جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » حکم بازداشت ۱۷ نماینده مجلس صادر شده است/ دانشجویان و مردم به سوی منزل دکتر صادقی حرکت کرده‌اند

حکم بازداشت ۱۷ نماینده مجلس صادر شده است/ دانشجویان و مردم به سوی منزل دکتر صادقی حرکت کرده‌اند

یک منبع آگاه خبری در قوه‌ی قضاییه به خبرنگار «آمدنیوز» می‌گوید که حکم بازداشت ۱۷ نماینده مجلس شورای اسلامی که اخیرا در مورد یاشار سلطانی و ۶۳ حساب شخصی غیرقانونی صادق آملی لاریجانی اظهار نظر کرده بودند، توسط قوه‌ی قضاییه صادر شده است.

اصل ۸۶ ام قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اشعار می‌دارد: نمایندگان مجلس در مقام ایفای وظایف نمایندگی در اظهارنظر و رأی خود کاملاً آزادند و نمی‌توان آن‌ها را به سبب نظراتی که در مجلس اظهار کرده‌اند یا آرایی که در مقام ایفای وظایف نمایندگی خود داده‌اند تعقیب یا توقیف کرد.

چند روز قبل صادق لاریجانی با حضور در مراسم بسیجیان که «قاسم سلیمانی» هم در آن بود، به «محمود صادقی» نماینده مجلس حمله کرد و به برادرش «علی لاریجانی» نیز تاخت. پس از آن بود که قاسم سلیمانی با بوسیدن پیشانی «صادق لاریجانی» گفت: «قوه‌ی قضاییه از رأس تا ذیل مورد افتخار نظام است!!»

بر اساس اطلاعات دریافتی خبرنگار «آمدنیوز» جمع زیادی از دانشجویان، فعالان سیاسی و مردم به سوی منزل دکتر محمود صادقی در حرکتند تا از بازداشت وی جلوگیری کنند.

یکی از دانشجویان به خبرنگار «آمدنیوز» گفته است: «قوه‌ی قضاییه که باید ملجأ و پناه بی‌پناهان باشد، به کانون زورگیری زورباوران، خودکامگان و باندهای قدرت و ثروت تبدیل شده است.»

«امیرآباد شمالی، خیابان ۱۷، پلاک ۱۱۲» آدرس منزل دکتر محمود صادقی نماینده‌ی آزاده‌ی تهران است که مردم و فعالان سیاسی به سوی آن در حرکتند.