پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » قاسم سلیمانی – صادق لاریجانی در همایش دیگری از بسیج !!

قاسم سلیمانی – صادق لاریجانی در همایش دیگری از بسیج !!

رئیس قوه قضائیه هم بیت المال را چپاول میکند و هم طلبکار از همه است که چرا خواهان ارائه اسناد و مدارک این دزدیهای شگفت انگیز شگرف هستند!!

به ادعای” فارس”:  شايعات اخير درباره قوه قضائيه اگرچه ناشي از كم‌مايگي و خط‌بازي تندروهاي تجديدنظر طلب بود،، اما لازم آمده تا توسط رئیس قوه قضائیه بدان پاسخ داده و اذهان شفاف شود؟!!!!

فارس نیوز (سپاه پاسداران) – آملي‌لاريجاني رئيس قوه قضائيه ديروز ضمن توضيح درباره آنچه «حساب‌هاي شخصي رئيس دستگاه قضا» خوانده مي‌شد و ايجاد شفافيت درباره آن، گريزي هم به «شرمساري‌هاي رئيس‌جمهور» و «اظهار تأسف رئيس مجلس» درباره لغو سخنراني علي مطهري زد كه به‌رغم اين همه شرمساري براي لغو يك سخنراني، درباره شايعاتي كه عليه رئيس دستگاه قضا منتشر شد آن هم از سوي هم‌خطي‌ها و هم‌پالكي‌هاي خودشان، سكوت كردند و ابداً شرمسار نشدند. آيت‌الله آملي اگرچه تأكيد كرد نيازي به دفاع «اينها» (روحاني و لاريجاني) ندارد اما در واقع از «آنها» خواست كه از خواب خط‌بازي بيدار شوند زيرا رئيس‌جمهور، رئيس همه مردم است نه رئيس يك خط و يك جناح و نه رئيس اپوزيسيون!
صادق آملي‌لاريجاني در سومين همايش فرماندهان بسيج قوه‌قضائيه با اشاره به پياده‌روي اربعين گفت: چه كسي گمان مي‌كرد كه قتيل العبرات معنايش اين مي‌شود. چه كسي گمان مي‌كرد شهادت ٧٢ نفر در يك صحراي بي‌آب و علف بعد از قرن‌ها اينچنين تأثيرگذار مي‌شود؟ دشمنان اسلام فهميدند نيروي ايمان نيرويي نيست كه بتوان به هر طريقي با آن بازي كرد. ادعاها درباره حساب‌هاي قوه‌قضائيه كذب محض است
آملي‌لاريجاني گفت: در مورد دستگاه قضايي هجمه‌ها را مي‌بينيد و اخيراً در هجمه به دستگاه قضايي و رئيس قوه بحث حساب‌هاي قوه‌قضائيه را مطرح مي‌كنند. رئيس قوه‌قضائيه گفت: گفتند رئيس قوه‌قضائيه هزار ميليارد از اموال بيت‌المال را به حساب شخصي خود ريخته است؛ چيزي كه كذب محض است و اثبات دروغ بودن آن راحت است و اسنادش موجود است. وي تصريح كرد: با اجازه رهبري در سال‌هاي قبل (نه دوره من) فقط اموال قوه به نام قوه‌قضائيه شده و شوراي پول و اعتبار تصويب كرده و اذن رهبري داشته است.
كاش آقاي رئيس‌جمهور عجله نمي‌كردند و حكم نمي‌دادند
آملي‌لاريجاني به موضوع مشهد اشاره كرد و گفت: دادستان مشهد بر حسب تشخيص خود و برخي اطلاعات كه نهادها به او داده بودند تصميمي گرفت، نمي‌خواهم قضاوت كنم آيا حق بوده يا باطل.
وي افزود: اما من از رئيس‌جمهور كه تمام قد به ميدان آمد و قبل رسيدگي حكم خود را داد تعجب مي‌كنم، كاش عجله نمي‌كرديد تا رسيدگي شود.
رئيس قوه‌قضائيه گفت: آيا اينكه گفتيد براي حفظ حقوق اساسي مردم اين كار را كرديد آيا براي رئيس قوه‌قضائيه صدق نمي‌كند. رئيس قوه‌قضائيه از مردم نيست؟ آملي‌لاريجاني گفت: لغو سخنراني يك نماينده يك مسئله است اما شايعه عليه رئيس قوه را مسئول نبوديد دفاع كنيد؟ براي لغو سخنراني يك نماينده اظهار نگراني كرديد اما اينكه نماينده ليست اميد كه به نحوي به شما هم مرتبط است رئيس قوه را متهم كرده آن وقت شما وظيفه نداريد اين مايه شرمساري نيست؟گلايه از رئيس مجلس به خاطر سكوت در مقابل تهمت به رئيس قوه‌قضائيه
وي تصريح كرد: اين گلايه را از رئيس مجلس هم دارم اما ايشان منصفانه‌تر گفته است. عرض من به رئيس مجلس اين است به رئيس قوه‌قضائيه در مجلس تهمت زدند و سكوت كرديد، البته من به دفاع شماها نيازي ندارم. رئيس قوه‌قضائيه گفت: به دنبال همين بحث‌ها گفتند مقام معظم رهبري هم از رئيس قوه به شدت ناراحت هستند و حتي ديگر رئيس قوه را به محضرشان نمي‌پذيرند در حالي كه من دو بار به محضر رهبر انقلاب رفتم.
وي افزود: به دروغ گفتند رهبر انقلاب می‌خواهند آيت‌الله جنتي را مأمور انتخاب رئيس قوه‌قضائيه كنند كه رهبري خنده‌شان گرفت كه اين دروغ‌ها را از كجا مي‌آورند؟
آملي‌لاريجاني در بخش ديگري از سخنان خود به موضوع بسيج و الگوهاي رفتاري بسيج اشاره كرد و گفت: در عراق با همين الگوي رفتاري بسيج مقابل دشمنان ايستاده‌اند. فكر بسيج كه از سوي امام راحلمان مطرح و بسيج تشكيل شد اين بسيج را به يك الگو براي همه آزادگان جهان تبديل كرده است. حضرت امام خميني(ره) گفته بودند كه تشكيل بسيج از الطاف خفيه الهي بود كه مردم از آن بهره‌مند شدند. وي خاطرنشان كرد: نقش بسيج در دفاع مقدس بر كسي پوشيده نيست، اگر بسيج نبود ما امروز نمي‌توانستيم راحت اينجا بنشينيم و حرف بزنيم.
آملي‌لاريجاني با اشاره به اين موضوع كه آنچه انقلاب را پيروز كرد ايمان، اخلاص، گذشت، بصيرت و ايثار مومنان بود، گفت: اين بصيرت است كه مجموعه بسيج را موفق كرده است. رئيس قوه‌قضائيه گفت: مسئله ايمان به خدا يك مسئله اساسي در تحول انسان‌هاست. ما از كلام حق روشن‌تر و صريح‌تر نداريم.
وي با اشاره به بحث بصيرت گفت: زماني كه فتنه‌ها بروز مي‌كند و دشمنان فضا را غبارآلود مي‌كنند اينجا بصيرت به كار مي‌آيد و مؤمن بايد خط دشمن و عقبه او را بشناسد. آملي‌لاريجاني گفت: گاهي واقعاً فضا آنقدر مسموم مي‌شود كه تشخيص حق و باطل بسيار سخت مي‌شود اما توجه داشته باشيد كه بصيرت شاخه‌هاي متعدد دارد.

