جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » اهتزاز بیرق روس بر فراز پایگاه نظامی نوژه مورد اعتراض نماینده مجلس قرارگرفت!

اهتزاز بیرق روس بر فراز پایگاه نظامی نوژه مورد اعتراض نماینده مجلس قرارگرفت!

اعتراض شدید “عزت الله یوسفیان ملا” -نماینده وطندوست مجلس- نسبت به واگذاری پایگاه هوایی ایران به “امپراتوری روسیه”!

آقای وزیردفاع چرا خارج از محدوده قانون اساسی با روسها همکاری میکنید؟ مگر نمیدانید که همکاری با روسیه باید طبق قانون اساسی باشد.

 

نماینده مردم آمل در مجلس -عزت‌الله یوسفیان ملا-  در یک گفتگو با خبرگزاری مجلس، تصریح کرد که درباره همکاریهای نظامی باید حدود و چهارچوب قانون اساسی رعایت شود . وی گفت:  “ما نمی‌توانیم قانون اساسی را نقض کنیم با این بهانه که هدف خاصی را داریم، مگر اینکه مقام معظم رهبری تصمیمی را اتخاذ کنند.” دلیل طرح این موضع از سوی “یوسفیان ملا” اظهارات اخیر “پاسدار  حسین دهقان” وزیر دفاع رژیم- بود که دوباره قضیه  در اختیار دادن مجدد پایگاه هوایی شاهرخی – نوژه همدان را به نیروی هوایی روسیه مطرح کرد وگفت : “اگر لازم باشد ایران مجددا این امکان را در اختیار هواپیماهای روسی خواهد گذاشت.”

“یوسفیان ملا ” با اشاره به این اظهارات خلاف قانون و تحقیرآمیز برای حس وطندوستی ایرانیان گفت : “قانون اساسی صراحت دارد که در اختیار سایر کشورها قرار دادن هرگونه پایگاه نظامی ممنوع است، حتی اگر آن کشور متحد ما باشد. به این دلیل واگذاری  پایگاه هوایی نوژه به روسیه  اشتباه  است. ما نباید  قانون اساسی که خون بهای شهدا است را زیر پا بگذاریم.وزیر دفاع حق شکستن قانون اساسی را ندارد و اگر این کار تنها با تصمیم وزیر دفاع انجام شود، قطعا مجلس با این اقدام برخورد خواهد کرد… همکاری با روسیه برای مقابله با گروه موسوم به داعش “باید مطابق با قانون اساسی کشور باشد… البته  اگر چنین تصمیمی را رهبری  گرفته باشد، با توجه به اصل ولایت مطلقه فقیه و دور اندیشی ایشان، مقام معظم رهبری می‌توانند بر خلاف قانون اساسی دستور دهند که معمولا رهبری معظم انقلاب این کار را انجام نمی‌دهند.”