پنجشنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

بسته خبری

تیترهایی مانند: «جلسه فوق‌العاده هیأت رئیسه فراکسیون امید»، «واکنش دانشجویان دکترا شاکی از محمود صادقی»، «قالیباف شرطی برای انتخابات گذاشته است؟»، «حمله پیشکسوت پرسپولیس به بازیکن جوان این تیم» و ….

شکسته شدن مُهر آیت‌الله موسوی اردبیلی در حضور علما

مُهر مخصوص مرحوم آیت‌الله موسوی اردبیلی در حضور برخی علما و نمایندگان مراجع شکسته شد.رسم شکستن مُهر مراجع از دیرباز رایج بوده تا از آن سوءاستفاده نشود به همین منظور مهر مخصوص مرحوم آیت‌الله موسوی اردبیلی در حضور برخی علما و نمایندگان مراجع شکسته شد.

جلسه فوق‌العاده هیأت رئیسه فراکسیون امید

سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسه فوق‌العاده این فراکسیون برای بررسی علت حضور ماموران برای بازداشت محمود صادقی خبر داد.بهرام پارسایی اظهار کرد: هیأت رئیسه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی فردا صبح (سه‌شنبه) جهت بررسی علت حضور ماموران برای بازداشت محمود صادقی تشکیل جلسه می‌دهد.وی افزود: فراکسیون امید که با شعار امید و آرامش از مردم رای گرفته به دور از هرگونه غوغاسالاری و سیاسی‌بازی اهداف خود را پیگیری می‌کند و از جایگاه و شأن نمایندگان نیز دفاع خواهد کرد، البته برخی افراد می‌خواهند فراکسیون را وارد حاشیه کنند اما عقلانیت و درایت اعضا اجازه این سوءاستفاده را نمی‌دهد.این مطلب در لیسنا منتشر شده است.

واکنش دانشجویان دکتری شاکی از محمود صادقی

مجمع دانشجویان و دانش آموختگان بورسیه پیرو اتفاقات و حواشی اخیر که در اثر اظهارات و جنجال های محمود صادقی در پوشش عنوان نمایندگی مجلس شورای اسلامی به وقوع پیوست، بیانیه‌ای منتشر کرد.در ابتدای این بیانیه آمده است: پیرو اتفاقات و حواشی اخیر که در اثر اظهارات و جنجال های محمود صادقی در پوشش عنوان شریف نمایندگی مجلس شورای اسلامی به وقوع پیوسته است مطالبی را لازم دیدیم خطاب به افکار عمومی٬ نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و مسئولان محترم قضایی اعلام نماییم.در ادامه این بیانیه آمده است: حدود 6 ماه از ثبت شکایت دانشجویان بورسیه از محمود صادقی گذشته است و آن زمانی که شکایت مذکور طرح شد هنوز اعتبار نامه این شخص تصویب نشده بود که مشمول مصونیت قضایی باشد و تاکنون 3 بار احظاریه برای وی ارسال شده است که متاسفانه از حضور در دادسرا امتناع می ورزد و حاضر نیست در دادسرا حضور یابد.مجمع دانشجویان و دانش آموختگان بورسیه در بیانیه خود اظهار داشت: برخی نمایندگان مجلس باید بدانند قانون فصل الخطاب است و هوچی گری را باید پایان دهند. متاسفیم برای وکیل الدوله هایی که چشم خود را برواقیعت ها می بندند و کورکورانه از نماینده‌ای که با نشر اکاذیب، تهمت و افترا دشنام و… آبرو و حیثیت دانشجویان بورسیه را خدشه دار می نماید دفاع می‌کنند. اقایانی که دم از دفاع از حیثیت مجلس می زنند چرا روزی که این فرد یعنی آقای محمود صادقی به دانشجویان بورسیه تهمت و افترا زدند از حیثیت دانشجویان در مقام نمایندگی مجلس دفاع نکردند؟در ادامه این بیانیه آمده است: چه منطقی است که هر فردی با تکیه بر صندلی سبز مجلس می‌تواند با خیال راحت به افراد تهمت و دشنام دهد و مصونیت قضایی داشته باشد و کسی نباید با وی برخورد نماید. مردم افرادی که به دنبال اشتهار کاذب هستند را خوب می شناسند. عده‌ای از اعضای هیات رئیسه مجلس که از بی قانونی و هرج و مرج در جامعه حمایت می‌کنند باید پرسید آیا تهمت و افترا و جار زدن ادعاهای بی سند و ایجاد خوراک رسانه‌ای برای اغراض سیاسی نیز جزو وظایف نمایندگی مجلس محسوب می‌شود؟این مطلب در فارس منتشر شده است.

