان مالی «فاضل لاریجانی» و دریافت مبلغ ۵ میلیارد تومان + وکالت بلاعزل یک ساختمان ارزشمند از آقای «ب» معاون سابق سازمان منطقه‌ی آزاد کیش برای حل‌وفصل پرونده‌ قضایی مطروحه وی در قوه‌ی قضاییه، منابع خبری به خبرنگار «آمدنیوز» اطلاع دادند که قرار بود صادق لاریجانی موج وسیع بازداشت‌ها را در کشور آغاز کند تا افکار عمومی را از فساد کلان مالی خود منحرف نماید.

پس از این اتفاق بود که «صادق لاریجانی» در مراسم بسیجیان ضمن حمله به «فعال فتنه ۸۸، که اکنون خارج کشور است» و «علی لاریجانی» رییس مجلس، «محمود صادقی» را به باد انتقاد گرفت و دستور بازداشت شبانه‌ی وی را صادر نمود که با حضور به موقع مردم در برابر منزل آقای صادقی و هوشیاری این نماینده مجلس، نقشه‌ی بازداشت شبانه‌ی وی ناکام ماند.

اما یک منبع خبری از بیت رهبری انقلاب به خبرنگار «آمدنیوز» می‌گوید که علی لاریجانی تلاش بسیاری کرد تا دستور بازداشت «محمود صادقی» توسط قوه‌ی قضاییه ملغی شود و با برادرش نیز مذاکراتی کرد، اما صادق لاریجانی هر بار با تندی، درخواست علی لاریجانی برای منع تعقیب محمود صادقی را رد و کار را با برادر خود به مجادله کشاند.

پس از این اتفاق «علی لاریجانی» ضمن تماس با بیت رهبری، از آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب خواست تا به این پرونده ورود کنند. «لاریجانی» طی گفت‌وگوی تلفنی با «وحید حقانیان» از مسئولین بلندپایه بیت رهبری، خواستار مداخله رهبری نظام در این موضوع گردید.

فردای تماس «علی لاریجانی» با بیت رهبری، «وحید حقانیان» به نمایندگی از رهبری انقلاب با «صادق لاریجانی» تماس گرفت و ضمن ابلاغ دستور رهبری برای پایان دادن به این «غائله»، از وی خواست که نمایندگان را به هیچ عنوان در راستای «ایفای وظیفه نمایندگی» خود، تحت تعقیب قضایی قرار ندهد.

همزمان با این تماس، «وحید حقانیان» از «محمود صادقی» خواست برای پایان این غائله، شخصا به دادسرا رفته، و ضمن پاسخ به پرسش‌های قضایی، برای بازگرداندن فضای آرامش به کشور کمک کند که «صادقی» نیز این دستور را اجابت کرده است.

این منبع آگاه خبری می‌افزاید: «صادق لاریجانی» بعد از علنی شدن اختلاس کلان مالی خود، طی هماهنگی با سازمان اطلاعات سپاه قرار بود که ۱۷ نماینده لیست امید مجلس را به خاطر ایفای وظایف نمایندگی با اتهام دخالت در امور قضایی، نامه‌نگاری برای آزادی نرگس محمدی، دفاع از یاشار سلطانی، اظهار نظر در مورد حساب‌های شخصی آملی لاریجانی و … بازداشت کند که با دستور رهبری انقلاب، توطئه «صادق لاریجانی» علیه مجلس شورای اسلامی و جمهوریت نظام، ناکام ماند.