ايمان، بصيرت و مجاهدت، عوامل توفيق بسيج است
آيت‌الله آملي‌لاريجاني گفت: امروز آنچه را كه سبب توفيق بسيج مي‌دانيم ايمان، بصيرت و مجاهدت است و دشمنان اين سه مهم را نشانه گرفته‌اند.
وي افزود: صدها كانال ماهواره‌اي به زبان فارسي راه انداخته‌اند، فيلم‌هاي مستهجن تهيه مي‌كنند و جواناني را كه بايد در مسير باشند به انحراف مي‌كشانند. دشمنان همين را نشانه گرفته‌اند و جهاد در راه خدا را.

دختر فراري را شهيد معرفي كردند
رئيس قوه‌قضائيه تصريح كرد: در زمان اصلاحات، جهاد را خشونت تعبير مي‌كردند و براي مبارزه با خشونت كنفرانس مي‌گذاشتند و در فتنه ٨٨ غرب با تمام توان به ميدان آمد و به مردم گفت ما از شما حمايت مي‌كنيم.
وي تصريح كرد: عده‌اي از افراد داخلي‌شان را تحريك كردند تا به رهبري توهين كنند و جالب است كه يك دختر فراري را شهيد معرفي كردند و سران فتنه در مراسم اين دختر حاضر شدند.

برخی بدنه فاسد اصلاحات سخت در اشتباه هستند
آملي‌لاريجاني گفت: اگر امروز برخي بدنه فاسد اصلاحات خواب قبل را مي‌بيند سخت در اشتباه هستند، بسيج با قدرت ايستاده، از خدا بخواهيم نور حق را در قلب همه مسلمين بتاباند.
رئيس قوه‌قضائيه افزود: راه حق را تشخيص دهيد كه ما را به اين حواشي متهم نكنند، از مسئولان عالي قضايي و سردار سليماني هم تشكر مي‌كنم.