کتک‌خوردن یک دانش‌آموز از مدیر مدرسه در لارستان

پدر یک دانش آموز لارستانی اعلام کرد فرزندم را مدیر یک مدرسه کتک زده است که مدیر آموزش و پرورش لارستان فارس در این زمینه گفت: موضوع به صورت جدی در حال پیگیری است و در صورت تائید، با مدیر خاطی طبق قانون برخورد می شود.پدر یک دانش آموز لارستانی دوشنبه گفت: فرزند 14 ساله ام که در پایه هشتم مقطع متوسطه اول تحصیل می کند، از دست مدیر این مدرسه کتک خورده و گردن و سینه اش آسیب دیده است. وی افزود: مدیر مدرسه پس از خروج همه دانش آموزان از مدرسه، فرزند مرا کتک زده است. پیگیری‌ها مشخص کرد که در پی شکایت پدر این دانش آموز، پزشکی قانونی آثار ضرب و شتم را تأیید و پرونده را به مراجع قضایی ارسال کرده است.محمد فیاض پور معاون مدیرکل آموزش و پرورش فارس و مدیر آموزش و پرورش لارستان با تایید موضوع گفت: پرونده زیر نظر کارشناسان حراست در آموزش و پرورش در حال بررسی است.این مطلب در ایرنا منتشر شده است.

برخورد با نماینده مردم باید با اطلاع رئیس مجلس صورت گیرد

احمد توکلی نماینده سابق مردم تهران با اشاره به برخورد قوه قضاییه با محمود صادقی نماینده اصلاح طلب مردم تهران، اظهار کرد: متأسفانه مدتی است که دادستان تهران برخی اقداماتی را انجام می‌دهد که وجهه قانونی ندارد.وی ادامه داد: این اقدامات دادستان تهران برای نظام مسئله‌سازی می‌کند و قوه قضائیه را در معرض افکار عمومی قرار می‌دهد و این اقدامات به مصلحت دادستان و قوه قضائیه نیست.نماینده سابق مردم تهران در مجلس با اشاره به اتفاقات شب گذشته درباره این نماینده اصلاح طلب مجلس، گفت: محمود صادقی نماینده مردم است صرف از اینکه نماینده چه کسی است و چه گرایش دارد باید نهایت احترام را نسبت به شان آن انجام داد و طبق نص‌صریح قانون اساسی کشور بازداشت نماینده مجلس باید با اطلاع رئیس مجلس انجام شود که در این مورد اطلاع رسانی به ایشان انجام نشده بود.توکلی با اشاره به قانون نظارت بر رفتار نمایندگان، تصریح کرد: طبق قانون ابتدا باید بازپرس با نگارش نامه ای خطاب به این هیئت درباره نماینده مدنظرش استعلام کند که آیا موضع‌گیری نماینده در راستای ایفای وظیفه نمایندگیش بوده است یا خیر؟.وی افزود: اظهارنظر هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان حجت است و قانون تصریح می‌کند که اگر قاضی بدون استعلام از این هیئت اقدام به تعقیب یک نماینده کند به دلیل اظهار نظرش، جرم مرتکب شده است.نماینده سابق مردم تهران در مجلس با بیان اینکه دادستان و قوه قضائیه که خود مسئول اجرای قانون هستند اگر قانون را نادیده بگیرند امنیت برقرار نمی‌شود، گفت: اگر یک نماینده را به دلیل اظهار نظرش بازداشت کنند آیا با این اقدام مجلس در رأس امور است و با این شکل می‌توان کشور را اداره کرد؟.توکلی گفت: بر اساس ولایتی که حکم امر به معروف و نهی از منکر در مسائل شرعی برای هر مسلمانی قائل می‌شود . بر اساس ماده 8 قانون قانون امر به معروف و نهی از منکر به دادستان نصیحت می‌کنم دست از این رفتار ها بردارد و بر قانون تمکین کند و به وظیفه‌ خود که حسن اجرای قوانین است، عمل کند.این مطلب در تسنیم منتشر شده است

تبریک توئیتری روحانی به روحانیان!

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئس‌جمهوری در صفحه توییتر منتسب به خود به پریسا روحانیان کماندار تیم ملی ایران تبریک گفت.متن نوشته روحانی به روحانیان به این شرح است: تبریک به پریسا روحانیان کماندار پرتلاش تیم ملی جوانان که نخستین مدال طلای ریکرو جام‌جهانی تیراندازی با کمان را برای ایران به ارمغان آورد.

واکنش حدادعادل به تهمت به رئیس قوه قضائیه 

غلامعلی حداد عادل در واکنش به اظهارات برخی درباره حساب بانکی قوه قضائیه در روزهای اخیر در صفحه توئیتر خود نوشت:«هنوز هم مبارزه با هر گونه فساد اولویت جامعه ما برای سلامت بیشتر است اما به شرط آنکه نامه اداری غیرقطعی ملاک ریختن آبروی صد و هشتاد نفر نشود.به راحتی با موضوع عروسی و آبروی ناموس مردم بازی نکنیم. به یک بانوی پزشک و آزاده تهمت حیف و میل در بیت‌المال نزنیم.به رئیس قوه قضاییه در مورد حسابی که بیش از ۲۰ سال و به طور قانونی وجود دارد، تهمت دزدی نزنیم و در برابر آن همگی سکوت نکنیم».

ظریف دفتر یادبود «فیدل کاسترو» را امضا کرد

وزیر امور خارجه کشورمان قبل از ظهر امروز با حضور در اقامتگاه سفیر کوبا در تهران، دفتر یادبود فیدل کاسترو را امضاء کرد. محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان قبل از ظهر امروز با حضور در اقامتگاه سفیر کوبا در تهران، دفتر یادبود رهبر فقید کوبا را امضاء و از نقش بی بدیل «فرمانده فیدل» در تاریخ معاصر آمریکای لاتین تجلیل کرد. فیدل کاسترو رهبر انقلابی و رئیس جمهور سابق کوبا اخیرا در سن ۹۰ سالگی درگذشت. مهر این خبر را منتشر کرد.

انتقاد چاوشی به استفاده از شرمساری!

محسن چاوشی نسبت به استفاده ابزاری از آهنگ «شرمساری» علیه دولت انتقاد کرد و گفت: کاش همچنان که برای ساخت و پخش یک اثر هنری نیاز به دریافت مجوز است، این مصادیق در نحوه بهربرداری از هر اثر هنری نیز لحاظ می‌شد. به نظر می‌رسد رعایت نکردن قانون کپی رایت در میان توده مردم حالا وسعت بیشتری پیدا کرده و افراد و نهادهای دولتی و غیر دولتی نیز این رفتار ناصحیح را پی گرفته‌اند. شاید جدیدترین نمونه رعایت نشدن قانون کپی رایت را در کلیپی بتوان پیدا کرد که با آهنگ «شرمساری» و با صدای محسن چاوشی منتشر شده است. جماران این خبر را منتشر کرد.

پاره کردن برجام آمریکا را منزوی می‌کند

سوزان رایس مشاور امنیت ملی آمریکا در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان، گفت: پاره کردن برجام زمانی که مؤثر بوده است، ما را در خارج از موازین یک توافق بین‌المللی قرار خواهد داد؛ در اینجا ایران خلف وعده نکرده است، بلکه آمریکا است که نه تنها در برابر ایران، بلکه در قبال اتحادیه اروپا، آلمان، انگلیس، فرانسه، چین، روسیه و همچنین شورای امنیت سازمان ملل که این توافق را مورد حمایت قرار داده، وعده شکنی کرده است. بنابراین، ما منزوی خواهیم شد. در این صورت، توانایی ما برای اعمال نفوذ بر ایران از بین خواهد رفت. آنها (ایرانی‌ها) دیگر با محدودیت‌های توافق روبرو نیستند و می‌توانند با تمام توان، برنامه هسته ای خود را از سر بگیرند. اگر آنها چنین کاری کنند، ممکن است گزینه چندانی برای ما باقی نماند، جز اینکه به استفاده از نیروی نظامی برای دستیابی به نتیجه بیندیشیم که قبلاً به شکل صلح‌آمیز از طریق توافق هسته‌ای به آن رسیده بودیم. بنابراین، این شرایط برد-برد برای ایران خواهد بود. آنها از محدودیت رها می‌شوند، ما منزوی خواهیم شد، هم پیمانان و شرکای ما از آمریکا به شدت خشمگین می‌شوند و برنامه هسته‌ای ایران نیز می‌تواند بدون مانع جلو برود. پاره کردن توافق هسته‌ای به نفع ما نیست. ایسنا این خبر را منتشر کرد.