سردار سليماني: تضعيف دستاوردهاي بسيج ظلم نابخشودني است
سردار قاسم سليماني نیز در این همايش با گراميداشت هفته بسيج گفت: برخي‌ها با حرف‌هايي بسيج را تضعيف مي‌كنند كه چفيه دور گردن ولي فقيه، مصداقي از توجه رهبري به اين موضوع است.
وي افزود: بسيج در قالب يك ساختار در كشور سازمان يافت ولي اساس آن، فرهنگ بسيج است، البته سازمان بسيج هم مهم است اما توسعه فرهنگ بسيج هم بسيار مهم است. فرمانده نيروي قدس سپاه با اشاره به اثرات مهم بسيج در كشور، گفت: يك اثر بسيج مربوط به جنگ است كه پيروزي مربوط به جنگ بدون وابستگي و مقروض شدن كشور فراهم شد.
سردار سليماني افزود: نشانه‌هايي از اين اثراتي كه بسيج بر جاي گذاشت در دوره‌ها و جنگ‌هاي بشري، ديده نشد. وي افزود: احساس درد نه جسمي و نه روحي در دوران جنگ وجود نداشت. در آن دوران من جوان بودم و در تيپ‌هاي مختلف حضور داشتم و اين موضوع را ديده بودم. سردار سليماني با بيان اينكه احساس خستگي در دوران جنگ وجود نداشت، گفت: جنگ در درون خودش فرهنگ غني و ويژه‌اي را ايجاد كرد. در دانشگاه جنگ جايگاه استاد و شاگرد مشخص نبود. فرمانده نيروي سپاه قدس گفت: اثر داخلي فرهنگي دفاع مقدس، دفاع ما را تبديل به يك دانشگاه كرد. صحنه‌هايي در جنگ رخ مي‌داد كه در حال حاضر برخي از آنها به كتاب تبديل شده است كه مقام معظم رهبري هم در حاشيه اين كتاب‌ها پيوست‌هايي مي‌نوشتند كه خود نوعي تشويق به خواندن آنهاست.
وي افزود: چيزي كه انقلاب فرهنگي حقيقي در كشور ايجاد كرد، بسيج بود و اين اثر ديگر جنگ بود. وي با اشاره به اثر ديگر جنگ گفت: انقلاب فرهنگي حقيقي از جمله اثرات ديگر بود كه به طور حقيقي و واقعي به وقوع پيوست كه حتي ستاد انقلاب فرهنگي هم نمي‌توانست آن را انجام دهد.

صدور انقلاب از اثرات بسيج بود
وي افزود: صدور انقلاب نيازمند چارچوب عملي موفق و تجربه شده داشت، با اين حال تئوري شيعه به عنوان تئوري انقلاب مطرح بود اما صدور انقلاب نيز از اثرات ديگر بسيج است.
سردار سليماني با اشاره به تولد جريان‌هايي از جمله حماس و حزب‌الله، گفت: جريان‌هاي حماسه‌ساز منطقه از بسيج نظام اسلامي الگو گرفت. پايه پرچم كشور ما امروز در كشورهاي اسلامي هم به اهتزاز در‌آمده است و پرچم الله‌اكبر در خلال فعاليت‌هاي جريان ساز كشور‌هاي اسلامي ديده مي‌شود.
وي اميد‌بخشيدن و ثبات و امنيت‌بخشي را هم از ديگر اثرات بسيج و همچنين پيروزی‌هاي جنگ دانست و افزود: در حالي شعله‌هاي آتش در كشورهاي منطقه افروخته شده است كه كشور ما در امنيت به سر مي‌برد. وي افزود: بيش از يك‌چهارم جمعيت كشور بسيجي هستند و همين مسئله تاثيرات ويژه‌اي دارد. وي با اشاره به برگزاري رژه‌هاي نظامي در كشور گفت: دليل اين رژه‌ها پاسداشت روزهاي مختلف است اما اساس آن تفهيم به دشمن و براي بازدارندگي است؛ تذكري است به دشمن كه اگر آمدي اين نيروي ما در برابرت مي‌ايستد.
وي افزود: بسياري از گرايش‌هاي سياسي معتقدند به امام اعتقاد دارند. نمي‌شود كسي امام راحل را دوست و قبول داشته باشد اما ولي فقيه را قبول نداشته باشد. سردار سليماني تصريح كرد: بسيج شجره طيبه‌اي است كه كتاب آن را همه انبيا امضا كردند. نمي‌شود به دليل يك حرف و نگراني از جايي، قيصريه اسلام و نظام را به آتش بكشيم، بسيج و فكر حزب‌اللهي را به باد انتقاد بگيريم. حمايت از بسيج يك وظيفه ملي است و بالا و پايين شهر مثل استفاده از آب گوارا از بسيج بايد استفاده كند. فرمانده نيروي قدس سپاه پاسداران افزود: در اين دوره پر از فتنه‌هاي خارجي و داخلي، بسيج در اوج رسيدن به قله پيروزي قرار دارد و نبايد دستاورد بسيج را تضعيف كنيم كه اين ظلم نابخشودني است. نبايد كسي به خودش چنين اجازه جسارتي را بدهد. امروز اگر با تمام سطوح جامعه كسي در فضاي منصفانه و غيرسياسي در مورد بسيج حرف بزند، بعيد است به جز ضدانقلاب كسي در داخل نظام موافق بسيج نباشد.
وي خطاب به بسيجي‌ها گفت: گاهي برادران براي دفاع از حرم به من مراجعه مي‌كنند كه من در پاسخ به آنها مي‌گويم انگيزه خود كه عامل نگهدارنده شما هم هست را حفظ كنيد.