مؤتلفه با پایداری‌ رایزنی نمی کند

محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب مؤتلفه گفت: افزایش نامزدهای موتلفه پیش بینی نمی‌شود و فعلا بر روی نیروهای داخلی حزب موتلفه متمرکز شده‌ایم اما اینگونه نیست که خارج از موتلفه نظری نداشته باشیم . هشت کاندیدای مدنظر موتلفه را به هیچ جا معرفی نکردیم اما تعدادی که پیش از این اعلام شد، بر اساس یک نظرخواهی از بدنه حزب مؤتلفه به عمل آمد که به عنوان یک موضوع داخلی مطرح شد اما اینکه در نهایت به چه کسی خواهیم رسید، فعلا مشخص نیست. تا به حال در مورد انتخابات سال ۹۶ رایزنی با جبهه پایداری نداشته‌ایم اما در هر صورت آنها را یک تشکل اصولگرا می‌دانیم. چنین بحثی که آقای احمدی‌نژاد نامزد اصولگرایان است، مطرح نبود، بنابراین باید به اصل این خبر که فردی نامزد اصولگرایان بوده یا هست، در حد شایعه نگاه کرد زیرا فعلا کسی به عنوان نامزد اصولگرایان معرفی نشده است. ایلنا این خبر را منتشر کرد.

روایت علم الهدی از دلیل حمایت برخی برای تعامل با جهان

سیداحمد علم‌الهدی صبح امروز در ویژه‌برنامه شهادت پیامبر اسلام(ص) و امام حسن مجتبی(ع) در رواق امام خمینی(ره) حرم منور رضوی اظهار داشت: مشکل ما با جریانات ضدارزشی همین است، دعوا سر وزارت و وکالت و قدرت نیست؛ بحث این است که عده‌ای می‌خواهند جامعه ما را میدان خوشگذرانی قرار دهند و برای توسعه عیاشی‌های خود راه را در این می‌دانند که دست به دست استکبار دهند و تز «توسعه تعامل با جهان» را در این کشور پیاده کنند و آنچه مانع این اقدامات می‌شود بصیرت شما مردم است که پای ستون این نظام یعنی ولایت ایستاده‌اید. امروز روی کره زمین دشمن پیامبر اسلام(ص) از زمان حیات ایشان قطعاً بیشتر است و اگر بتوانند می‌خواهند همان اقدامات را بازهم صورت دهند. انتخاب این خبر را منتشر کرد.

حمله پیشکسوت پرسپولیس به بازیکن جوان این تیم

رئیس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس توضیحاتی را در رابطه با احضار طارمی به کمیته انضباطی این باشگاه ارائه داد و تاکید کرد که طارمی رفتاری دارد که در حد و اندازه های پرسپولیس نیست. جعفر کاشانی در رابطه با دلایل احضار طارمی به کمیته انضباطی باشگاه گفت: طارمی یک جوان فوتبالیست است که رفتارش طبق فرهنگ خودش است و این فرهنگ در شان و اندازه بازیکن پرسپولیس نیست. رئیس هیات مدیره پرسپولیس خاطرنشان کرد: طارمی جوان است و وقتی می‌داند کار اشتباهی را انجام می‌دهد، اظهار ندامت می‌کند اما رفتار او در متاسفانه در حد فرهنگش است که این فرهنگ در حد و اندازه و شخصیت تیم بزرگی مانند پرسپولیس نیست. بازیکن پرسپولیس باید روی رفتارش آگاهی داشته باشد. مهر این خبر را منتشر کرد.

شرعا و قانونا مجاز نبودید به آیت‌الله علم‌الهدی جسارت کنید

فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی در خصوص لغو سخنرانی علی مطهری بیانیه‌ای صادر کرد که متن آن به شرح زیر است: آقای علی مطهری پیش از بررسی موضوع، نه از نظر شرعی و نه قانونی مجاز نبوده است که افراد غیرمرتبط با موضوع مانند شخصیت انقلابی و ارزشی، امام جمعه محترم مشهد و نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی حضرت آیت‌الله علم‌الهدی را بدون هیچ دلیل و مدرکی مورد جسارت و اتهام قرار دهد که این اقدام از نگاه همگان نیز مذموم و ناپسند و نکوهیده است و در جای خود در خور رسیدگی و پیگرد قانونی است.تسنیم این خبر را منتشر کرد.

سابقه تذکر رهبر انقلاب درباره عجله نکردن در توافق هسته‌ای

رهبر معظم انقلاب روز گذشته (95/9/7) ادعاهای طرف آمریکایی درباره تمدید تحریم‌های 10 ساله علیه ایران را از اشکالات توافق هسته‌ای دانستند که بر اثر عجله برای زودتر رسیدن به توافق و در نتیجه غفلت از جزئیات روی داده است.با مروری بر بیانات مشروح و نه محرمانه معظم‌له به دیدار مداحان در فروردین94 می‌رسیم؛ آنجا که چهارماه مانده به رسیدن به برجام، خطاب به مسئولان و مذاکره کنندگان هشدار دادند که با استفاده از نظرات مختلف و صرف نظر از بازه زمانی محدود به برطرف کردن مشکلات و جزئیات بپردازند.الان فرصت خوبی است برای همدلی؛ یک عدّه‌ای مخالفند، یک عدّه‌ای اعتراض دارند؛ خیلی خب، مسئولین ما که مردمان صادقی هستند، مردمان علاقه‌مند به منافع ملّی‌اند، بسیار خب، یک جمعی از مخالفین را ــ از آن افرادی را که شاخصند ــ دعوت کنند، حرفهای آنها را بشنوند؛ ای بسا در حرفهای آنها یک نکته‌ای باشد که این نکته را اگر رعایت کنند، کارشان بهتر پیش برود؛ اگر چنانچه نکته‌ای هم نبود، آنها را قانع کنند؛ این می‌شود همدلی؛ این می‌شود یکسان‌سازی دلها و احساسها، و به تبع آن عملها.به نظر من بنشینند، بشنوند، بحث کنند. حالا ممکن است بگویند آقا ما 3 ماه بیشتر زمان نداریم؛ خب، حالا 3 ماه بشود 4 ماه، آسمان که به زمین نمی‌آید؛ چه اشکالی دارد؟ کمااینکه آنها در یک برهه‌ دیگری 7 ماه زمان را عقب انداختند. خیلی خب، دوستان ما هم اگر چنانچه در این همدلی‌ها و هم‌زبانی‌ها و تبادل‌نظرها یک وقتی گرفته شد، چه اشکال دارد، وقتی گرفته بشود، یک خرده زمان آن تصمیمات نهایی عقب بیفتد؛ طوری نخواهد شد

چرا دلار گران شد؟

جریان التهاب قیمت دلار در حالی پیش می‌رود که تحلیل‌گران بازار ارز و هم‌چنین کارشناسان بانکی، دلایل متفاوتی برای چرایی این موضوع عنوان می‌کنند که در ادامه مطرح می‌شود.

بعد از افزایش قیمت‌ها به دلیل بالا رفتن تقاضای ارز سفرهای اربعین و همچنین انتخابات آمریکا، اکنون این موضوع که شرایط برجام با آمدن ترامپ چگونه پیش خواهد رفت و مبادلات ارزی تا چه اندازه مورد تاثیر قرار می‌گیرد از موضوعاتی است که مورد اشاره قرار دارد، چرا که هرگونه مخالفت یا اثر گذاری رئیس جمهور جدید آمریکا در برجام و احتمال تاثیر بر تحریم‌ها که خود می‌تواند نقل و انتقال ارز را با موانعی مواجه کند، از مواردی است که به اعتقاد کارشناسان بر بازار ارز موثر است.هرچند که در سوی دیگر اطمینان از سوی مقامات سیاسی و بانکی وجود داشته که رئیس جمهور جدید آمریکا نمی‌تواند بر برجام اثری داشته باشد، چرا که این توافق بین ایران و آمریکا نیست بلکه چند جانبه بوده و سازمان ملل در رابطه با برجام همچنان مستحکم است و تزلزلی در این رابطه نمی‌تواند وجود داشته باشد.اما طرح مبارزه با پولشویی و کنترل ارز، موضوع دیگری است که تحلیل‌گران بر آن تاکید دارند و عنوان می کنند طرحی که اخیرا به موجب آن ورود و خروج ارز تا ۱۰ هزار دلار منع شده، خود مانع ورود ارزهای با منشأ کثیف و به عبارتی حجم زیادی ارز شده و از سوی دیگر ورود درهم امارات را هم تا حدی با مشکل مواجه کرده است که در قیمت دلار اثرگذار بوده و آن‌را در روندی صعودی قرار دهد.عامل دیگری که هر ساله در چنین زمانی تا حدی بازار را دچار التهاب می کند، زمان انتخاب نرخ دلار در بودجه سال آینده خواهد بود. در حال حاضر گمانه‌زنی‌ها برای تعیین نرخ ارز ادامه دارد اما پیشنهاد نرخ ۳۳۰۰ تومان در بودجه به عنوان مبنای تبدیل درآمدهای ارزی به ریال مطرح است. به اعتقاد تحلیل‌گران بازار ارز، ابهامات در این زمینه و شایعاتی همچون بسته شدن بودجه با نرخ دلار آزاد یا تک‌نرخی که دولت مد نظر دارد، خود توانسته بازار را تحت تاثیر قرار دهد.ایسنا این خبر را منتشر کرده است.

حسین الله‌کرم منکر وجود کوروش شد

حسین الله‌کرم مطلبی درباره کوروش در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده است. او در این متن نوشته است: «ﭼﺮﺍ ﺩﺭ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﻭ ﺍﺩﺑﯿﺎﺕ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻧﺎﻣﯽ ﺍﺯ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﻧﯿﺴﺖ؟؟؟ ﺳﻌﺪﯼ، ﺣﺎﻓﻆ ﻭ ﺩﯾﮕﺮ ﺷﻌﺮﺍ ﻧﺎﻣﯽ ﺍﺯ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﮐﺒﯿﺮ ﻧﺒﺮﺩﻥ؟؟؟ ﻣﮕﺮ ﺷﺨﺼﯿﺘﯽ ﻗﺎﺑﻞ ﺳﺘﺎﯾﺶ ﻭ ﺑﺰﺭﮔﯽ ﻧﺒﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ؟ ﭼﺮﺍ ﺣﺘﯽ ﻓﺮﺩﻭﺳﯽ ﮐﻪ ﮐﺘﺎﺑﺶ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﺷﺎﻫﺎﻥ ﺍﺳﺖ، ﻧﺎﻣﯽ ﺍﺯ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﻧﺒﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ؟؟؟ ﻓﺮﺩﻭﺳﯽ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺷﺎﻫﺎﻥ ﻭ ﺣﮑﻮمت‌های قبل‌تر ﺍﺯ ﻫﺨﺎﻣﻨﺸﯿﺎﻥ ﻭ ﺑﻌﺪﺗﺮ ﺍﺯ ﺁﻧﻬﺎ ﻧﺎﻡ ﺑﺮﺩﻩ، ﯾﻌﻨﯽ ﻧﻤﯽ‌ﺩﻭﻧﺴﺘﻪ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﭼﻪ ﮐﺴﯿﻪ؟؟؟»

واکنش خادم‌الشریعه به حرکت جوانمردانه‌اش

سارا خادم‌الشریعه در گفت‌وگو با میزان، درباره اتفاقات روز گذشته که منجر به تساوی مسابقه با ژوکووا شد اظهار داشت: همان طور که قبلا هم گفتم شاید هر کسی که جای من بود این کار را انجام می‌داد. ضمن این که نتیجه مساوی برای من بد نبود و احتمال این که در صورت انجام مسابقه به تساوی می‌رسیدیم یا من بازنده می‌شدم هم وجود داشت.وی افزود: من با شطرنج‌بازان خارجی رابطه نزدیکی داریم و دوست هستیم. زمانی هم که تصمیم گرفتم بازی مساوی شود حریفم از این مسئله خیلی خوشحال شد. به نظر من انسانیت از هر چیزی مهم‌تر است و من هم تلاش کردم به این مسئله پایبند باشم. ضمن این که از کاری که کردم به هیچ وجه پشیمان نیستم.استاد بزرگ شطرنج بانوان با اشاره به این که فردا مسابقه خیلی مهمی دارد تصریح کرد: فردا (سه‌شنبه) مسابقه بسیار حساسی با نفر دوم جهان دارم و متاسفانه قبلا به این شطرنج‌باز باخته‌ام. برای کسب یک جایگاه خوب در پایان مسابقات باید در 3 مسابقه بعدی بهترین نتیجه را کسب کنم.